om een lang verhaal kort te maken:
ik heb een andere ontsteking moeten plaatsen op een yamaha wr 2005.
de ontsteking word anders aangesloten als orgineel, de lichtspoel + ontstekingsspoel gaan nu in een blokje dat bij die nieuwe ontsteking zat, en 1 draadje komt terug uit dat blokje, en gaat naar de accu.
dus, heb ik een loshangende stekker waar vroeger de ontstekings spoel + lichtspoel in staken. die heb ik dus nu op de batterij aangesloten (achter het contact, anders zouden de lichten blijven branden)
probleem nu:
- lichten branden al wanneer je het contact aan zet, met motor uit
- stationair verbruik ik meer stroom dan dat hij bij laad, want de lichten blijven bij ieder toerental vollop branden.
gevolg: constant platte batterij
heeft er iemand ervaring met dit soort ontsteking? of een idee hoe ik de lampen kan aansluiten zodat ze toch pas aan gaan wanneer de motor draaid.
het lampje van het contact brand ook met stilstaande motor, en gaat uit als de motor draaid. dus er moet ergens een schakeling zijn, die aan/uit gaat bij draaiende motor. kan ik hier iets mee?
lichten aansluiten yamaha wr
Moderator: ghulst
ja orgineel stond hij op de lichtspoel, en "stotterd" het licht stationair. omdat de spoel dan teweinig spanning opleverd.
nu staat hij rechtstreeks op de batterij, dus stotterd het licht niet meer (wat dus beter is)
maar uiteraard verbruik ik nu over het algemeen veel meer stroom dan dat er bijgeladen word. als gevolg=> batterij loopt leeg
ja ik kan eventueel wel met een schakelaar iets doen, maar de koplamp van een WR is niet voorzien voor groot en klein licht? en zover ik weet, mag je bij een wr het licht niet uitschakelen. anders gaat de spanningsregulator naar de haaien.
nu staat hij rechtstreeks op de batterij, dus stotterd het licht niet meer (wat dus beter is)
maar uiteraard verbruik ik nu over het algemeen veel meer stroom dan dat er bijgeladen word. als gevolg=> batterij loopt leeg
ja ik kan eventueel wel met een schakelaar iets doen, maar de koplamp van een WR is niet voorzien voor groot en klein licht? en zover ik weet, mag je bij een wr het licht niet uitschakelen. anders gaat de spanningsregulator naar de haaien.
Bij mijn RMZ schakel ik via een Acerbis trekschakelaar gewoon het dimlicht uit, waardoor het stadslicht, dat ook altijd gelijk brandt, als enige brandt.
Grappig detail is dat dit stadslicht als een ondergaande zon, erg opvalt.
Grappig detail is dat dit stadslicht als een ondergaande zon, erg opvalt.
Laatst gewijzigd door Noppy op zo aug 29, 2010 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
miss niet onmiddelijk, maar na verloop van tijd kan die kapot gaan. omdat die regulator zijn stroom niet meer kwijt kan, en warm word.stinkhond schreef:wat bedoel je met dat de spanningsregulator kapot gaat als je het licht loskoppeld van een wr? Is dit zo? dit wil dus eigenlijk zeggen dat wanneer je een kapotte lanp hebt onderweg, je moet stoppen met rijden?