Hoeft niet persé meteen zo'n dure jongen te zijn, ik zou alleen wel iets nemen met kaart (waarbij een versie met kaart in kleur iets duurder zal zijn dan een monochroom kaart) maar vooral eentje die aardig wat punten qua tracklog (dus als je een zelf gereden route wilt opnemen om die eventueel naderhand weer na te kunnen rijden).
Zelf heb ik een Garmin Quest (kaart in kleur), maar die worden nieuw niet meer geleverd volgens mij, misschien dat Marktplaats nog iets te bieden heeft. Daarvoor had ik een Garmin GPSMAP60 (monochroom kaart).
Voordeel van de Quest t.o.v. de GPSMAP60 is dat het meer een soort van dashboard-model is (dus "liggend" i.p.v. de eigenlijk meer voor outdoor-aktiviteiten bedoeld is en "staand" is).
Ook wel handig : een externe antenne (of in ieder geval de mogelijkheid ervoor), die je op een plaats kunt aanbrengen waar de ontvangst zo optimaal mogelijk is.
Liefst meteen ook de software met kaarten (bv. Mapsource in het geval van Garmin) erbij zien te scoren, zodat je zelf wat kunt pielen.
Hier is best veel te vinden :
http://www.gps-garmin.nl/gps_produkten.html