Hallo,
Mijn uitlaat is aangekomen.
Om de oude (verlengde) voorbocht eruit te halen, moet ik de tank demonteren,
enige tips hiervoor?
thanks
Tank losmaken
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Paul,
snavel kan blijven zitten, brandstof leiding naar pomp los bij het filter (eerst kraan dicht), snelkoppeling tussen tankdelen los, zadel eraf, boutjes lossen van bevestiging achterzijde zwarte plaat maar de kleine boutjes van de plaat aan de tank net erin laten en de boutjes door de plaat aan het frame ook alleen maar net lossen . inbusboutjes van rubber bovenop stuk los en uithaken, driehoekje los maken nadat de tankdoppen eraf zijn en boutjes voorzijde plaat los maken. dan 2 boutjes van één tankhelft eruit en tankdeel aan de achterzijde van de rubbers van bevestiging naar je toe trekken zodat de tank aan de voorzijde onder de snavel uitgelepeld kan worden. de andere tankhelft blijft hangen zonder dat je erop moet letten omdat daar die 2 boutjes nog net inzitten.
dan kan je op dezelfde manier de andere tankhelft eraf nemen.
Bij het monteren van de uitlaat de voorbuis en de bout van de verbinding voorbuis en uitlaat niet helemaal vast zetten zodat je nadat de uitlaat hangt je alles mooi kan uitlijnen zodat de uitlaat niks raakt en ook niet aan de onderkant van het luchtfulter smelt.
SUCCES
greetz Futurist
snavel kan blijven zitten, brandstof leiding naar pomp los bij het filter (eerst kraan dicht), snelkoppeling tussen tankdelen los, zadel eraf, boutjes lossen van bevestiging achterzijde zwarte plaat maar de kleine boutjes van de plaat aan de tank net erin laten en de boutjes door de plaat aan het frame ook alleen maar net lossen . inbusboutjes van rubber bovenop stuk los en uithaken, driehoekje los maken nadat de tankdoppen eraf zijn en boutjes voorzijde plaat los maken. dan 2 boutjes van één tankhelft eruit en tankdeel aan de achterzijde van de rubbers van bevestiging naar je toe trekken zodat de tank aan de voorzijde onder de snavel uitgelepeld kan worden. de andere tankhelft blijft hangen zonder dat je erop moet letten omdat daar die 2 boutjes nog net inzitten.
dan kan je op dezelfde manier de andere tankhelft eraf nemen.
Bij het monteren van de uitlaat de voorbuis en de bout van de verbinding voorbuis en uitlaat niet helemaal vast zetten zodat je nadat de uitlaat hangt je alles mooi kan uitlijnen zodat de uitlaat niks raakt en ook niet aan de onderkant van het luchtfulter smelt.
SUCCES
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Paul, als je er alleen bij moet voor de uitlaat dan kan de linker helft blijven hangen dus alles links vast laten zitten, wel koppeling onder de tank van de tankhelften los koppelen. Door de achterbevestigingsplaat (3x woorwaarde) aan het frame terug vast te zetten met de linker helft eraan vast zorgt ervoor dat links er zelfs stevig op blijft zitten.
Futurist
Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Voor dat je begint eerst een paar dagen regelmatig de bouten van de uitlaatbochtklem in de cilinderkop ins puiten met een goede kruipolie [ geen WD40 dus]
grote kans dat ze nu muur vast zitten en breken als je ze los wil halen..
Na een paar dagen inpuiten een lekker stuk gaan blazen, blok lekker heet gassen, thuis komen en gelijk de bouten proberen los te halen.
grote kans dat ze nu muur vast zitten en breken als je ze los wil halen..
Na een paar dagen inpuiten een lekker stuk gaan blazen, blok lekker heet gassen, thuis komen en gelijk de bouten proberen los te halen.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
goeie tip had ik niet bij stil gestaan, met een stevige drevel en een hamer een ferme (niet te gek) op de kop van de bout wil ook nog helpen als het met die tip nog niet wil, dan schrikt de bout los, met een beetje geluk. Alles beter dan uitboren en draad repareren.
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
bedankt allemaal!
dit is gelukt
merci!
op naar het volgende ..
dit is gelukt

merci!
op naar het volgende ..

Ik weet niet in hoeverre de dubbele tanks van de SR41 en SR42 gelijk zijn, maar bij mijn Biggetje (SR42) haal ik de tank er altijd in 1 stuk af.
De doppen eraf, boutjes onder het zadel eruit, de rubber flap dmv de 2 boutjes verwijderen, driehoekje eruit, snelsluiter onder de tank los en tot slot de 2 inbusboutjes van het benzinekraantje eruit omdat dit anders achter het frame blijft haken.
Na het losmaken van een slangetje aan de benzinepomp kan de tank er langs achter in zijn geheel worden afgeschoven, het kraantje blijft gewoon aan de tank bungelen.
Overigens gaat ook de voorste uitlaatbuis mits wat draaien en frotten er wel uit zonder de tank te demonteren, is wel nog de standaardbuis, dus misschien korter dan het dikkere type van Hessler.
Na deze waarschijnlijk volledig nutteloze uitleg
, maken jullie me toch wat nieuwsgierig over het volgende; kan je op de manier waarop Futurist het beschrijft de motor nog laten lopen met 1 tankhelft erop?
Lijkt me wel zo handig om soms met draaiende motor 1 en ander te checken.
Groeten, Freddy

De doppen eraf, boutjes onder het zadel eruit, de rubber flap dmv de 2 boutjes verwijderen, driehoekje eruit, snelsluiter onder de tank los en tot slot de 2 inbusboutjes van het benzinekraantje eruit omdat dit anders achter het frame blijft haken.
Na het losmaken van een slangetje aan de benzinepomp kan de tank er langs achter in zijn geheel worden afgeschoven, het kraantje blijft gewoon aan de tank bungelen.
Overigens gaat ook de voorste uitlaatbuis mits wat draaien en frotten er wel uit zonder de tank te demonteren, is wel nog de standaardbuis, dus misschien korter dan het dikkere type van Hessler.
Na deze waarschijnlijk volledig nutteloze uitleg

Lijkt me wel zo handig om soms met draaiende motor 1 en ander te checken.

Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005