Zoals gewoonlijk heb ik al weer 10 verschillende versies gehoord hoe je een nieuwe motor het beste in kan rijden. Ik heb een nieuwe honda xr 400. Wie het weet mag het zeggen.
Groet,
Martin
Inrijden nieuwe off the road
Moderator: ghulst
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
gefeliciteerd met je nieuwe motor.
Hou je toeren in het midden-gebied en wissel je snelheid voortdurend.
Na 1000 km olie(filter) verversen, en hij is klaar voor normaal gebruik.
Zo moest ik tenminste mijn KTM inrijden.
Freek
Hou je toeren in het midden-gebied en wissel je snelheid voortdurend.
Na 1000 km olie(filter) verversen, en hij is klaar voor normaal gebruik.
Zo moest ik tenminste mijn KTM inrijden.
Freek
Is het zo dat je in feite maar een korte tijd (minder dan minuut) op volle snelheid mag rijden ?
proficiat ... ik heb mijn destijds nieuwe xr400 zo'n 200 km over de weg ingereden; brabantse b-weggetjes dus rustig rijden veel schakelen en niet te ver doortrekken en daarna heeft ie alleen maar offroad en enduro gezien (eerste 1000 km geen klapzand). En nu (pas) bij 10000 km (ik hou een logboek bij) een nieuwe zuiger en nokkenasketting; de eerste vanwege toegenomen olieverbruik en de nokkenasketting voor de zekerheid; om duurder te voorkomen. Verder alleen slijtdelen als ketting +tw, remblokken enz.
Trek wel eerst, voordat je een meter rijdt , die dikke achterbrug-as (die door het blok loopt) er uit en flink invetten. En daarna elk halfjaar anders kost dat ooit veel geld. Balhoofd mag ook extra vet hebben. Wordt nogal warm vanwege olie in frame en oliekoeler ervoor, dus regelmatig checken.
Succes.
Trek wel eerst, voordat je een meter rijdt , die dikke achterbrug-as (die door het blok loopt) er uit en flink invetten. En daarna elk halfjaar anders kost dat ooit veel geld. Balhoofd mag ook extra vet hebben. Wordt nogal warm vanwege olie in frame en oliekoeler ervoor, dus regelmatig checken.
Succes.