Hallo,
Ik heb vooraan nieuwe remblokken gestoken,
maar de remkracht is te zwak.
Enig idee naar wat ik moet kijken ?
groeten,
Paul
Voorrem
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Welke soort remblokken heb je gestoken?
Ik heb onlangs ook nieuwe 'organische' remblokken gestoken voor en achter van bij Hessler en een nieuwe remschijf achter.
In 1 weg de klauwen voorzien van nieuwe dichtingen, de geleiders ingevet en nieuwe remolie erin gekieperd.
Nu, zo'n 700km verder is de vertraging nog altijd veel slechter dan met mijn oude versleten keramische remblokken.
Het aangrijppunt is voor en achter prima, maar ik moet veel meer kracht zetten om stevig te kunnen vertragen, stil zwijgen dat ik mijn banden kan laten blokkeren.
Voor mijn hoeven die organische blokjes niet meer, er komen binnenkort weer keramische in.
Groeten, Freddy
Ik heb onlangs ook nieuwe 'organische' remblokken gestoken voor en achter van bij Hessler en een nieuwe remschijf achter.
In 1 weg de klauwen voorzien van nieuwe dichtingen, de geleiders ingevet en nieuwe remolie erin gekieperd.
Nu, zo'n 700km verder is de vertraging nog altijd veel slechter dan met mijn oude versleten keramische remblokken.
Het aangrijppunt is voor en achter prima, maar ik moet veel meer kracht zetten om stevig te kunnen vertragen, stil zwijgen dat ik mijn banden kan laten blokkeren.

Voor mijn hoeven die organische blokjes niet meer, er komen binnenkort weer keramische in.

Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
Alles nog origineel, ik vind het alleen frappant dat met de oude meuk remmen, schijven en remolie de dikke veel beter vertraagde dan met het nieuwe spul. Wat zeg ik, nu heb ik soms het gevoel dat er houten blokken ipv remblokken in de remklauwen zitten!
Zoals ik al zei, het aangrijppunt is zowel voor als achter prima, niet sponzig of zo, maar ik moet gewoon veel meer kracht zetten om iets of wat sterk te vertragen.
Ik kan me trouwens niet indenken dat plotseling mijn remslangen van de ene maand op de andere naar de filistijnen zijn.
Omdat alleen de remblokken van keramische naar de goedkopere organische zijn veranderd, ben ik er vrij zeker van dat die organische blokken dikke brol zijn.
Correctie, ik ben er heel zeker van!
Groeten, Freddy
Zoals ik al zei, het aangrijppunt is zowel voor als achter prima, niet sponzig of zo, maar ik moet gewoon veel meer kracht zetten om iets of wat sterk te vertragen.
Ik kan me trouwens niet indenken dat plotseling mijn remslangen van de ene maand op de andere naar de filistijnen zijn.

Omdat alleen de remblokken van keramische naar de goedkopere organische zijn veranderd, ben ik er vrij zeker van dat die organische blokken dikke brol zijn.

Correctie, ik ben er heel zeker van!

Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
-
Een Engelse BIG expert zweerd dat de orginele Suzuki remblokken het best remmen.. en merk al verschil in merk bij de v-rem.. volgende x bestel ik voor de orginele..
Gaat wel een tijd duren.. die voor gaan lang mee
Gaat wel een tijd duren.. die voor gaan lang mee

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
ik heb als laatste set de set van Hein Gericke gebruikt (gesinterd) ze gingen lang mee, en ze remde goed, ik heb ze niet meer op gekregen voor dat de big er uit ging.
het enige nadeel dat ik heb ervaren, ik had een iets kromme remschijf, met organische blokken was hij een heel klein beetje muzikaal als ik bijna stil stond, met gesinterde blokken werd hij erg muzikaal, zoals vele van jullie hebben kunnen horen tijdens de ritten
het leek net ijzer op ijzer soms.
het enige nadeel dat ik heb ervaren, ik had een iets kromme remschijf, met organische blokken was hij een heel klein beetje muzikaal als ik bijna stil stond, met gesinterde blokken werd hij erg muzikaal, zoals vele van jullie hebben kunnen horen tijdens de ritten

het leek net ijzer op ijzer soms.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Not sure if it will be any useful info...just in case
Since I ran DR on sticky tyres in intensive asphalt riding...
stock Suzuki brake pads (BTW - old model GS500 using same) are very good for stock brake. Stock caliper of DR is so sh...t it cannot overheat them to level when they start to turn into black dust. It boils Dot 4 brake liquid first. Tested.
Avoid Saito organic. Lucas organic also...hmmm...bad.
Lucas sintered are OK (hein gericke, louis).
EBC still better.
Stock DR brake + steel-braided lines + Dot 5.1 brake liquid = only just about bearable braking on asphalt. That caliper is anachronism from era of GPZ900 (same calipers).
This (photo) worked much better (Gilera Nordwest caliper + self-made adaptor) and did cost me overall 50 euros (caliper from eBay + material for adaptor + 12.9 grade bolts from eBay UK):
Any supermoto caliper with self-made adaptor will beat any improvements of stock DR caliper. Obviously by using sintered or double sintered brake pads you cutting life of brake disk, which by itself cost more than supermoto caliper from eBay.
Since I ran DR on sticky tyres in intensive asphalt riding...
stock Suzuki brake pads (BTW - old model GS500 using same) are very good for stock brake. Stock caliper of DR is so sh...t it cannot overheat them to level when they start to turn into black dust. It boils Dot 4 brake liquid first. Tested.
Avoid Saito organic. Lucas organic also...hmmm...bad.
Lucas sintered are OK (hein gericke, louis).
EBC still better.
Stock DR brake + steel-braided lines + Dot 5.1 brake liquid = only just about bearable braking on asphalt. That caliper is anachronism from era of GPZ900 (same calipers).
This (photo) worked much better (Gilera Nordwest caliper + self-made adaptor) and did cost me overall 50 euros (caliper from eBay + material for adaptor + 12.9 grade bolts from eBay UK):
Any supermoto caliper with self-made adaptor will beat any improvements of stock DR caliper. Obviously by using sintered or double sintered brake pads you cutting life of brake disk, which by itself cost more than supermoto caliper from eBay.
-
Graag zelfs! goede vakantie, zie je daarna!
Ik gebruik al vele jaren Carbon Lorraine in al mijn fietsen, kenne zelfs voor veel bike's off road blokken maar ook blokken voor circuit of zware tour motoren. Alle fietsen van anderen die ik onderhoud gaan die blokken ook op en iedereen niemand uitgezonderd zijn er prima over te spreken. Wel opletten de goede toepassing te gebruiken, bv superbike blokken voor iemand die ook wel eens rustig tourt is niks want die worden niet warm genoeg en dan heb je bij rustig rijden meer knijpkracht en iets "vertraging" nodig. Ook op de Dr vind ik ze goed ook met weg banden om te vegen. Kan bij motana ook origineel Nissin kopen voor iets minder geld en deze originele blokken zijn idd ook gewoon erg goed. ieder waar voor zijn prijs en idd Saito kost niks en is echt brol.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
t'is opgelost.
er zat vuil in de remleiding ? :p
er zat vuil in de remleiding ? :p
-
was bij Zot vanavond, rijd stukje, komt terug, pakt schroefendraaier en vet kwast, duwt de mastercilinder in met de schroefendraaier, vet de kop van de master c. in en de remhevel, zegt probeer maar..
gas.. vol in de rem en glij een meter door met blokerend v-wiel..
De remhevel glijd over de kop van de master c. als je druk opbouwd, droog glijd het niet lekker en........
Wist wel dat je het af en toe moest smeren maar deed het ivm moder die dan aan het vet zou plakken.. smeer het voortaan maar wel
Vakman die Ro van http://www.snelmotoren.nl/
De remhevel glijd over de kop van de master c. als je druk opbouwd, droog glijd het niet lekker en........
Wist wel dat je het af en toe moest smeren maar deed het ivm moder die dan aan het vet zou plakken.. smeer het voortaan maar wel

Kan je misschien eens beschrijven waar ik dit exact dien te doen ?zappa.suzuki schreef:was bij Zot vanavond, rijd stukje, komt terug, pakt schroefendraaier en vet kwast, duwt de mastercilinder in met de schroefendraaier, vet de kop van de master c. in en de remhevel, zegt probeer maar..
Wist wel dat je het af en toe moest smeren maar deed het ivm moder die dan aan het vet zou plakken.. smeer het voortaan maar wel![]()
Wat is de "remhevel" / "mastercilinder" ?
Sorry voor de stomme vragen

Ik moet binnenkort mijn manoevres doen voor het examen en de remproef is momenteel redelijk "nipt" ....
google:
remhevel is de remhendel ?
Groeten,
Paul
Hoi Leo,
bedankt,
de foto werkt hier spijtig genoeg wel niet,
heb je een andere ?
bedankt,
de foto werkt hier spijtig genoeg wel niet,
heb je een andere ?

Ik kan je dezelfde mailen als je je e-mailaccount activeert hier op dit forum in het onderdeel "profiel" helemaal boven aan de pagina dmvPaul_M schreef:heb je een andere ?
Iedereen mag mijn email adres zien: op JA zetten en veranderingen opslaan ( als mijn poging via PB niet gelukt mocht zijn )
LEO
de poging is gelukt 
bedankt.
straks eens testen ...

bedankt.
straks eens testen ...