Voorstellen / Nieuwe motor kopen: offroad (richting allroad)
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik ben pas van een DR800 naar een KX250 overgestapt, je kan met een DR800 aardig offroad, maar ik wou harder dan de DR kon op offroadritten, al zorgde dat wel voor mooie acties zoals een kont die je inhaalt e.d
De big, ja het is een passie, heeeel erg betrouwbaar, alstie begint te rammelen moet je de boel gaan controleren, en de spanningen van de kettingen in de gaten gaan houden, maar vrijwel alles is zelf goed te doen,
en dan heb je ook nog ondersteuning van de DR BIG Club hier op het forum, onderdelen, tips, en als je er echt niet meer uit komt sleutelen.
Als je echt een nette big zoekt, waar ook een extra set velgen bij zit, dan staat die nog te koop op het DR BIG forum onder aan de index van het forum ergens.
over de Yamaha kan ik je niet veel vertellen, pas 1x op gereden..
over de KX250, ja het is een echte offroader, en ja, je leert er ook van sleutelen.. maar het kost een berg geld waar je eng van wordt.
zelf ben ik 23jr 1.82 +/- 85kg
De big, ja het is een passie, heeeel erg betrouwbaar, alstie begint te rammelen moet je de boel gaan controleren, en de spanningen van de kettingen in de gaten gaan houden, maar vrijwel alles is zelf goed te doen,
en dan heb je ook nog ondersteuning van de DR BIG Club hier op het forum, onderdelen, tips, en als je er echt niet meer uit komt sleutelen.
Als je echt een nette big zoekt, waar ook een extra set velgen bij zit, dan staat die nog te koop op het DR BIG forum onder aan de index van het forum ergens.
over de Yamaha kan ik je niet veel vertellen, pas 1x op gereden..
over de KX250, ja het is een echte offroader, en ja, je leert er ook van sleutelen.. maar het kost een berg geld waar je eng van wordt.
zelf ben ik 23jr 1.82 +/- 85kg
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
MZ baghira 660. (met een Yamaha XTZ660 blok)
XTZ660 tenere (niet het nieuwe model, maar de oude)
http://link.marktplaats.nl/376311900
TT600R natuurlijk
XTZ660 tenere (niet het nieuwe model, maar de oude)
http://link.marktplaats.nl/376311900
TT600R natuurlijk
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Er staan er 3 op marktplaats, waarvan ik alleen de blauwe niet ken.
De andere twee wel, beide goede betrouwbare jongens, en binnen budget (bij eentje wel een beetje afdingen).
Eentje zelfs met een 20 liter tank, die zijn behoorlijk zeldzaam (2e hands) dus als je die van de prijs afhaalt ....
Maar als je er ook nog eens 15000 k/jaar mee wilt rijden (niet allemaal off-road, hoop ik) zou ik de Tenere niet direct uit mijn hoofd zetten.
De andere twee wel, beide goede betrouwbare jongens, en binnen budget (bij eentje wel een beetje afdingen).
Eentje zelfs met een 20 liter tank, die zijn behoorlijk zeldzaam (2e hands) dus als je die van de prijs afhaalt ....
Maar als je er ook nog eens 15000 k/jaar mee wilt rijden (niet allemaal off-road, hoop ik) zou ik de Tenere niet direct uit mijn hoofd zetten.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mmmm NEE, als je de DR650 al te vriendelijk vindt, is de Tenere 660 niet direct wat je zoekt, denk ik, alhoewel je er wel lekker mee je MCKK ritjes mee kan doen.
Maar als je je motor voor zowel op de weg als op de straat koopt, zou ik toch eerder naar een allroad zoeken, met goede offroad eigenschappen, ipv een offroad met straateigenschappen. Ik zou bijv. zonder problemen met de TTR op vakantie naar Spanje gaan, maar met een motor a la Tenere is dat veel comfortabeler
Misschien is een KLR650 wel iets voor je, in Nederland niet zo bekend, maar in Amerika al jaren een topper, waardoor ook veel bekend is over kwalen/oplossingen en plenty aftermarket spul.
http://motoren.marktplaats.nl/motoren-e ... r-650.html
En vrees niet, uiteindelijk heb je er toch 2 in de schuur staan ....
Maar als je je motor voor zowel op de weg als op de straat koopt, zou ik toch eerder naar een allroad zoeken, met goede offroad eigenschappen, ipv een offroad met straateigenschappen. Ik zou bijv. zonder problemen met de TTR op vakantie naar Spanje gaan, maar met een motor a la Tenere is dat veel comfortabeler
Misschien is een KLR650 wel iets voor je, in Nederland niet zo bekend, maar in Amerika al jaren een topper, waardoor ook veel bekend is over kwalen/oplossingen en plenty aftermarket spul.
http://motoren.marktplaats.nl/motoren-e ... r-650.html
En vrees niet, uiteindelijk heb je er toch 2 in de schuur staan ....
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
de 800 weegt 196kg en dan komt er nog 24L brandstof, 2.7L olie en goodies bij..
al zijn er mensen die ook erg sportieve 800's hebben, maargoed das budget x3 in dit geval denk ik.
ik dacht ook nog aan de XR650R
maar die vind ik op het moment ook geen goedkope..
Als je trouwens echt wilt gaan leren offroaden heeft LEO op 't forum ook nog een CR250 2T op kenteken tekoop, voor specificaties e.d moet je hem maar ff een pb sturen.
al zijn er mensen die ook erg sportieve 800's hebben, maargoed das budget x3 in dit geval denk ik.
ik dacht ook nog aan de XR650R
maar die vind ik op het moment ook geen goedkope..
Als je trouwens echt wilt gaan leren offroaden heeft LEO op 't forum ook nog een CR250 2T op kenteken tekoop, voor specificaties e.d moet je hem maar ff een pb sturen.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is de betrouwbaarheid van all XT's prima, hoor! Alleen is de startmotor iets wat op een XT met alleen kickstart gegarandeerd nooit stuk gaat
Kijk dan eens naar een WR250R met ervaring. Gewicht valt reuze mee en een klepstelinterval van 42.000 km (en nee, dat is geen typfout). Goede moderne vering, die te tunen is tot op hoog enduro niveau.
Hier staat er eentje: http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... 07686.html
Hier staat er eentje: http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... 07686.html
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb eens een rondje op de BIG van Zappa mogen sturen (en hij op mijn GG300 2-takt). Ondanks de grote van de motor vond ik heb erg handelbaar en prettig rijden (door de zandbak) en Zappa rijdt ook veel grote afstanden over de weg.
Er staat er momenteel een voor weinig in de BIG - afdeling op dit forum. (wel wat werk aan, carter moet vervangen worden, maar die zit er volgens mij bij).
Moet er wel bij zeggen dat ik 'm niet op een oor heb gelegd, dat lijkt me dan wel weer een uitdaging
Er staat er momenteel een voor weinig in de BIG - afdeling op dit forum. (wel wat werk aan, carter moet vervangen worden, maar die zit er volgens mij bij).
Moet er wel bij zeggen dat ik 'm niet op een oor heb gelegd, dat lijkt me dan wel weer een uitdaging
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Je mag mijn TTR wel eens proberen, hoor. Moet je wel naar Hilversum willen komen
De WR250R heeft een zesbak, mag 11.000 toeren draaien en heeft een top van 160 km/u. Maar aan een prijs van €2.000, dan zal je nog eventjes een paar jaartjes moeten wachten...StijnSpijker schreef:Bedankt voor je advies! Maar helaas is die -ver- over de 2000 euro, en 250cc lijkt me ook wat te weinig voor een ritje op de weg
Een WR400 is echter wel interessanter: bv deze op MP voor 2500: http://link.marktplaats.nl/371870626.
Helaas blijft dan het punt dat ze best duur zijn, en dat ze ook moeilijker zijn voor mij om aan te sleutelen vanwege waterkoeling... Misschien een mooie upgrade straks, maar nog niet als eerste bike Ik wil dan ook eerst wel ff weten wat het verschil is tussen 1 en 2 cilinder (echt hands-on, dat je hogere toeren rijd snap ik wel).
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat dacht je van een Honda XR600? Daar zijn er honderden van verkocht, dus onderdelen ed zijn overal te vinden, betrouwbaar n(wel even de tijd nemen om een goede te vinden)
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Spiegels verdwijnen / breken af in het eerste rondje. Gewone spiegels zijn ook eigenlijk gevaarlijk voor de rijder. Beter is het om in de handkappen van die ronde dodehoekspiegeltjes van Halfords te zetten. Gewoon met een parkertje.
Of natuurlijk van die sjieke klapspiegeltjes zoals ze soms via group buys op Allroadmaniacs verkocht worden.
Of natuurlijk van die sjieke klapspiegeltjes zoals ze soms via group buys op Allroadmaniacs verkocht worden.
Hier http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=9612.0 staat ook nog een TTR te koop binnen een redelijk budget.
ik heb het idee dat ik niet meer zoveel nette XR600's zie als TTR-en (ik zal vast XR eigenaren op de teentjes trappen, sorry hoor) Zijn die niet al weer allemaal een paar jaar ouder en uit een tijd dat ze hun leven begonnen in enduro's?
ik heb het idee dat ik niet meer zoveel nette XR600's zie als TTR-en (ik zal vast XR eigenaren op de teentjes trappen, sorry hoor) Zijn die niet al weer allemaal een paar jaar ouder en uit een tijd dat ze hun leven begonnen in enduro's?
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik heb een BIG een rij daar zo'n 15000km per jaar mee, ook offroad en dat gaat prima.
Van de oude allroads 1 pitters de beste pk/gewichts verhouding, comfortable op de weg en offroad goed mee te rijden voor zo'n zwaar ding.
heb ook een KTM LC4 adventure in enduro trim, BIG gaat net zo hard op de weg en vlak zand maar als het echt lastig word met diepe kuilen, sporen en klimmen dan wint de KTM.
Voor de lange halen op de weg zit ik liever op de BIG, ook gaat de BIG langer mee zonder kosten aan het blok bij normaal gebruik.
Ook heb ik meer lol [ uitdaging ] met de BIG offroad hier in NL, vraagt meer techniek en uithoudings vermogen en het gewicht zorgt dat ik me inhoud..
Op de KTM ga ik snel te hard om toch m'n kick te krijgen op de vlakke banen.
Als woon/werk/speelfiets wint de BIG, als speelfiets de KTM
Van de oude allroads 1 pitters de beste pk/gewichts verhouding, comfortable op de weg en offroad goed mee te rijden voor zo'n zwaar ding.
heb ook een KTM LC4 adventure in enduro trim, BIG gaat net zo hard op de weg en vlak zand maar als het echt lastig word met diepe kuilen, sporen en klimmen dan wint de KTM.
Voor de lange halen op de weg zit ik liever op de BIG, ook gaat de BIG langer mee zonder kosten aan het blok bij normaal gebruik.
Ook heb ik meer lol [ uitdaging ] met de BIG offroad hier in NL, vraagt meer techniek en uithoudings vermogen en het gewicht zorgt dat ik me inhoud..
Op de KTM ga ik snel te hard om toch m'n kick te krijgen op de vlakke banen.
Als woon/werk/speelfiets wint de BIG, als speelfiets de KTM
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997