power klep

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henkie119
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 30, 2009 17:07
Locatie: drenthe

hallo
ik heb nu een ktm sx 250 2 takt uit 2007.
ik kom van een 4 takt af dus ik zou het wel makelijk vinden als ik ook onderin vermogen had.
nu red je dat nooit met een 2 takt zoals een 4 takt.
maar nu wou ik dus wel wat meer weten over een de power klep.
er staat heel weinig over gegschreven en nu vroeg ik mij af.
hoe stel je die af.
en waar moet je op letten bij het afstellen.
ik bedoel moet je ook de sproeier setting veranderen of niet
en is de standaart afstelling het beste.
en weet iemand hoe als die staat afgestelt van af de fabriek

groeten henkie
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1313
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Wel eens gelezen dat er voor deze klep 3 soorten veren te koop zijn. Hard, middel en soft. Is geloof ik weleens hier op het forum over geschreven. Even de zoekfunctie gebruiken
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
JdM
Berichten: 99
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 12:41
Locatie: Aalst-Waalre NL ;)

De standaard uitlaatbocht erop zetten wil ook helpen, of is die nog standaard?
Vaak gaat er een pijp op een 2takt voor meer topvermogen, vandaar.
Gas?Gas!
henkie119
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 30, 2009 17:07
Locatie: drenthe

ik heb de zoek functie gebruik maar ik kan niks vinden.
en er zit nog een standaart bocht onder.
maar die klep is er toch voor om onder in toeren ook vermogen te krijgen.
en ik wou er gewoon wat meer over weten kwa afstelling.
wat je er allemaal mee kan

groeten
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1313
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=11086r

Hmmm, is waarschijnlijk alleen voor de nieuwere types.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

je kan 'm beter wel op toeren houden, anders heb je zo je big-end er uit..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Herr DRénérZéele
Berichten: 336
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59

Yep. Een 2T kun je maar het best rijden als een 2T. Als je het onderin zoekt toch maar een 4T. Of je koopt als compromis een EXC 300. Een echte 3T!
EXC300
Boerr
Berichten: 199
Lid geworden op: do feb 04, 2010 22:17
Locatie: Drenthe

Meer koppel uit je 250'je kan heel goed!

Aan de rechterzijde (helemaal vóóraan) van je blok zit een boutje waar je met een platte schroefkop aan kunt draaien, hier achter zitten 2 veren die de uitlaatklep bedienen. Eén van deze 2 veren (de gekleurde) kun je vervangen.

Rood=vroeg openen v.d uitlaatklep dus een 'fel' karakter. Dan volgt er nog groen, blauw, etc.. Zet je motor even schuin linksom (zodat je olie er niet uitstroomt) en draai het kapje voor de veertjes er maar 's af.. Standaart zit er een blauwe in dacht ik.

Maar voor beter resultaat kun je het beste je compressie meten en kijken of daar meer uit te halen valt. 180psi moet bij een sx standaart zijn met nieuwe zuiger, tot 210 is sowieso haalbaar.
henkie119
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 30, 2009 17:07
Locatie: drenthe

ja oke
ik had die veertjes al gevonden.
en die bout die erin zit daar kun je hem ook nog mee strakker zetten of losser
maar ik was gewoon even nieuwschierig of iemand er ervaring mee heeft.
om deze veren te vervangen.
en of het veel scheelde.
en moet je dan ook met je sproeier setting bezig of is dat niet nodig.
Plaats reactie