Zoals de titel al aangeeft, heeft er iemand ervaring met de carbon pipe guards die KTM aanbied voor over de uitlaatbocht bij de 2 takten?
Zit er aan te denken deze aan te schaffen maar wil graag eens jullie ervaringen weten over dit produkt.
bvd
Carbon pipe guard ervaringen (2 takt)?
Moderator: ghulst
ik ben ook aan het kijken, ik had er een gezien van pro carbon , maar deze bied te weinig bescherming.( is te klein)
Die van KTM zijn groter.
Maar carbon beschermer heeft weinig zin bij impact op bc boomstronk of bij een val op de uitlaat.
Dus u uitlaat kan nog krom gevallen worden ook al heb je carbonbescherming. ik heb nu een SXS bocht (= DOMA) en ik moet zeggen die kan niet veel hebben.
HYDE racing heeft denk ik de oplossing. uitlaat bescerming en skid plate in 1 stuk. Deze vangt de impact op aangezien deze op het frame bevestigd is. Dit in combinatie met een dubbelwandige sterke uitlaat zou denk ik OK zijn. Volgens insiders zijn de FMF uitlaten de sterke.
Rino blijkbaar ook.
zie www.psychoparts.de voor het HYDE gamma
Ik ben toch van plan er zo eentje aan te schaffen. Misschien niet de mooiste,maar 4 uitlaten op een jaar zie ik ook niet zitten.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Die van KTM zijn groter.
Maar carbon beschermer heeft weinig zin bij impact op bc boomstronk of bij een val op de uitlaat.
Dus u uitlaat kan nog krom gevallen worden ook al heb je carbonbescherming. ik heb nu een SXS bocht (= DOMA) en ik moet zeggen die kan niet veel hebben.
HYDE racing heeft denk ik de oplossing. uitlaat bescerming en skid plate in 1 stuk. Deze vangt de impact op aangezien deze op het frame bevestigd is. Dit in combinatie met een dubbelwandige sterke uitlaat zou denk ik OK zijn. Volgens insiders zijn de FMF uitlaten de sterke.
Rino blijkbaar ook.
zie www.psychoparts.de voor het HYDE gamma
Ik ben toch van plan er zo eentje aan te schaffen. Misschien niet de mooiste,maar 4 uitlaten op een jaar zie ik ook niet zitten.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Ik heb er een op gehad (en nog liggen)
Ik had het meeste moeite met het trillen en de troep die tussen het ding en de pijp komt te zitten. Op de crossbaan gaat ie ook roken en stinken omdat het allemaal nogal heet wordt dan
Met vallen scheelt het altijd denk ik, maar je kan het geld wat mij betreft beter investeren in een reserve pijp. een vernikkelde pijp is toch het mooist ook kwa looks. Carbonpijp wordt erg snel rauw en grauw, een dot silconen doet wel wonderen dan
Ik had het meeste moeite met het trillen en de troep die tussen het ding en de pijp komt te zitten. Op de crossbaan gaat ie ook roken en stinken omdat het allemaal nogal heet wordt dan
Met vallen scheelt het altijd denk ik, maar je kan het geld wat mij betreft beter investeren in een reserve pijp. een vernikkelde pijp is toch het mooist ook kwa looks. Carbonpijp wordt erg snel rauw en grauw, een dot silconen doet wel wonderen dan
KTM 300 EXC a world of joy
Hoi,
ik wil er niet echt vanaf nee, het was knap geld meen ik voor dat ding toen. Om hem nu te verkwanselen voor een prikkie... kan hem over een klein jaar mooi inruilen met die glimmerd erop en een paar deukies eronder
dit was meer een gebruikers ervaring, ik zou er geen meer kopen iig
ik wil er niet echt vanaf nee, het was knap geld meen ik voor dat ding toen. Om hem nu te verkwanselen voor een prikkie... kan hem over een klein jaar mooi inruilen met die glimmerd erop en een paar deukies eronder
dit was meer een gebruikers ervaring, ik zou er geen meer kopen iig
KTM 300 EXC a world of joy
de carbon beschermer kost idd 135 euro.
De MAD Max in plastic kost er 175 euro, maar dan heb je wel skidplate en uitlaatbeschermer in 1.
skidplate kost ook al 85 euro in kunstof, en dan al goed oppassen dat je hem bij de eerste rit niet verliest.
Bij mij was ik na 20 km de snelsluiting al kwijt.( originele van ktm)
maar dit even ter zijde.
De MAD Max in plastic kost er 175 euro, maar dan heb je wel skidplate en uitlaatbeschermer in 1.
skidplate kost ook al 85 euro in kunstof, en dan al goed oppassen dat je hem bij de eerste rit niet verliest.
Bij mij was ik na 20 km de snelsluiting al kwijt.( originele van ktm)
maar dit even ter zijde.