Hard van Brabant rally 2010 gaan rijden bij Ad Ketelaars
Zappa was er vandaag ZONDER zijn BIG-maatje's, (Frans waar was je?).
Zoals afgesproken gingen Zappa, Dirk en ikzelf vandaag voor de hardtour, de 306km werden er uiteindelijk 320km,
Zoals iedereen ook in het "CodeGroen"- tentje de DB kontrole gepasserd, Jouke aan de db-meter, Frank aan de gashandle en ......geslaagd, mijn XL'leke maakt nog minder herrie dan ik verwachte, met zijn 84 DB istie eigenlijk een "fluister"motortje ;D (bedankt jongens voor de kontrole)
We konden vertrekken rond 10.15h?
Dirk nam de eerste km's voor zijn rekening als kopman om in het ritme te komen.Met een Tripy op zijn stuur lukte dit aardig.
Na een 30tal km's nam Zappa het komando over, godverdorie kan die roadbook rijden/lezeg zeg. Zonder haperingen of fouten bracht hij in no time bij de eerste 100km stop, Ondertussen was het precies12.00h geworden, tijd voor Dirk zijn boterhammetje en Zappa zijn Javaanse jongen

Mijn Xl'letje pruttelde wat tegen, ik dacht dat het last had van het water, karburator even leeg laten lopen en benzinefiltertje opengehaald, niets abnormaals te zien, Dus moest hij maar verder bokken als ik het gashandle te ver opendraaide, wat vervelend rijden zeg! Bij het tanken toch nog maar eens de bougie bekijken en yep, daar lag het probleem, bougiekabel zat niet goed in de ontstoorder(bougiedop) geschroefd.
Wat een luxe, nu kon ik echt nog beter genieten en luisterde mijn tufferke perfecht naar mijn "gaskraantje"
Om beurten trokken Dirk en Zappa de kop, Ik daar achteraan diende als "buffer" om die twee jonge hengsten ter order te roepen ALS ze toch eens in de fout gingen met het roadbook. wat heb ik genoten telkens als die Zappa zijn 640 KTM de sporen gaf, wat heeft dat ding koppel zeg, niet normaal

Zaols die wegtrekt! Ik weet niet hoeveel PK's daar in zitten maar de 45 PK'tjes van mijn XL'leke kwamen véél te kort, misschien zitten bij die 45 paartjes dan ook al wel wat ezeltjes tussen :-X , is wel normaal op zijn ouderdom (26jaar)
Toch heeft hem zich dapper gedragen!
De laatste 25km heb ik het voortouw genomen en eens lekker doorgegaan, nog een fikse regenbui op onze nek en we kwamen "zeiknat" voor 18.00h Spaandershorst binnen gereden.!
Was dat een superdag in alle opzichten!
spoedig herstel voor de gekwetste persoon in kwestie!
Mijn allergrootste bewondering gaat naar "onzen"AD, voor het presenteren van een superroute!
Dank aan mijn twee maatjes Dirk en Zappa dat deze ouwe jongen mee mocht.
Dank ook aan iedereen die zich inzette in welk opzicht dan ook!
Volgende keer is den deze zeker weer van de partij!