Help

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Monstersmurf

Hoi,

Weer een nieuw fenomeen ..
Mijn carburateur begint ineens weer te lekken vanaf het lekpijpje..
Soms... en als ik dan benzine kraantje sluit en ff doorrijd, dan weer open dan is alles weer oké en gebeurt er niks meer een tijd lang..
Wat mij opvalt is dat als de benzine er letterlijk uitstroomt, het stationair toerental ineens van +/-1400 naar +/-2000 tpm stijgt..
Laatst gewijzigd door Monstersmurf op ma sep 13, 2010 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
zappa.suzuki

Waarschijnlijk vuil in de vlotterbak, kraan dicht, dopmoeren onder op de bakken er uit draaien, probeer ze recht te houden zo dat je kan zien of er wat inzit..

Kraan open en spoelen, doppen er weer op.. nieuw bezinefilter halen, gewoon een lekker groot universeel ding van je motorboer :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Monstersmurf

Probleem is .. filter is net nieuw!!
Had een lekkende leiding.. dus gelijk nieuw filter.. zal van de week idd ff aftappen en kijken .. anders deksels er maar weer af trekken..

Snap het vuil probleem snap dan alleen niet verhoogde toerental? Komt er dan gewoon druk op te staan en teveel benzine erin?
Monstersmurf

andere ideeen???
bullrider

Ik zou denken aan de vlotter hoogte die te hoog is.Kan je testen met doorzichtig stuk darm dat je op je nippel aansluit voor je vlotterkammer te lediggen,daarna tegen carbu houden en kijken hou hoog je benzine er in komt.
T'leven is hard, een boom ook
BIG88

als hij over loopt sluit je vlotter niet af.
als je hem met wat afsluiten of tikken tegen de carb. dicht kan krijgen is dus niet het drijvertje lek of de niveau afstelling te hoog.
houd je over : vlotternaald versleten of het welbekend rubber ringetje om de vlotternaaldzitting.
persoonlijk gok ik op het ringetje.
have BIG fun

D.F.M.T.
CrazyWezel
Contacteer:

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Vlotter nivo, naald ingesleten, maar kijk eerst een naar het vaciumslangetje boven op je carb of die niet knel zit onder je zadel of in een knik..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie