goedkoop

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
XR600R

Onderstaande site bied wel erg goedkoop crosskleding aan.
Het is ongelofelijk wat een verschil van prijzen met wat je er hier voor moet betalen.
Ik denk dat ik mezelf ga tracteren.....op acerbis.

www.motorcycle-superstore.com/default.aspx
Nog altijd breukloos
Jo VdB

Pas toch maar op !!!

Want als je "pech" hebt (en die heb je waarschijnljk met zo'n groot pakket), dan komt er

a) BTW bij
b) invoerrechten (douanerechten) bij

Doe dus deze aangekondigde prijs x2 , en dan ben je er.

Jo VdB
Jeroen1

Klopt, ik had een zuigertje uit de US laten komen. Kwam 16 Euro vrachtkosten bij, vervolgens 19% BTW en nog iets van 6-7% invoerrechten. Het pakketje was door TPG post geopend om te zien of de inhoud niet stiekem meer waarde had dan vermeld.
In totaal 10 dagen gewacht op de zuiger en iets van 20 Euro bespaard.
mmrizio

Ik ben hier een paar maanden geleden eens geweest... en ben geschrokken van de hoge bezorgkosten. Via 'Doyouwantit' (wat ik eng vind klinken) bieden ze wereldwijde bezorging aan, maar voor een Jersey plus broek combo kostte dat meer dan de 16 Euro voor een zuigertje: richting 50 Euro. Voor 1 setje dus niet interessant, voor meerdere misschien wel als de kosten niet al te hard doorstijgen.

Dus als iemand zich geroepen voelt om een group buy te initieren wil ik wel even kijken of er nog wat voor mij tussen hangt. Voor BTW en invoerheffing ben ik niet zo bang, zolang je er vantevoren rekening mee houdt.

Maurice

Ps.: Of weet iemand een NL zaak die betaalbare kleding heeft. Hoeft niet het meest modieus te zijn, dus overjarig is geen probleem.
Gast

Jo VdB schreef:Pas toch maar op !!!

Want als je "pech" hebt (en die heb je waarschijnljk met zo'n groot pakket), dan komt er

a) BTW bij
b) invoerrechten (douanerechten) bij

Doe dus deze aangekondigde prijs x2 , en dan ben je er.

Jo VdB
Zorg ervoor dat je bestelling wordt opgestuurd zonder factuur en met de vermelding dat het een cadeau is. BTW en invoerrechten vallen dan weg.
Jo VdB

Guyke schreef: Zorg ervoor dat je bestelling wordt opgestuurd zonder factuur en met de vermelding dat het een cadeau is. BTW en invoerrechten vallen dan weg.
Gemakkelijker gezegd dan verkregen , Guy.

Heb ik ook al enkele keren voorgesteld, maar daar gaan deze firma's normaliter niet op in. Is toch ook logisch, want

a) ze kennen jou niet (misschien ben je wel iemand van een of ander fraudebestrijdend instituut)
b) voor hen heeft het geen enkel voordeel, enkel maar nadelen (als ze betrapt worden op deze praktijken)

Jo VdB
No Limit YFZ
Contacteer:

Andere mogelijkheden zijn :

- verzending onder garantie, is legaler dan cadeau, want cadeau is beperkt is bedrag.
- bij de verzending een lagere factuur stoppen dan werkelijk, bij controle weet men niet dat bepaalde stukken gigantisch duur zijn.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
JWJanssen

"bij de verzending een lagere factuur stoppen dan werkelijk, bij controle weet men niet dat bepaalde stukken gigantisch duur zijn."

Ik denk dat je de douane onderschat.

Het is beter om de cross/enduro zaken in Nederland eens onder druk te zetten om hun belachelijk hoge prijzen te minderen.

Als je trouwens echt een grote bestelling samen kunt stellen kan je ook wel met een Nederlands/Belgische zaak of importeur gaan praten over korting.
mmrizio

Ik heb nog 'even' gekeken: deze winkel biedt gegarandeerde prijzen voor o.a. Nederland, inclusief verzending, BTW en invoerheffing. Dat was inderdaad even schrikken (+100% in mijn geval als ik de wisselkoers meereken!), maar verdere verrassingen zouden vervolgens uit moeten blijven. Voor sommige aanbiedingen is het nog steeds niet duur.... maar ik geef liever m'n geld aan een dealer dan aan een transportonderneming.

Maurice
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
No Limit YFZ
Contacteer:

Ik probeer (zeg wel probeer) mijn geplande aankopen te houden tot ik naar Andorra ga om wat rond te toeren. Met de winst die je daar doet (min 30 %) betaal je de rit naar daar en ben je gelijk ter plaatse om wat rond te toeren. Je hebt er een straat (hoofdstraat vanuit Andorra richting Spanje, juist voor je spanje binnen rijdt) waar de ene motowinkel naast de andere ligt, zowel voor offroad als voor baan. Ik ga meestal naar www.Motocard.com Die zijn niet goedkoopst maar hebben grootste keuze offroad en hoe minder je in de winkel bent, hoe meer je kan rijden !
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
JWJanssen

Ik zie dingen die evenveel kosten als in nederland.

Alpinestar vector laarzen:
- Hartleman Motoren: 230 Euro
- Andorra: 232 Euro.

Arai Tour-X:
- Hartleman Motoren: +/- 500 Euro
- Andorra: 495 Euro.
JWJanssen

Toch iets goedkopers gevonden:
Acerbis Blitz koplampje:
- JST motoren: 70 euro
- Andorra: 53 euro

Scott brillen kosten ook allemaal hetzelfde als in Nederland.
Plaats reactie