Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
het vreemde is dat hij eerst inhield tijden volgas,toen de co schroef iets versteld probleem weg. nieuw probleem backfire.
Het is ook als ik van hogere toeren terugkom en dan naar stationair laat komen of vanaf stationair ff lomp probeer weg te trekken.
de ene keer niest die eraf de andere keer ploft hij er goed af.
De boegiedop mist trouwens wel een klein hoekje,weet niet of dat ermee te maken kan hebben?
hij start goed en rijd goed,het is alleen dit lullige probleem.
Het is ook als ik van hogere toeren terugkom en dan naar stationair laat komen of vanaf stationair ff lomp probeer weg te trekken.
de ene keer niest die eraf de andere keer ploft hij er goed af.
De boegiedop mist trouwens wel een klein hoekje,weet niet of dat ermee te maken kan hebben?
hij start goed en rijd goed,het is alleen dit lullige probleem.
Dr 750S 1989
Net als Futurist aangeeft zou ik eerst eens de klepspeling controleren, het lijkt erop dat je af en toe een stevige back-fire krijgt in je inlaattraject. De oorzaak ligt veelal in te vaste inlaatkleppen, te arm mengsel, valse lucht in het inlaattraject, of in het ergste geval een 'verlopen' distributie.
Een onregelmatige ontsteking kan hier ook voor zorgen, bekijk eens je bougie (juiste warmtegraad?), bougiedop + kabel, en eventueel de bedrading naar de bobijn.
Lekker wat te zoeken dus! Succes ermee!
Groeten, Freddy
Een onregelmatige ontsteking kan hier ook voor zorgen, bekijk eens je bougie (juiste warmtegraad?), bougiedop + kabel, en eventueel de bedrading naar de bobijn.
Lekker wat te zoeken dus! Succes ermee!
Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
als de diameter van de bougie gelijk is aan de diameter van die van je brommer wel, wel ff kijken of het met dat schroefdopje of zonder dat schroefdopje moet, zit wel eens verschil in.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
afgelopen weekend naar bilstain geweest....
erg tof daar!!
http://www.vimeo.com/14750393
Gerke en Ronny kwamen ook maar hadden helaas niet veel tijd om te rijden ivm panne..... gelukkig waren ze off road daar gekomen en hadden ze zo toch nog wat blub gezien.
zeker de moeite waard om eens te checken
greetz sander
erg tof daar!!
http://www.vimeo.com/14750393
Gerke en Ronny kwamen ook maar hadden helaas niet veel tijd om te rijden ivm panne..... gelukkig waren ze off road daar gekomen en hadden ze zo toch nog wat blub gezien.
zeker de moeite waard om eens te checken
greetz sander
mooi mooi, daar kwamen wij vroeger ook met de landrovers ...800S schreef:afgelopen weekend naar bilstain geweest....
erg tof daar!!
http://www.vimeo.com/14750393
Gerke en Ronny kwamen ook maar hadden helaas niet veel tijd om te rijden ivm panne..... gelukkig waren ze off road daar gekomen en hadden ze zo toch nog wat blub gezien.
zeker de moeite waard om eens te checken
greetz sander
Jow mateke's
We zijn inderdaad even in Bilstain geweest om Sander een bezoekje te brengen en zijn maten.
Maar eer we daar waren hadden gerke en ik er al een stuk off-road op zitten en voor mij was het iets nieuws ik was namelijk daar op een van Gerke's motors een TT600 enduro ter vervanging tot de XL is gemaakt en die staat al bij Gerke dus.
Gerke was ook op een van zijn TT's daar zodat we even een TT duo vormde en voor mij was het de eerste keer dat ik er echt mee offroad mee reed en was dus een hele aanpassing,dat ding dat gaat als een speer en is naar mijn mening de helft sneller als een xl en het was dus oppassen geblazen met gas geven en ik ben dan ook gewend om het gas bij de xl open te draaien maar met zo een TT is het wat uitkijken dat ding slingert van links naar rechts bij het opendraaien van de gas.
Bij aankomst te Bilstain was ik al goed moe(oeps) en hebben we even een terasje gedaan om te bekomen want het was lekker warm weer en ik was al goed bezweet.
Dan zijn we zander gaan opzoeken en inderdaad we hebben hem gevonden samen met zijn vrienden en na even kennis gemaakt te hebben besloten we om het terrein te verkennen.
Het terein is vrij ruw met vele klimmen,grachten en een heleboel stenen dit beloofd dus.
Bij de eerste klim lag ik al even in pan,hopla de ketting over enben ik gevallen dan ben ik naar beneden gesukkeld en beneden gekomen is gerke onmiddelijk begonnen met het maken van de ketting en binnen de 5 minuten was het gemaakt.
Dan terug geprobeerd en was ik terug gevallen ik moet nog wennen aan die TT dat weegd dus niks hé en bij te veel gas direkt de spin erop.
Alle terug naar beneden gesukkeld voor een derde poging en die lukte vrij goed met niet te veel gas dan even later zag ik gerke vallen met zijn TT wat ik nog niet veel heb gezien en wat bleek zijn TT stotterde ineens en viel uit.
Daar even naar gekeken ,conclusie de carb was vuil,verdorie wat nu gedaan.
Voor Gerke een simpele zaak die heeft daar even de carb eraf gehaald en terplekke gekuist en dat heeft misschien 20 minuten geduurd en we waren weer aan het rijden en kon hij zich uitleven.
Dan na een tijd je rijden begon ik toch stilaan de TT te wennen en ging het iets beter maar ik heb wel even het schakelvoetje moeten maken ik was denk ik ergens tegen geschuurd en hopla dat was ook weer stuk en dat hebben we kunnen oplossen met stripbandjes die we ook hadden gebruikt bij Gerke bij zijn val zijn koppelingshendel was ook afgebroken.
Een echte baaldag dus ...........maar alles is opgelost geweest en dit alles in een natuurlijke workschop.
Dan heb ik even Sander zien rijden op de big en die deed het uitzonderlijk goed op zijn big en zei me later dat het gewicht hier wel een rol speelde en dat het daarom lekker goed ging maar even later is ook Sander moeten binnenrijden vanwege een olie lekje.
Dan na een lekker afscheid zijn we naar huis gereden altans dat dacht ik,jawatte man we hebben nog diep rond Luik gezeten op plaatsen dat ik dacht is dit Belgie dat kan niet meer die gerke is een rijdend gps manneke die kent overal daar zijn weg onvoorstelbaar.
Ik denk dat we na Bilstain nog bijna 80 km puure offroad hebben gereden zonder de verharde weg er nog bij te tellen en we zijn heel laat thuisgekomen in het donker (looooool)
Ik was gewoon leeg gereden en de dag nadien uitgeteld de hele dag spierpijn en al wat je kan voorstellen.
Ik hou mijn hart vast voor de volgende rit amaai man dan drink ik voor ik vertrek een heel karton red bul leeg en steek ik eerst een kaarsje aan.
Tot hier een kort verslag van het Bilstain avontuur.
Groetjes Ronny en Gerke
We zijn inderdaad even in Bilstain geweest om Sander een bezoekje te brengen en zijn maten.
Maar eer we daar waren hadden gerke en ik er al een stuk off-road op zitten en voor mij was het iets nieuws ik was namelijk daar op een van Gerke's motors een TT600 enduro ter vervanging tot de XL is gemaakt en die staat al bij Gerke dus.
Gerke was ook op een van zijn TT's daar zodat we even een TT duo vormde en voor mij was het de eerste keer dat ik er echt mee offroad mee reed en was dus een hele aanpassing,dat ding dat gaat als een speer en is naar mijn mening de helft sneller als een xl en het was dus oppassen geblazen met gas geven en ik ben dan ook gewend om het gas bij de xl open te draaien maar met zo een TT is het wat uitkijken dat ding slingert van links naar rechts bij het opendraaien van de gas.
Bij aankomst te Bilstain was ik al goed moe(oeps) en hebben we even een terasje gedaan om te bekomen want het was lekker warm weer en ik was al goed bezweet.
Dan zijn we zander gaan opzoeken en inderdaad we hebben hem gevonden samen met zijn vrienden en na even kennis gemaakt te hebben besloten we om het terrein te verkennen.
Het terein is vrij ruw met vele klimmen,grachten en een heleboel stenen dit beloofd dus.
Bij de eerste klim lag ik al even in pan,hopla de ketting over enben ik gevallen dan ben ik naar beneden gesukkeld en beneden gekomen is gerke onmiddelijk begonnen met het maken van de ketting en binnen de 5 minuten was het gemaakt.
Dan terug geprobeerd en was ik terug gevallen ik moet nog wennen aan die TT dat weegd dus niks hé en bij te veel gas direkt de spin erop.
Alle terug naar beneden gesukkeld voor een derde poging en die lukte vrij goed met niet te veel gas dan even later zag ik gerke vallen met zijn TT wat ik nog niet veel heb gezien en wat bleek zijn TT stotterde ineens en viel uit.
Daar even naar gekeken ,conclusie de carb was vuil,verdorie wat nu gedaan.
Voor Gerke een simpele zaak die heeft daar even de carb eraf gehaald en terplekke gekuist en dat heeft misschien 20 minuten geduurd en we waren weer aan het rijden en kon hij zich uitleven.
Dan na een tijd je rijden begon ik toch stilaan de TT te wennen en ging het iets beter maar ik heb wel even het schakelvoetje moeten maken ik was denk ik ergens tegen geschuurd en hopla dat was ook weer stuk en dat hebben we kunnen oplossen met stripbandjes die we ook hadden gebruikt bij Gerke bij zijn val zijn koppelingshendel was ook afgebroken.
Een echte baaldag dus ...........maar alles is opgelost geweest en dit alles in een natuurlijke workschop.
Dan heb ik even Sander zien rijden op de big en die deed het uitzonderlijk goed op zijn big en zei me later dat het gewicht hier wel een rol speelde en dat het daarom lekker goed ging maar even later is ook Sander moeten binnenrijden vanwege een olie lekje.
Dan na een lekker afscheid zijn we naar huis gereden altans dat dacht ik,jawatte man we hebben nog diep rond Luik gezeten op plaatsen dat ik dacht is dit Belgie dat kan niet meer die gerke is een rijdend gps manneke die kent overal daar zijn weg onvoorstelbaar.
Ik denk dat we na Bilstain nog bijna 80 km puure offroad hebben gereden zonder de verharde weg er nog bij te tellen en we zijn heel laat thuisgekomen in het donker (looooool)
Ik was gewoon leeg gereden en de dag nadien uitgeteld de hele dag spierpijn en al wat je kan voorstellen.
Ik hou mijn hart vast voor de volgende rit amaai man dan drink ik voor ik vertrek een heel karton red bul leeg en steek ik eerst een kaarsje aan.
Tot hier een kort verslag van het Bilstain avontuur.
Groetjes Ronny en Gerke
Altijd blij op mijn xletje
Lijkt me een leuk ritje te zijn geweest
Maar als ik dat zo lees komt het besef dat ik alweer veeeeeeeeelste lang niet meer heb gebaggert met de DR
teveel bezigheden en teweinig tijd ......... bugger
Maar als ik dat zo lees komt het besef dat ik alweer veeeeeeeeelste lang niet meer heb gebaggert met de DR
teveel bezigheden en teweinig tijd ......... bugger
man man man man ...
Ja .... ik vind 'm ook wel gaaf
Vooropgesteld dat ik de ranzigste BIG allertijden heb
Vind ik het jammer dat de zijkap bij de remvloeistofhouder / de remleiding naar de achterrem / de carterbeschermers / de remleidingen naar het voorwiel zo schriel afsteken tegenover de zorg en tijd die in de rest van de fiets gestoken is. Net of de show 2 weken te vroeg kwam zeg maar.
LEO
Vind ik het jammer dat de zijkap bij de remvloeistofhouder / de remleiding naar de achterrem / de carterbeschermers / de remleidingen naar het voorwiel zo schriel afsteken tegenover de zorg en tijd die in de rest van de fiets gestoken is. Net of de show 2 weken te vroeg kwam zeg maar.
LEO
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zo, spullen paken, motoren achter in de bus en morgen om 5 uur vertrekken........
Lekker een week spelen in spanje op de Katoem
hasta da pasta
Lekker een week spelen in spanje op de Katoem
hasta da pasta
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Jaloers.. moet maandag weer an het werk.. veel plezier !!
Heel veel plezier en hou alles heel en misschien dat je na deze week achter een CRF eindelijk doorhebt waarom oranje het net niet is
en ga niet als 4e rijden !
LEO
en ga niet als 4e rijden !
LEO
Uit de Telegraaf:
=============================
Ketting bijna fataal voor motorcrosser
ODILIAPEEL - Vier motorcrossers in Odiliapeel zijn aan de dood ontsnapt.
De vier reden op een zandpad toen ineens midden op de weg palen met kettingen stonden. Drie motorcrossers konden uitwijken richting sloot maar de vierde reed frontaal met zijn motor op het paaltje en bleef met zijn hoofd hangen aan de kettingen.
De man is met hoofd- en schouderletsel naar het ziekenhuis gebracht.
=============================
Kijken jullie een beetje uit in het bos!!!
OJ
=============================
Ketting bijna fataal voor motorcrosser
ODILIAPEEL - Vier motorcrossers in Odiliapeel zijn aan de dood ontsnapt.
De vier reden op een zandpad toen ineens midden op de weg palen met kettingen stonden. Drie motorcrossers konden uitwijken richting sloot maar de vierde reed frontaal met zijn motor op het paaltje en bleef met zijn hoofd hangen aan de kettingen.
De man is met hoofd- en schouderletsel naar het ziekenhuis gebracht.
=============================
Kijken jullie een beetje uit in het bos!!!
OJ
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Oeh, das dichtbij onze speeltuin
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
mooi bandje
- rogerramjet1971
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33
Vandaag mijn fiets naar de motordokter gebracht voor het schoonmaken en afstellen van de carbs. Heb er tevens de Düsensatz van Hessler en vergaser reperatursatz bij gedaan. Ben de motor nu 2 weken kwijt! Ik geloof dat ik de enige hier op dit forum ben met een GPR uitlaat (... ja - wir sind sehr stolz, endlich eine BESSRE Alternative für den Leo Vince oder LASER PRODURO anbieten zu können!) Daar wordt je helemaal blij van ! Als die klaar is zal ik de settings enz. (de kosten maar niet) op het forum zetten.
Ben trouwens de nieuwe eigenaar van http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=11425 . Sorry jongens ! Ga waarschijnlijk een motorrevisie doen. Heb nu wel nog wat plastic delen en wielen/velgen over door deze aankoop, dus mocht nog iemand interesse hebben hoor ik het graag.
Oh ja de groeten van Big Chapter Zuid .
Ben trouwens de nieuwe eigenaar van http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=11425 . Sorry jongens ! Ga waarschijnlijk een motorrevisie doen. Heb nu wel nog wat plastic delen en wielen/velgen over door deze aankoop, dus mocht nog iemand interesse hebben hoor ik het graag.
Oh ja de groeten van Big Chapter Zuid .
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do sep 09, 2010 23:29
Te weinig karakters
Laatst gewijzigd door StijnSpijker op ma jan 25, 2016 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.