Ik ben niet lui van aard maar misschien heeft iemand dit al uitgezocht. Wat ik zoek is een lijstje met de meest gangbare sleutels om mee te nemen als je gaat rijden. Situaties als:
- Wiel verwisselen;
- Ketting vervangen;
- Gas of koppelings hendel vervangen;
- Filters wisselen.
Beetje de basis meuk dus. Heeft iemand een lijstje gemaakt welke sleutels/doppen of meuk je dan nodig hebt om dit soort kleine werkzaamheden te kunnen verrichten? Een hele gereedschaps koffer is nogal een gezeul, dat moet volgens mij in een albert heyn mandje ook passen.
Nu ja, laat me maar even weten. Ik ben benieuwd en anders ga ik zelf even een lijstje maken en er een uurtje voor zitten.
Gereedschap set KTM 530
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma feb 04, 2008 11:27
- Locatie: Utrecht
KTM en/of HONDA
Gereedschap om onderweg een ketting te vervangen kun je wel schrappen denk ik
Hooguit een reserve-koppelschakeltje meenemen (als je die gebruikt i.p.v. een klinkschakel)
Hooguit een reserve-koppelschakeltje meenemen (als je die gebruikt i.p.v. een klinkschakel)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik kan bijna elke bout los en vastzetten.
Bitjes: verlengstuk, kruis, schroevendraaier, torx 2x , dop 6 7 8 10 13 en ratel (1/4).
Steeksleutel 8-10, ringsteek 13 (kettingspanner), bougiesleutel (14mm).
Combi-sleutel 27-19-17-13 (KTM 1985) Zelf een stuk dop 27 op gelast voor de wielen. Schroevendraaier-kruiskop combinatie en combinatietang (die Japanse )
Kettingponsje (van een profielklem gemaakt)
Los spul: een kettingsluitschakel, wat M8 bouten en moeren, wat M6 bouten en moeren , ty-wraps, stuk electrodraad en een trekband van een meter of 3.
Koppeling en remhendel (kunststof).
Binnenband (19"), pomp, bandenlepels en plakspullen gaan alleen mee op de door-de-weekse ritjes, niet tijdens georganiseerde offroad ritten, dan ligt dat in de auto.
Je wil niet weten wat het weegt, moet wel af en toe het achterframe weer richten.
Bitjes: verlengstuk, kruis, schroevendraaier, torx 2x , dop 6 7 8 10 13 en ratel (1/4).
Steeksleutel 8-10, ringsteek 13 (kettingspanner), bougiesleutel (14mm).
Combi-sleutel 27-19-17-13 (KTM 1985) Zelf een stuk dop 27 op gelast voor de wielen. Schroevendraaier-kruiskop combinatie en combinatietang (die Japanse )
Kettingponsje (van een profielklem gemaakt)
Los spul: een kettingsluitschakel, wat M8 bouten en moeren, wat M6 bouten en moeren , ty-wraps, stuk electrodraad en een trekband van een meter of 3.
Koppeling en remhendel (kunststof).
Binnenband (19"), pomp, bandenlepels en plakspullen gaan alleen mee op de door-de-weekse ritjes, niet tijdens georganiseerde offroad ritten, dan ligt dat in de auto.
Je wil niet weten wat het weegt, moet wel af en toe het achterframe weer richten.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
DRC heeft een leuke tool voor de ketting, exhter voor onderweg was groot denk ik.
http://www.jamopa.nl/shop/product_info. ... ts_id=2957
http://www.jamopa.nl/shop/product_info. ... ts_id=2957
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma feb 04, 2008 11:27
- Locatie: Utrecht
[quote="gassen"]
Je wil niet weten wat het weegt, moet wel af en toe het achterframe weer richten.[/quo
Ik kan me voorstellen wat je bedoeld.
Het is ook meer dat ik de laatste 5 jaar naar die offroad ritjes ga en af en toe naar Belgie.
Met dat standaard stetje van de KTM kom je een heel eind als je een gashendel moet vervangen of een boutje vast moet draaien, maar als je terug bent in het kamp, dan is het wel handig als je spul bij je hebt.
Wat mij betreft hoef ik het dus niet op mijn motor mee te zeulen en gaat het er meer om dat ik niet die hele gereedschaps trolley mee breng iedere keer naar een OTR.
THANKS man, ik ga eens shoppen om te zien wat voor moois ze me kunnen meegeven.
gr Wim Nagtegaal
Je wil niet weten wat het weegt, moet wel af en toe het achterframe weer richten.[/quo
Ik kan me voorstellen wat je bedoeld.
Het is ook meer dat ik de laatste 5 jaar naar die offroad ritjes ga en af en toe naar Belgie.
Met dat standaard stetje van de KTM kom je een heel eind als je een gashendel moet vervangen of een boutje vast moet draaien, maar als je terug bent in het kamp, dan is het wel handig als je spul bij je hebt.
Wat mij betreft hoef ik het dus niet op mijn motor mee te zeulen en gaat het er meer om dat ik niet die hele gereedschaps trolley mee breng iedere keer naar een OTR.
THANKS man, ik ga eens shoppen om te zien wat voor moois ze me kunnen meegeven.
gr Wim Nagtegaal
KTM en/of HONDA