MotorCrossTrainingscircuits

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
4t huskie

kan iemand mijn info geven over het circuits in eersel en hapert .
ik ben in het weekend is naar reusel gaan rijden maar het is wat tegen gevallen.vandaag ben ik is in hapert gaan kijken maar het ziet er ook niet echt onderhouden uit .(word het er ooit wel is vlak getrokken?)
en dan ?vind het circuit dan nog maar eens je ziet het goed liggen van op de snelweg maar geraak er maar eens :? ,ik heb het dan toch gevonden :D .(na lang zoeken)
maar waar bevind zich nu het circuit in eersel (de pan heb ik gevonden) maar De Ketelberg niet ,heeft er iemand een reisweg
ik kom van ringting tunhout.
we zijn van plan er aanstaande zaterdag heen te rijden als het weer het toelaat
husqvarna te570
Robje

Niet zo moeilijk; neem afslag Eersel van de snelweg Turnhout-Eindhoven.
Boven rechtsaf richting Eersel, rotonde 1/4 richting Hapert, Bladel. 2e verkeerslicht linksaf. Rotonde 1/4 (rechtsaf) bij politie bureau. Deze weg een eindje afrijden tot je door een bos heen komt (dus aan beide kanten bomen). Nadat het bos aan de linkerkant ophoudt direct linksaf het zandpaadje op en deze helemaal afrijden.
Afgelopen Zondag was er een 4x4 dag dus kon er niet gereden worden, wij zijn uitgeweken naar Hapert (buren van elkaar). In vergelijking vind ik Eersel fijner rijden, en is goedkoper, maar de baan is vaak wel heel erg hobbelig....
Succes
4t huskie

als ik je routebeschrijving volg op een kaart dan kom ik bijna uit waar ik geweest ben of liggen de bijde parkoers vlak naast elkaar :o
hoeveel bergen liggen er in eersel en hapert?
waar kan je het best als beginnenling op rijden?
en wanner worden de parkoers vlak getrokken?
husqvarna te570
Robje

De beide circuits liggen op een steenworp afstand van elkaar maar om van Eersel in Hapert te geraken moet je een eindje omrijden (andersom ook trouwens...) dus je bent er vlakbij geweest.
Bergen in Nederland? Je bedoelt waarschijnlijk spring heuveltjes! Op het circuit van Eersel zijn het er 7, Hapert heeft er 1 en een aantal "verzakkingen", dit zijn sprongetjes waarbij ze gewoon 1 mtr. zand afgegraven hebben dus je "valt" als het ware naar beneden.
Mijn ervaring is dat het als beginneling altijd moeilijk is op een circuit! Ik ben nl al 1.5 jaar beginneling! Maakt verder niet uit, als je maar plezier hebt en tijdig rust. Ik denk dat de beide cicuits niet veel verschillen qua moeilijkheid, als er maar niet te veel water op ligt!
Als de hobbels te erg worden wordt er gevlakt, valt verder geen pijl op te trekken. Met een beetje geluk wordt die van Eersel voor dit weekend weer vlak gemaakt omdat er van die 4x4's gereden hebben.
Kijk ook even op mxo.nl
Succes
4t huskie

ik ben ook nodg maar een begineling ik heb nog maar en keer of 10 op parkoer gereden en dit nog op lille dat een mooi parkoer is om te beginnen geen kippen mooie bergen .
zou eersel of hapert int weekend berijbaar zijn of is het er snel modder?
husqvarna te570
Robje

Er staat redelijk snel water op de baan, omdat ie lager ligt dan de omgeving. Wij vonden dit altijd wel een uitdaging dus laat je niet afschrikken. Een nadeel is; alles slijt wel vrij snel door al die blub.
Waarom niet gewoon uitproberen? Als je Eersel niet leuk vindt kan je nog gaan kijken in Hapert!
Hou ons op de hoogte!
Wij zijn er niet dit weekend, wij rijden de off-road van Handel.
Succes.
4t huskie

waar kan men dit weekend best gaan treinen in de buurt van eindhoven.
waar de terrein nog berijbaar zullen zijn?
eersel en hapert zouwden zeer snel onderwater staan
waar gaan jullie heen met zoon weer?
husqvarna te570
4t huskie

rond veldhoven
husqvarna te570
Plaats reactie