Lek tussen bocht en demper?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Kuipe

Na het aanschaffen van een nieuwe bocht voor mijn 250 exc wordt er op het punt waar bocht en demper samenkomen door de slip-on zwarte olie uitgeworpen. Op zich kan dit geen kwaad volgens mij maar normaal lijkt mij anders

Met als gevolg dat het blok altijd zwart besmeurd is samen met de achtervering.

Iemand gelijkaardige ervaringen of oplossingen?
Boerr
Berichten: 199
Lid geworden op: do feb 04, 2010 21:17
Locatie: Drenthe

Hier hebben veel 2-takten last van. Het is ten eerste een teken van een iets te rijk mengsel, wat helemaal geen kwaad kan, maar het is met een juiste sproeierbezetting wel te voorkomen..

Bij je vorige uitlaat was de aansluiting waarschijnlijk beter als met je nieuwe, de onverbrande olie kwam dan uit je demper, of het gaat in het demperwol zitten..

Het eerste advies: Druk er een stuk koelslang overheen met 2 slangklemmen en klaar ben je!
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Zit er standaard geen rubber over de verbindingsnaad dan ?
In een ver verleden toen ik ook nog tweetakt reed (maar dan op vier wieltjes) zat er wel zo'n manchet over (en die vulde ik dan nog aan met twee tie-raps, aan weerszijden van de naad, voor wat extra afdichting).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Kuipe

Er zit idd een rubber over de verbindingsnaad en deze sluit zeer goed aan, maar denk als deze warm komt iets te veel uitzet en daardoor alles halverwege ontsnapt ipv op het einde

vandaag probeer ik boerr z'n wijze raad daarmee moet het wel verholpen zijn
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 22:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Het orginele KTM rubber voldoet perfect. Je zegt zelf dat het zeer goed aansluit. Waterslang verbrand en is echt een aanfluiting. Ik heb op 5 KTM 2-takten zelden deze problemen gehad. Er is echter al wel veel over geschreven.

Zorg dat je sproeiers niet te groot zijn. Vastlopen doet een moderne 2-takt bijna niet of je moet het wel heel erg bont maken. Kijk naar het gebied waar je rijdt (gasstand). Als je veel tokkelt op paadjes etc, of veel onderin rijdt zorg dan dat je afstelling daar mooi scherp staat.
KTM's hebben in het midden gebied een "wollig " stuk waar ze moeilijk zijn af te stellen. Hier kan een ander type naald helpen.

In mijn eerste jaar Polen kon ik olie recyclen uit mijn einddemper, maw. het liep er aan de einddemper zo uit. Hoofdsproeier 1 kleiner en naald 1 armer en probleem opgelost. Ook smeer ik consequent 1:50 niet te vet dus.
Kijk maar eens op het Amerikaanse forum: KTM TALK en dan op zoekgegeven : Spooge. net als bij het topic Jetting pagina's vol.
vandaag probeer ik boerr z'n wijze raad daarmee moet het wel verholpen zijn
Je verhelpt dus het lekken (tijdelijk) met een beunhaas oplossing maar niet de oorzaak. Ik bedoel een 250 exc van 2010 :!: :!: Waar praten we over :D
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Kuipe

Daarin moet ik je gelijk geven het probleem wordt idd slechts tijdelijk verholpen. Eén dezer stel ik hem wat bij.
ik meng nu op 1/40 wat mss iets te veel is,op verloop van tijd ga ik afbouwen naar 1/50 denk ik wel .Dat zal ook al iets schelen
Plaats reactie