Z.g.a.n nieuwe KTM gekocht in de UK. Met 48 km op de teller en 1,5 uur gelopen een goede koop. Keuring RDW, zucht van verlichting, BPM betaald, kenteken plaat binnen en vandaag was het dan zover.
Na een uur rijden sloeg hij af, wil hem opnieuw starten knal rook bij de kleppendeksel, rubber eruit, olie eruit etc.
%$#@#$%%%$#@#$% :cry: :evil: :evil:
Volgens mij klep eruit, iemand een idee?
Ervaring mbt coulance regeling garantie KTM?? (91 km gelopen en 2,5 uur op de teller)
Feit is wel dat ik vreselijk baal, maar goed over 2 weken is de planning om mee te doen aan de Transardennaise. Stel voor dat hij dan kapot gegaan zou zijn.
Defect nieuwe KTM 530
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
Echt balen!!! Denk je dat je de komende 2 jaar vooruit kan met zón fris masjientje.....
Succes
Succes
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
Ga maar lekker naar de UK lijkt me...huskie schreef: wat zullen ze gaan zeggen?
Ik geef je persoonlijk weinig kans bij KTM nederland. Half motorrijdend nederland waagt op t moment de overtocht om een goedkope motor te scoren in great britain
Motorverkoop zakt hier in, dus omzetdaling importeur.
Ik zou er ontzettend verbaasd van staan als ze op een hagelnieuwe geimporteerde motor coulance verlenen.
Ik zou proberen wat te regelen met de oude eigenaar, alhoewel die zn centjes heeft dus het wel best zal vinden.
Motorverkoop zakt hier in, dus omzetdaling importeur.
Ik zou er ontzettend verbaasd van staan als ze op een hagelnieuwe geimporteerde motor coulance verlenen.
Ik zou proberen wat te regelen met de oude eigenaar, alhoewel die zn centjes heeft dus het wel best zal vinden.
Allways replace the cheapest parts first
Het punt is... hij is tweede eigenaar. Als eerste had je een kans, lijkt mij.
Wel of geen import, lijkt me voor ktm niet uit te maken.
Ben al wel erg nieuwsgierig wat er gebeurt is.
Wel of geen import, lijkt me voor ktm niet uit te maken.
Ben al wel erg nieuwsgierig wat er gebeurt is.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
bedoel je eerste eigenaar van een motor uit engelandhuskie schreef:Het punt is... hij is tweede eigenaar. Als eerste had je een kans, lijkt mij.
Wel of geen import, lijkt me voor ktm niet uit te maken.
Ben al wel erg nieuwsgierig wat er gebeurt is.
lijkt me geen drol uit te maken voor ktm nederland. motor is niet door hen geleverd dus hebben ze niets mee te maken lijkt me
Allways replace the cheapest parts first
Hoe doe je dat dan als je met een KTM op wereldreis gaat? Ga je dan ook even met het vliegtuig plus motor terug naar je dealer in NL om een onderdeeltje te vervangen?
Ik zou het blok demonteren totdat je het euvel gevonden hebt en de defecte onderdelen, met medeweten en medewerking van de eerste eigenaar opsturen naar KTM UK.
Je krijgt toch geen coulance op arbeidsloon, dus dan kan je het netzogoed zelf doen. Je kunt dit ook laten doen door een Nederlandse KTM-dealer die redelijk goed Engels spreekt.
Je kunt bijv. Buitenhuis Racing te Amersfoort pakken, ben je de hoofdprijs niet kwijt. Die kunnen een KTM blind uit elkaar trekken en ook een diagnose stellen op papier van wat er gesneuveld is en wat de gevolgschade is. Dat samen met de onderdelen insturen?
Ik zou het blok demonteren totdat je het euvel gevonden hebt en de defecte onderdelen, met medeweten en medewerking van de eerste eigenaar opsturen naar KTM UK.
Je krijgt toch geen coulance op arbeidsloon, dus dan kan je het netzogoed zelf doen. Je kunt dit ook laten doen door een Nederlandse KTM-dealer die redelijk goed Engels spreekt.
Je kunt bijv. Buitenhuis Racing te Amersfoort pakken, ben je de hoofdprijs niet kwijt. Die kunnen een KTM blind uit elkaar trekken en ook een diagnose stellen op papier van wat er gesneuveld is en wat de gevolgschade is. Dat samen met de onderdelen insturen?
Fabrieksgarantie is overdraagbaar, als is het tot de 10e eigenaar. Dus dan zal dat met coulance precies zo zijn, toch?Bosje schreef:bedoel je eerste eigenaar van een motor uit engelandhuskie schreef:Het punt is... hij is tweede eigenaar. Als eerste had je een kans, lijkt mij.
Wel of geen import, lijkt me voor ktm niet uit te maken.
Ben al wel erg nieuwsgierig wat er gebeurt is.
lijkt me geen drol uit te maken voor ktm nederland. motor is niet door hen geleverd dus hebben ze niets mee te maken lijkt me
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
waarom is het eigenlijk coulance? een KTM met 91km op de teller valt toch zeker nog wel onder de gewone fabrieksgarantie?
en in zo'n geval lijkt me dat je dan gewoon bij een KTM dealer aanbelt, denk dat die het je zo kunnen vertellen wat je het beste kunt doen.
het feit dat het beestje uit UK komt zou mbt de fabrieksgarantie niets uit moeten maken, en dat een Dealer lastig gaat doen lijkt me ook niet, aangezien hun de uren die ze maken onder garantie regelingen ook gewoon uitbetaald krijgen(de vast gestelde tijd voor de handeling dan)
en in zo'n geval lijkt me dat je dan gewoon bij een KTM dealer aanbelt, denk dat die het je zo kunnen vertellen wat je het beste kunt doen.
het feit dat het beestje uit UK komt zou mbt de fabrieksgarantie niets uit moeten maken, en dat een Dealer lastig gaat doen lijkt me ook niet, aangezien hun de uren die ze maken onder garantie regelingen ook gewoon uitbetaald krijgen(de vast gestelde tijd voor de handeling dan)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Wezel,
Dit geldt alleen voor enorm grote ondernemingen, zoals Canon, Epson, IBM etc.
Dit heet dan 'Europese garantie', waar alle dealers in participeren. Maar het gaat hier om lokale business. Je koopt een crosser en gaat er om de hoek wat mee crossen.
Een camera of laptop neem je mee op reis of als je voor je werkgever aan een internationaal project werkt. Dan is daar behoefte aan. Ik betwijfel of dit in dit geval ook zo is. Maar vragen staat vrij...
Dit geldt alleen voor enorm grote ondernemingen, zoals Canon, Epson, IBM etc.
Dit heet dan 'Europese garantie', waar alle dealers in participeren. Maar het gaat hier om lokale business. Je koopt een crosser en gaat er om de hoek wat mee crossen.
Een camera of laptop neem je mee op reis of als je voor je werkgever aan een internationaal project werkt. Dan is daar behoefte aan. Ik betwijfel of dit in dit geval ook zo is. Maar vragen staat vrij...
Mijn huidige KTM heb ik in Duitsland gekocht. Daar krijg je 30 dagen "Beperkte garantie" op mijn Honda crossers in het verleden helemaal geen garantie. Het zijn tenslotte wedstrijd motoren.
Coulance is in de regel een "gunst" die verleend wordt door de importeur en staat geheel los van enige fabrieks inspanning.
Je koopt dus een brommer in het buitenland, gunt een engelsman de marge en wilt in Nederland je hand ophouden.. Weinig kans lijkt me.
Coulance is in de regel een "gunst" die verleend wordt door de importeur en staat geheel los van enige fabrieks inspanning.
Je koopt dus een brommer in het buitenland, gunt een engelsman de marge en wilt in Nederland je hand ophouden.. Weinig kans lijkt me.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Wat vraag je ervoor in de huidige staat?John H schreef:Z.g.a.n nieuwe KTM gekocht in de UK. Met 48 km op de teller en 1,5 uur gelopen een goede koop. Keuring RDW, zucht van verlichting, BPM betaald, kenteken plaat binnen en vandaag was het dan zover.
Na een uur rijden sloeg hij af, wil hem opnieuw starten knal rook bij de kleppendeksel, rubber eruit, olie eruit etc.
%$#@#$%%%$#@#$%
Volgens mij klep eruit, iemand een idee?
Ervaring mbt coulance regeling garantie KTM?? (91 km gelopen en 2,5 uur op de teller)
Feit is wel dat ik vreselijk baal, maar goed over 2 weken is de planning om mee te doen aan de Transardennaise. Stel voor dat hij dan kapot gegaan zou zijn.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
Bolke,
Shit man!
Stond hij niet te arm?
Meeste 525-rijders wisselen hun standaard EXC-demper voor die Akra crossdemper met 98 dB AMA demper. Hij loopt dan echt veel schraler dan standaard.
Heb je 'm ooit op de Dynobank gehad om ff te checken?
Shit man!
Stond hij niet te arm?
Meeste 525-rijders wisselen hun standaard EXC-demper voor die Akra crossdemper met 98 dB AMA demper. Hij loopt dan echt veel schraler dan standaard.
Heb je 'm ooit op de Dynobank gehad om ff te checken?
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 21:05
- Locatie: Haaltert
Hoi allemaal,
vraagje: ik heb een 09 450exc ook met zo'n Akra demper.
Ik dacht altijd dat ie met zo'n demper minder heet werd omdat hij zn uitlaatgassen gemakkelijker kwijt kan.
Hoe kun je controleren / voorkomen dat ie niet te schraal loopt?
Die van mij gebruikt ook wel wat olie, maar loopt eigenlijk heel goed.
Grt
Proemer
vraagje: ik heb een 09 450exc ook met zo'n Akra demper.
Ik dacht altijd dat ie met zo'n demper minder heet werd omdat hij zn uitlaatgassen gemakkelijker kwijt kan.
Hoe kun je controleren / voorkomen dat ie niet te schraal loopt?
Die van mij gebruikt ook wel wat olie, maar loopt eigenlijk heel goed.
Grt
Proemer
De eurpese regelgeving dekt een hoop, maar het is vooral de nederlandse medewerking die tegen kan zitten.
Ik weet dat de CRF450 vorig jaar wat aanpassingen nodig had. Modificaties die door de dealer uitgevoerd moesten worden.
De dealer mocht dit ook niet weigeren wanneer het een duiste of engesle importmotor was onder de europese regelgeving.
Dus....sommige weigeren niet, maar geven aan de modificatie uit te voeren wanneer ze tijd hebben. Wanneer is dat dan? Nou...eigenlijk nooit..
Ik weet dat de CRF450 vorig jaar wat aanpassingen nodig had. Modificaties die door de dealer uitgevoerd moesten worden.
De dealer mocht dit ook niet weigeren wanneer het een duiste of engesle importmotor was onder de europese regelgeving.
Dus....sommige weigeren niet, maar geven aan de modificatie uit te voeren wanneer ze tijd hebben. Wanneer is dat dan? Nou...eigenlijk nooit..
Oei, Goed kapot dus. En blijkbaar ook nog geen uitzondering. Niet te geloven dat er op serieuze schaal oude blokken in nieuwe frames gehangen worden toch ?John H schreef:Z.g.a.n nieuwe KTM gekocht in de UK. Met 48 km op de teller en 1,5 uur gelopen een goede koop. Keuring RDW, zucht van verlichting, BPM betaald, kenteken plaat binnen en vandaag was het dan zover.
Na een uur rijden sloeg hij af, wil hem opnieuw starten knal rook bij de kleppendeksel, rubber eruit, olie eruit etc.
%$#@#$%%%$#@#$%
Volgens mij klep eruit, iemand een idee?
Ervaring mbt coulance regeling garantie KTM?? (91 km gelopen en 2,5 uur op de teller)
Feit is wel dat ik vreselijk baal, maar goed over 2 weken is de planning om mee te doen aan de Transardennaise. Stel voor dat hij dan kapot gegaan zou zijn.
Misschien idd de beste optie om je oude blok op te knappen en te transplanteren dan ?
Ik blijf geloof ik nog even uit de buurt van dat nieuwe blokje..
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Heeft de slang van de carter ventilatie niet dubbel gezeten?bolke schreef:Nieuwe pakking ertussen en hij loopt weer als de brandweer.
gelukkig maar.
Als hij dan de carterdruk niet kwijt kan, pomptie zo je klepdeksel pakking er tussenuit.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Liever dat dan dat hij de keerring tussen blok en bak kapot blaast
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS