ervaringen knie brace??? evs brace web

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
royke1
Berichten: 38
Lid geworden op: di jan 19, 2010 21:52

Ik ben me aan het orienteren op een brace, maar nu hoor je diverse verschillende verhalen.
Wie kan me er meer over vertellen. Ik spreek mensen die nooit meer zonder rijden, maar ook andersom. In de winkel vertelde ze dat als mijn knieen nog goed zijn ik er niet aan moet beginnen omdat je dan je knieen zwakker maakt. Ik zelf denk dat voorkomen beter is als genezen...

Hoe denken jullie erover?
Laatst gewijzigd door royke1 op wo okt 13, 2010 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

Als je niet de gehele dag in je braces loopt worden je knieen niet zwakker.
Als je 2 uur per week met braces rijdt worden je kniien niet zwakker, zeker als je naast rijden nog andere sport beoefent...

met een body protector wordt je rug ook niet zwakker.

die spieren rondom je knie werken echt wel ook met brace alleende brace geeft het beetje extra...

Staan op mijn wishlist van 2011, nieuwe helm en braces...

Aande andere kant, mijnrechter knie is al kapot en ik rijdt zonder braces en mijn spieren kunnen dat nu na 2 jaar goed opvangen.... vraag is of met braces ik die 2 jaar trainen en oefenen niet gehoeven hadden..
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
JdM
Berichten: 99
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 12:41
Locatie: Aalst-Waalre NL ;)

Met een body protector wordt je rug ook niet zwakker
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik denk ook dat een brace je knie zeker niet zwakker zal maken.
Tijdens het rijden heb je nog steeds je beenspieren nodig, ook als je een brace draagt. Hij zorgt er alleen voor dat er geen onnatuurlijke draai in je knie komt als er een keer een boom oversteekt ;)
Gas?Gas!
mouser
Berichten: 118
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 22:16
Locatie: assen

Een brace biedt alleen ondersteuning en voorkomt verdraaien, overstrekken en zijdelingse ongewenste bewegingen.

Ik rij een jaar met braces en had het eerder moeten doen. Een kniebrace is net zo belangrijk als een helm, laars etc.

De brace vanget zeker de werking van de spieren niet op, dus dat je knieen daar slapper van worden is mi echt onzin.

Ik heb goede ervaringen met de POD MX brace (via de FOX dealers)
Is licht, voelt het niet tijdens rijden en gunstig qua prijs tov andere merken.

Ik vraag me wel af wat er mis is met brommer zijn knie, en dat hij toch zonder braces kan rijden. Ik heb eeb gescheurde voorste kruisband, en draag sindsdien een brace.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

mouser schreef:Een brace biedt alleen ondersteuning en voorkomt verdraaien, overstrekken en zijdelingse ongewenste bewegingen.
Dat van dat verdraaien durf ik te betwijfelen, rij zelf met Asterisk-braces en voel m'n kniebanden na vier weken geleden één keer bijstappen op spekkie-ondergrond nog steeds :cry:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Ortema Duitsland is ook een nieuwe speler op de markt.
Gezien op Intermot. http://www.ortema.de/de/

Salesagent voor Nederland ken ik. :wink:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
JW
Berichten: 66
Lid geworden op: vr feb 16, 2007 22:29

Sjokske schreef:
mouser schreef:Een brace biedt alleen ondersteuning en voorkomt verdraaien, overstrekken en zijdelingse ongewenste bewegingen.
Dat van dat verdraaien durf ik te betwijfelen, rij zelf met Asterisk-braces en voel m'n kniebanden na vier weken geleden één keer bijstappen op spekkie-ondergrond nog steeds :cry:
Moet je nagaan hoeje knie zonder die brace gevoeld had nu!
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

mouser:
in 2008 van de brommer gereden tijdens een offroad rit in Varseveld.

voorste kruisband is doormidden, mediale banden zijn doormidden en wat bot splinters aan de zijkant van de Tibia daarbij gescheurde adductoren
geen Operatie.

kon na 5 maanden weer offroaden zonder brace, toch regelmatig de brace om voor de zekerheid, nu(2 jaar verder) vergeet ik de brace regelmatig, maar bij lange ritten voelt de knie vermoeid aan en dan is een simpele brace wel lekker. maar eigenlijk wil ik ook de POD MX brace...
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
royke1
Berichten: 38
Lid geworden op: di jan 19, 2010 21:52

Hey jongens bedankt voor de reacties, dus jullie zeggen dat iedereen eigenlijk met brace zou moeten rijden.
Toch vreemd dat ze bij lemmens zeggen dat als je goede knieen hebt een brace niet aan te bevelen is. Ik heb toine v dijk ook advies gevraag en die advieseerde het zeker...
Ik ga me weer eens verder verdiepen.. evs was een goede brace heb ik me laten voorlichten..
royke1
Berichten: 38
Lid geworden op: di jan 19, 2010 21:52

Zijn er mensen die ervaring hebben met de evs knie brace en dan de web?? Ik ben heel erg geintresseerd in de evs brace web en wil tot aanschaf overgaan, maar zou graag wat meningen willen weten van andere..
Plaats reactie