Offroad bij Blik op de Weg

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henk-v
Contacteer:

Offroad bij Blik op de Weg
8 mei 2010 - 08:12

Bron: KNMV. Op dinsdag 11 mei 2010 zendt het tv programma Blik op de Weg een item uit over offroadrijders.
De uitzending is op Nederland 1 om 20:30 uur. Aan deze uitzending heeft de KNMV haar medewerking verleend en wordt KNMV technisch directeur Irma Dijksterhuis geinterviewd over de “in’s & out’s” van offroadrijden.
Verder rijdt de tv camera in de videoserveillancewagen mee en is men aanwezig bij een controle in de Provincie Drenthe.
Boerr

Op de site van Blik op de weg is al een kleine preview te zien van deze aflevering. Het lijkt erop dat maar een klein deel over off-road motoren gaat, en het lijkt gelukkig nog niet al te negatief -a la wegmisbruikers stijl- op het eerste gezicht..
schildertje
Contacteer:

tjonge wat was die boskabouter blij dat ie naar de aangehouden quad's mocht. en een tempo met die jeep over de paden, want ja, ze maken de paden kapot, en schrikken de beestjes af :?:

Afijn op onze crossbaan kan je tijdens het trainen je niet verstaanbaar maken door die zingende vogeltjes in de bomen, maar ik zal het wel niet begrijpen.
Goed dat oom agent die frauderende motorrijder met de vlakke kentekenplaat nog ff verbaliseerde, weer een crimineel aangepakt :twisted:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
johnny07
Contacteer:

ik heb het ook gezien wat een nare mensen zijn dat, die iemand anders er bij willen naaien.
deze mensen proberen op deze manier steeds meer mensen het bos uit te krijgen, net zo lang dat alleen zij zelf er nog mogen komen.
wie zijn de volgende ? mountainbikers, paardrijders en dan de wandelaars.
TRIEST!!!

en die elektrische offroad motoren hebben ze denk ik alleen ff gehuurd voor dit filmpje.

P.S. ik wil het roekeloze gerace door de bossen absoluut afkeuren, maar je kan ook op een goede manier en met respect voor elkaar (offroadrijders, wandelaars, dieren, fietsers) met zijn allen van het bos genieten.
huskie

Hmmm goede uitzending verder. Past bij het algemene beeld dat NL heeft van offroad rijden: Not Done.
En die boswachter die uitlegt dat de tendens is om geheel nederland rijp te maken voor "stille" recreatie. Dat ze dus alles willen afsluiten.
Ook verstandig dat die boswachter wel aangeeft dat er dan alternatieven moeten komen voor gemotoriseerde recreatie.
Trouwens nooit geweten dat Drente zo'n walhalla is voor de offroad rijders. Ik dacht dat dat Brabant was :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Redski
Contacteer:

Jammer dat die vent op de Beta uit Friesland kwam en geen local was. Voor de tegenpartij weer een reden om te denken dat wij heel Nederland rondtrekken om elders de bossen onveilig te maken.
Verder een goed item, had meer negatieve reclame verwacht.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Boerr

Vind ik ook, vond het niet extreem negatief. Het is maar goed dat die mevrouw van de knmv tussendoor aan het woord was, die heeft een boel helder gemaakt over wildcrossen/offroad rijden.. Ook over het niet zomaar kunnen afsluiten van een grote groep recreanten, wij dus.. Jammer dat codegroen niet even genoemd werd, zou een goede promotie zijn en een verbetering van het algemene off the road gedrag in nl
Noppy

Redski schreef:Jammer dat die vent op de Beta uit Friesland kwam en geen local was. Voor de tegenpartij weer een reden om te denken dat wij heel Nederland rondtrekken om elders de bossen onveilig te maken.
Verder een goed item, had meer negatieve reclame verwacht.
Iemand die vanuit Friesland naar Drenthe reist? Dat is ook niet bepaald een wereldreis. De man van de polisie stond het uit te leggen alsof hij van het VVV was :lol:
:toost:
celsa
Contacteer:

Je weet toch dat bijna elke boswachter een JAGER (geweest) is. :roll:

tja,.... en dan sta je daar, ....ja mijnheer....nee mijnheer
en maar op je tanden bijten :evil:

We zullen het er toch mee moeten doen hoor jongens :?
JoeBaR

zo positief is dat filmpje niet vind ik .

offroad rijders worden toch weer in beeld gebracht als milieu verziekende natuur verstoorders .
4 strokes only !!
RvD

Als het programma door de makers van 'Wegmisbruikers' gemaakt zou zijn waren we er veel slechter uitgekomen vrees ik. Dan waren we in de categorie grote misdadigers terecht gekomen gok ik.
Vind het eigenlijk best een goede uitzending.
Noppy

Voor hen die het gemist hebben:

http://player.omroep.nl/?aflID=10937873
Sjokske

Ik had mezelf voorgenomen niet te kijken vanwege de waarschijnlijk hoge dosis éénzijdigheid (lukte trouwens ook niet, in Londen kwam het niet bij de belangrijke nieuwsrubrieken voor).
Net terug en toch gekeken :wink: , maar het commentaar viel nogal mee vond ik. Wel typisch dat die zogenaamde groene electrische tweewielers niet alleen weinig herrie maken maar ook nog eens minder groen verwoesten :?
Positief in ieder geval dat ze publiekelijk bekend maken dat er gedacht wordt aan het benutten van defensie-terreinen.
Zou het dan toch ......................... ooit .................. ???
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
jokjokjok

sjonge jonge wat een verschrikkelijk land is dit toch........ alles wat een beetje leuk en ontspannend is wordt keihard aangepakt zoniet verboden......

het enige wat je hier mag is keihard werken om de werklozen en allochtonen te onderhouden en belasting betalen en voor de rest je muil houden.
klomp

jokjokjok schreef:sjonge jonge wat een verschrikkelijk land is dit toch........ alles wat een beetje leuk en ontspannend is wordt keihard aangepakt zoniet verboden......

het enige wat je hier mag is keihard werken om de werklozen en allochtonen te onderhouden en belasting betalen en voor de rest je muil houden.

...die is ECHT woest... :roll:
Houten Klaas

De hoop dat rechts echt grondig gaat hakken is ook ijdele hoop !
Noppy

jokjokjok schreef:sjonge jonge wat een verschrikkelijk land is dit toch........ alles wat een beetje leuk en ontspannend is wordt keihard aangepakt zoniet verboden......

Het ligt veel dieper Jok: we zijn een democratisch land en dat wordt geleid door de mening van de meerderheid.

We gaan naar een tijd dat er steeds meer mensen economisch inactief zijn en straks is een meerderheid dat (dat zijn jij en ik zelf tegen die tijd). Als wij straks, samen met de partij voor de Ouderen, mopperen dat die jongens moeten stoppen met skaten over het dak van je auto, dan wordt die sport gewoon verboden. Zo simpel is dat.

Van jongeren kan je niet verwachten dat ze zich gedragen. Het domme is, zodra je wat oudere jongeren (zoals wij) op een motor van 110 kg met 50 pk zet, dat we ons ook gaan gedragen als domme jongeren.

Juist daarom hebben we die tien geboden van Codegroen. Hou je zelf aan de afspraken, zodat de oudere van nú zich niet aan je ergereren en zijn zeurvizier op iets anders richt.

www.codegroen.com
Herr DRénérZéele

Wat een ongelofelijk dom gelul is dit. Als je niks zinnigs te zeggen hebt mag je ook gewoon je mond dicht houden hoor.

Volgende keer weer gewoon op Wilders stemmen en maar hard hopen dat je wereld dan een stuk mooier wordt!
EXC300
klomp

Ik vond het een goede uitzending! :roll:

...eigelijk vond ik het een klote uitzending en vind ik Blik op de weg helemaal niks, maar nou zijn we tenminste weer op topic... :lol:
Sjokske

Toch voel ik wel een beetje met Jok mee, ik zie belasting betalen toch een beetje als contributie voor het gebruik van de mogelijkheden binnen dit land, dus ook het bos :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
huskie

Herr DRénérZéele schreef:

Wat een ongelofelijk dom gelul is dit. Als je niks zinnigs te zeggen hebt mag je ook gewoon je mond dicht houden hoor.

Volgende keer weer gewoon op Wilders stemmen en maar hard hopen dat je wereld dan een stuk mooier wordt!
Dirk,
laat.....
Deze fora zijn vrij toegankelijk, soort van democratie :wink:
Deze meneer en andere op dit forum hadden het geluk om in een sociaal en vrij land geboren te worden. Hoe ze daar vervolgens mee om moeten gaan :?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Herr DRénérZéele

Je hebt wel gelijk George, maar in dit sociale en vrije land staat het mij vrij om wat te vinden van racistisch gebral. Ik werd daar ff flink ziek van.
Maar het gaat al weer. Alles rustig, case closed.
Bij jou alles goed? :wink:
EXC300
huskie

Tuurlijk moet er af en toe wat tegengas komen.
Maar met mij gaat alles goed. Herstellende van een pittige griepachtige verkoudheid.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

Kortom: iedereen is in een prettige professioneel voorbereidde enduro-conditie...
Plaats reactie