Als ik in de 1e of 2e vol gas geef stottert hij wat. Wil niet 100% in de toeren komen. Net of de motor nog koud is. Laat ik het gas geleidelijk opkomen is het oke. Ook bij hogere snelheden is er geen probleem meer.
Zit er misschien een te kleine hoofdsproeier in? Of zal hij te veel benzine krijgen waardoor hij moeilijk doet?
stotterd bij vollast (wr360 bj94)
Moderator: ghulst
Teveel benzine zou best kunnen...
Maar een verstopt luchtfilter ook ! En dan krijg je dus te weinig lucht, volgens mij hetzelfde effect als teveel benzine.
Bij hogere snelheden stroomt de lucht sneller binnen, waardoor hij misschien dan wel net genoeg lucht krijgt. Ik zou eerst even je luchtfilter checken dus.
Daarna (of misschien sowieso) even de carb schoonmaken.
Eventueel bellen met Ben van Erp uit Markelo en vragen wat de standaard sproeier bezetting is van een WR360.
Succes!
Maar een verstopt luchtfilter ook ! En dan krijg je dus te weinig lucht, volgens mij hetzelfde effect als teveel benzine.
Bij hogere snelheden stroomt de lucht sneller binnen, waardoor hij misschien dan wel net genoeg lucht krijgt. Ik zou eerst even je luchtfilter checken dus.
Daarna (of misschien sowieso) even de carb schoonmaken.
Eventueel bellen met Ben van Erp uit Markelo en vragen wat de standaard sproeier bezetting is van een WR360.
Succes!
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
En
Is het probleem al opgelost?
Is het probleem al opgelost?
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Nee, het is nog niet opgelost, heb nog niet gereden. Luchtfilter is 100% goed. Heb de carbrarteur schoon gemaakt. Ga nu achter een andere sproeier aan. Zit nu 195 in, volgens mij kan het wel iets kleiner(185). Heb de luchtschroef ook vast iets ingedraaid. Stond bijna 3 slagen open. Lijkt mij ook iets te veel. Volgens mij is standaard vaak 1.5 slag.
Verder heb ik ook een nieuwe bougie erin gedaan, had ik toevallig na liggen.
Hoop dat ik het deze week even kan testen.
Verder heb ik ook een nieuwe bougie erin gedaan, had ik toevallig na liggen.
Hoop dat ik het deze week even kan testen.
Probleem is opgelost. Ik heb de gasnaald laten zakken en de luchtschroef 1,5 slag terug gedraaid (stond 3 slagen open). Hij loopt nu mooier en heeft bij half gas beter vermogen. Daarbij valt een andere rijder op dat de motor nu ook minder rookt. Verbruik is ook iets gedaald, alleen weet ik nu niet of dit met de gasnaald te maken heeft of dat ik mijn carbr. schoongemaakt heb. Heb vanavond 1,25 uur gereden en de tank is nog 1/4 vol. Omstandigheden zwaar maar wel mooi met de wateroverlast