Mijne heren ,
wie kan mij helpen , KTM 350 Enduro 2 takt
Ik heb het volgende , motor slaat op hol , is niet meer te stoppen , ook zonder bougie kap loopt hij gewoon door .
Ik ging dus onderuit
cilinder afgeperst via bougie , in en uitlaat dichtgehouden blijft 1 bar aan druk blijft er staan , dus geen lekkage , ook geen valse lucht ??
Detoneren ?? maar waardoor dan ??
Bougie is goed , goede warmtegraad , is ook niets raars aan te zien , Ontsteking staat op tijd
cilinder kop is origineel , dus compressie moet goed zijn
Wat zien wij over het hoofd ????
Dit heb ik met een twee takt nog niet eerder meegemaakt
Ik hoop dat er iemand wat weet
Vr Gr HL Visser
ktm 350 enduro slaat op hol (twee takt)
Moderator: ghulst
Door valse lucht aanzuigen heel arm lopen? Heb je al gesprayed met remmenreiniger rond je carburateur en spruitstuk?
Wel knap dat je tijdens de stress nog de tegenwoordigheid van geest had om snel je bougiekap los te trekken;-)
Wel knap dat je tijdens de stress nog de tegenwoordigheid van geest had om snel je bougiekap los te trekken;-)
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Je zult nog eens staan kijken wat je onder stress allemaal extra kunt. Ik had eens op mijn CR500 SM bij volgas een hangende gaskabel nadat ik over een drempel heen wheely-de. Toen vond ik ook zowaar de dodemansknop voordat ik achterover sloeg.
On topic: Gloeiende kool deeltjes in de verbrandingskamer. Kan haast niets anders zijn. Heb je de pet al gelicht?
On topic: Gloeiende kool deeltjes in de verbrandingskamer. Kan haast niets anders zijn. Heb je de pet al gelicht?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: ma jan 23, 2006 19:45
Bij mijn 300 2T heb ik eens gehad dat er teveel speling op de gaskabel zat. De buitenkabel kwam toen op de rand van het "tonnetje" te staan. Zo bleef het gas 1/4 open staan. Dit lijkt wel volgas als je op een bocht afkomt.
Ik heb hem toen dood kunnen remmen. Ik kon gelijk ook niets vinden maar het is nog een keer gebeurd. Na doodremmen ging het weer goed.
Voorafgaand bij een rit kon ik de motor niet gestart krijgen. Toen bleek de buitenkabel ook boven op het "tonnetje" te staan. Waarschijnlijk is dit de oorzaak geweest.
Ik heb hem toen dood kunnen remmen. Ik kon gelijk ook niets vinden maar het is nog een keer gebeurd. Na doodremmen ging het weer goed.
Voorafgaand bij een rit kon ik de motor niet gestart krijgen. Toen bleek de buitenkabel ook boven op het "tonnetje" te staan. Waarschijnlijk is dit de oorzaak geweest.
ktm300mxc
JA JA,
de kap gelicht ??
Toem lag ik al
De pet en cilinder zijn gelicht voordat ik er mee ging rijden , hij wilde in eerste instantie hellemaal niet meer lopen , dus wij moesten gaan kijken wat er was , en vonden een zuiger die stuk was .(weggesmolten aan de uitlaat zijde)
Zit nu dus een andere zuiger in .
en een waterpomp huis welke was doorgerot
Dus alles is los geweest en bekeken .
en afgeperst , dan pers je ook het spruitstuk af .
gespoten heb ik nog niet , dit was de eerste keer dat hij bij ons liep
en waarschijnlijk ook de laatste keer
HL Visser
de kap gelicht ??
Toem lag ik al
De pet en cilinder zijn gelicht voordat ik er mee ging rijden , hij wilde in eerste instantie hellemaal niet meer lopen , dus wij moesten gaan kijken wat er was , en vonden een zuiger die stuk was .(weggesmolten aan de uitlaat zijde)
Zit nu dus een andere zuiger in .
en een waterpomp huis welke was doorgerot
Dus alles is los geweest en bekeken .
en afgeperst , dan pers je ook het spruitstuk af .
gespoten heb ik nog niet , dit was de eerste keer dat hij bij ons liep
en waarschijnlijk ook de laatste keer
HL Visser
Gewoon leuk dat geklooi met motoren
zowel auto als motor
zowel auto als motor
Zonder bougievonk kan het idd bijna niet anders.speedphreax schreef:Je zult nog eens staan kijken wat je onder stress allemaal extra kunt. Ik had eens op mijn CR500 SM bij volgas een hangende gaskabel nadat ik over een drempel heen wheely-de. Toen vond ik ook zowaar de dodemansknop voordat ik achterover sloeg.
On topic: Gloeiende kool deeltjes in de verbrandingskamer. Kan haast niets anders zijn. Heb je de pet al gelicht?
Je hebt geen dieselmotor?
Maar je gasschuif zou toch dicht moeten gaan ?
Heb jaren geleden paar maal meegemaakt dat de combinatie mengolie en vocht er voor zorgde dat de gasschuif bleef plakken.
En heb een keer een gaskabel gehad waarvan de binnenkabel kleine stukjes loskwamen en tussen de gasschuif en carburateur bleven zitten zodat de schuif niet meer terug zakte.
Ook van die leuke momenten.
Edit :
Zuiger gesmolten?! Of veul te arm mengsel (kan ook lekkage langs de keerringen van de krukas zijn) of onstekings tijdstip verkeerd.
De gesmolten hete deeltjes ontsteken de brandstof opnieuw tot er een gat in de zuiger zit.
Laatst gewijzigd door gassen op zo sep 19, 2010 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
sterk verhaal.
Je hebt toch ook niet een tweede bougie over het hoofd gezien ?
(KTM heeft in het verleden een aantal 'twin spark'heads gemaakt)
Alcohol in de tank zou ook een verklaring zijn maar da's ook nogal vergezocht ?
Je hebt toch ook niet een tweede bougie over het hoofd gezien ?
(KTM heeft in het verleden een aantal 'twin spark'heads gemaakt)
Alcohol in de tank zou ook een verklaring zijn maar da's ook nogal vergezocht ?
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
per ongeluk diesel getankt? teveel speling op je big end zodat hij blijft detoneren? of anders sluit ik me aan op het gloeiende kooldeeltjes verhaal.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Diesel zal niet ontbranden in zo'n motortje. Waarschijnlijk gloeiende delen in de cilinderkop, vuildelen (van vorige zuiger bijv) gloeien natuurlijk mooi op in je reactietijd om de bougiedop af te trekken, maar het startte waars.in de eerste instantie door het te arme mengsel waardoor je vorige zuiger gesmolten is..?
het zou kunnen dat er een oliekeering lekt en dat hij op de bakolie gaat draaien
ik heb ooit een dieseltje gezien dat ophol sloeg, dat ding stopte pas met draaien toen het blok helemaal leeg was
ik heb ooit een dieseltje gezien dat ophol sloeg, dat ding stopte pas met draaien toen het blok helemaal leeg was
never drive faster then your angel can fly
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
aflaten slaan in de versnelling als een diesel op hol slaat, anders heb je dikke kans dat je het blokje volgend jaar als theelepeltjes terug moet komen naar nederland.. maargoed, je moet er maar net aan denken in zo'n situatie..
mijn 2T ging alleen heeeeel erg hard roken van de bak-olie keerring, eigenlijk juist het tegenovergestelde van zelfontbranding zegmaar.
maar dit is vrij duidelijk te zien aan het oliepeil, ik had met een ritje van +/- 20min een v-bak olie verbruik van 350 a 400ml.
mijn 2T ging alleen heeeeel erg hard roken van de bak-olie keerring, eigenlijk juist het tegenovergestelde van zelfontbranding zegmaar.
maar dit is vrij duidelijk te zien aan het oliepeil, ik had met een ritje van +/- 20min een v-bak olie verbruik van 350 a 400ml.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Zot schreef:ik heb dat meegemaakt met een auto bougie in een husky. (Bougie kapot, geen reserve bij je en een pomp in de buurt)
Bougie bleef nagloeien door verkeerde warmtegraad
Zoiets zou inderdaad ook verklaren dat er een zuiger inzat waar een stuk van afgesmolten was. Als de massa elektrode van een bougie smelt en als een druppel gloeiend staal op de zuiger valt, dan zit er poef- een centimeter groot gat in.
Warmtegraad was echter goed volgens de poster.
Ontstekingstijdstip verkeerd ?
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
als het ontstekingstijdstip niet goed staat zou je wel het gat in de zuiger kunnen verklaren dmv pingelen o.i.d
maar daar slaat ie dan niet van op hol, of als je de bougie dop er af trekt valt hij dan meteen uit.
maar daar slaat ie dan niet van op hol, of als je de bougie dop er af trekt valt hij dan meteen uit.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !