ervaring JD setting ktm 300 exc
Moderator: ghulst
Ik heb jarenlang zitten kloten met batterijen of accu's om mijn CR250 met kenteken door de keuring te krijgen.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ik kijk er al naar uit !!
Had ook al op ktmtalk positieve reacties gelezen en had al info opgevraagd bij JD in Amerika. Is er alleen niet van gekomen om het te bestellen. Niet dat ie niet goed loopt maar wil(de) het doen om 'm zuiniger te maken.
Had ook al op ktmtalk positieve reacties gelezen en had al info opgevraagd bij JD in Amerika. Is er alleen niet van gekomen om het te bestellen. Niet dat ie niet goed loopt maar wil(de) het doen om 'm zuiniger te maken.
KTM 250 EXC, 250 SX
vandaag mijn jd kit binnengekregen.
Direct naald erin en proberen.
Het verschil op constante gasstand is enorm. Niet meer pruttelen etc...
Loopt als een 4 takt eigenlijk.
Paar keer de berg op gereden vanuit stilstand en zonder koppeling te gebruiken.... koppel voldoende en goed doseerbaar.
Morgen ga ik een lange rit rijden en dan weet ik iets meer over het verbruik met deze JD kit.
Ik hou jullie op de hoogte
Direct naald erin en proberen.
Het verschil op constante gasstand is enorm. Niet meer pruttelen etc...
Loopt als een 4 takt eigenlijk.
Paar keer de berg op gereden vanuit stilstand en zonder koppeling te gebruiken.... koppel voldoende en goed doseerbaar.
Morgen ga ik een lange rit rijden en dan weet ik iets meer over het verbruik met deze JD kit.
Ik hou jullie op de hoogte
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Wie al een tijdje met een JD Jetting kit rijdt dient er aandacht aan te besteden dat na enige tijd de clips van de naald kan loskomen !
Heb dit deze week meegemaakt op mijne KTM EXC-F 250 (met 280 kit) tijdens een 6-daagse in de Spaanse Pyrineen.
De kit steekt er iets meer dan anderhalf jaar in en op dag 5 plots geen respons meer bij het gas open draaien. Gelukkig verlieten we juist een off-road pad en kon ik mij laten bollen tot onderaan de vallei naar een dorpje. Daar het euvel gezocht en de naald stak gans onderaan in de carburator. De clips stak nog bovenaan. De inkepingen van de naald bleken rond de plaats van de clips volledig uitgesleten. De clips dan maar 1 inkeping lager gemonteerd en alles werkte nadien naar behoren.
Heb ondertussen terug de standaard naald geplaatst, alles werkt terug, juist nog eens testen of de positie van de clips goed is...
PS: In Organya zagen we 2 Hollanders aan het tankstation waar wij juist vertrokken naar een café om een pintje te drinken. Nadien zijn ze aan het café nog gepasseerd. De één reed met een Suzuki,de ander met een KTM (ouder model) met een grote tank.
Mensen van het forum hier???
Heb dit deze week meegemaakt op mijne KTM EXC-F 250 (met 280 kit) tijdens een 6-daagse in de Spaanse Pyrineen.
De kit steekt er iets meer dan anderhalf jaar in en op dag 5 plots geen respons meer bij het gas open draaien. Gelukkig verlieten we juist een off-road pad en kon ik mij laten bollen tot onderaan de vallei naar een dorpje. Daar het euvel gezocht en de naald stak gans onderaan in de carburator. De clips stak nog bovenaan. De inkepingen van de naald bleken rond de plaats van de clips volledig uitgesleten. De clips dan maar 1 inkeping lager gemonteerd en alles werkte nadien naar behoren.
Heb ondertussen terug de standaard naald geplaatst, alles werkt terug, juist nog eens testen of de positie van de clips goed is...
PS: In Organya zagen we 2 Hollanders aan het tankstation waar wij juist vertrokken naar een café om een pintje te drinken. Nadien zijn ze aan het café nog gepasseerd. De één reed met een Suzuki,de ander met een KTM (ouder model) met een grote tank.
Mensen van het forum hier???
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Ik ben heel tevreden met deze kit. Motor loopt veel ronder en pruttelt niet meer bij constante gassatand.
Ook geeft het een beter koppel. enkele keren bergop moeten rijden bij natte ondergrond waar tractie nodig is. ging beter als voorheen.
De motor lijkt beter doseerbaar.
Het verbruik is ook een stuk minder, hoeveel precies dat moet ik nog even afwachten.
Ook geeft het een beter koppel. enkele keren bergop moeten rijden bij natte ondergrond waar tractie nodig is. ging beter als voorheen.
De motor lijkt beter doseerbaar.
Het verbruik is ook een stuk minder, hoeveel precies dat moet ik nog even afwachten.