In mijn vorige topic heb ik een beetje beschreven wat ik zoal aan mijn SR42 veranderd en hersteld heb, maar sindsdien heb ik wat problemen met de carb's.
Hoewel ik toen de carb's voorzien heb van zgn revisiesetjes incl vlotternaalden en later ook nog van nieuwe gasnaalden, blijven ze lekken als ik de motor stilzet. Niet veel, maar ook onder het rijden kan ik met momenten de benzine ruiken als ik voor een rood licht sta of zo. Ik heb bij de montage nochtans de vlotterhoogte netjes op ong 14mm gezet van beide carb's. Ik moet er wel aan toevoegen dat hij ervoor ook al hetzelfde probleem had.
Ondertussen heb ik de rubbertjes van het t-stuk van de benzinetoevoer tussen de carb's ook al vervangen, de benzineleiding, het filter en de koppeling onder de tank, echter geen resultaat.
Omdat ik toen ook een Laser DuoTec-demper heb gemonteerd, heb ik de gasnaalden 1 standje hoger gezet, maar sindsdien krijg ik de motor koud alleen nog maar gestart als ik beetje gas geef. Hij springt dan wel direct aan, maar het is zo'n gedoe om met tussengas de eerste km's te rijden.
Met de choke erop verzuipt ie gewoon, terwijl ie vroeger zelfs na maanden stilstand gewoon met de choke gestart kon worden.
Veel gepiel met de luchtschroefjes maakt dat de motor eenmaal warm wel op ong 1400tr blijft draaien maar dat schommelt ook nogal.
Buiten dit alles doet de 'dikke' sindsdien zijn naam wel eer aan door een dikke zuiplap te zijn geworden, na ong 230 a 250km kan ie op reserve, terwijl ik vroeger altijd minstens 320 km kon rijden eer ik moest omschakelen.

Ook heb ik sterk het gevoel dat de motor op een constante snelheid van bvb 90km/uur zit te 'schommelen', net of ie heel lichtjes stotterd?
Het enige wat nog niet aan de carb's is vervangen zijn de O-ringetjes onder de hoofdsproeiers, om de simpele reden dat ik toen nog niet wist dat er onder die kuststof geleiders ook nog twee dichtingen zaten. Maar zouden deze voor het lekken kunnen zorgen?
Voor de rest loopt ie wel goed, trekt mooi door tot in het rood, en ook vanaf 2500tr is ie mooi bij de les.

Groeten, Freddy