Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

@sander, ik zou het eens proberen met een wegband..

en hoe is de kleur van je bougie? ff voor het grove idee.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gebruikersavatar
rogerramjet1971
Berichten: 65
Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33

2 Maanden geleden een GPR uitlaat met de Hessler voorbocht gemonteerd. Heb de sproeiers vervangen voor de 125ers en de gasnaalden verwisseld die hessler had geadviseerd. Motor loopt nog niet helemaal lekker en ga volgende maand de carbs laten reinigen en afstellen op een vermogentestbank. Heb geen zin meer in dat geklooi met de settings van de carbs :x De Big trekt wel veel beter met de nieuwe uitlaat moet ik na geven. Of heeft iemand nog tips? Ben eigenlijk ook maar een leek op dat gebied dus laat het maar aan de profs over.
:roll: Maar ik zal zeker de wegbanden monteren als dat betere resultaten geeft.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

zolang je hem maar niet naar deze motorzaak brengt...
het gaat ook over een 800 en kwam het net toevallig tegen

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... per-1.html
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

hoax of echt teun de beun :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Goedemorgen jeugd,

Ik wat grotere hoofdsproeiers monteren in mijn Big 95, maar moeten die dan speciaal voor deze carbs/motor zijn, of maakt het niet uit welke je monteert?

Waar haal/bestel je deze sproeiers dan?

Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

Hya,

Elke zichzelfrespecterendemotorzaak verkoopt sproeiers ..... hebben zo'n curversorteerbakje met een boel verschillende maten.
Nadeel is dat je pas echt weet welke sproeiers je nodig hebt is door:
A: een aantal verschillende maten* te kopen en uit te proberen tot je een setje hebt waarop die rijd zoals je 'm hebben wil.
of B: 'm op de rollerbank zet.

Voordeel van B: is is dat het sneller en minder omslachtig is én dat de rollerbanker m/v zekerweten sproeiers in huis heeft :mrgreen:

( * = maten als gat in de sproeier, schroefdraad e.d. is bijna altijd gelijk ongeacht de carb)

ps: ik heb mijn DR op de bank gehad bij www.kmsmotoren.nl in Poeldijk en ben daar zeer tevreden over (katana gaat er ook heen alsie klaar is).
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Sproeiers kunnen gewoon op gevijld worden :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Oke, bedankt mannen.

Omdat ik vandaag niet veel te doen had heb ik de carbs er eens tussenuit gehaald om de kruiskopschroeven te vervangen voor imbus. En omdat de sproeiers nu makkelijk bereikbaar waren, eens langs de motorzaak gereden. De enige die hij had liggen waren 135 en zouden moeten passen daar ik de originele had meegenomen heb ik verder ook niet meer gekeken. Jammer dat ze dus niet passen, diameter schroefdraad iets groter...grrr. Naaldjes maar iets omhoog gezet, kijken of dat helpt.

Reden is dat die teveel plofjes laat bij gas los, wilde wel eens zien of dat effect zou hebben.

Misschien gewoon maar eens een afspraak maken voor de rollerbank :wink:
Assumption is the mother of all fuck ups
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Maar is dat niet een hoop gedoe? Ik verwissel niet zo maar even de sproeiers van mijn carbs. Ben eerst een uur bezig om überhaupt die dingen er tussen uit te halen en daarna zeker weer een uur om het weer terug te bouwen. Als je dan verschillende sproeiers wil proberen, dan ben ik dagen bezig.

OJ
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Vandaar de imbusbouten op de carbs (gouden tip van Zappa) kan je zowel de bovenkant als onderkant van de carbs demonteren en kan je de carbs lekker laten zitten. Hoewel de carbs demonteren ook niet veel voorstelt. Ik maak altijd even de accubak en filterbak los, kan je de boel net wat opzij schuiven om ze makkelijker ertussen uit te halen, en bij monteren wat siliconen op de rubbers...glijd lekker.

@Zappa,
Onderkant los carb...moet toch lukken om de sproeier te vervangen of krijgen we problemen met de vlotternaald?

Ga zo eens kijken of de naaldstand wat effect geeft.

Grz Edwin
Laatst gewijzigd door Edwin op zo aug 15, 2010 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

De 800 carb's hebben een grote dopmoer onder op de vlotterbak, die los, kleine ratel met bithouder en medium plat bitje kan je dan de sproeier er uit halen..

Is wel wat gepiel maar het lukt wel weet ik uit ervaring, bij het terug plaatsen wat vet op het bitje zodat de sproeier blijft plakken op het bitje :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

@zappa: uiteraard die van mij geen dopmoer.... :roll: oud model carbs denk ik
@edwin:bij kou kan je evt de verfstripper er enkele seconden bij houden, worden ze ook lekker soepel van :P

enfin ik heb dus de manier van camocat B gevolgt en ben e8 aan sproeiers kwijt en hij staat nu perfect
zie filmpje http://www.vimeo.com/14098558

greetz sander
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

@Zappa,
Onderkant los carb...moet toch lukken om de sproeier te vervangen of krijgen we problemen met de vlotternaald?
het gepiel om de vlotternaald terug te hangen is groter dan via de onderkant met de ratel de sproeier te verwijderen..

Heb net de carbs er af gehaald, eruit is 10 minuten werk als de tank er al af is, terug plaatsen is een ander verhaal :roll:
maak dan ook verder niks los, silliconen helpt wel..

morgen alle delen van Shiny's oude carbs overzetten op z'n nieuwe en kijken of ie beter loopt, mischien ff kijken of ik de sproeiers morgen nog ff kan laten opboren naar 144..

Gefiliciteerd Sander!, rijd ie nu eindelijk lekker?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

Hij loopt als de brandweer...... Nog wel ff wennen :)
Gebruikersavatar
rogerramjet1971
Berichten: 65
Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33

Hij das mooi 800S!

@crazy wezel: gelukkig breng ik mijn fiets niet naar de fietsenmaker die jij hierboven benoemd. Een motormonteur die 40 jaar ervaring heeft zei me laatst: Waar het verstand tekort komt, vult de hamer aan. En dat is waarschijnlijk wat bovenstaande monteur is overkomen :lol:

Ik breng mijn fiets 15 september naar Ramaekers Motoren in Heusden/Zolder die veel ervaring hebben met motoren en hopelijk niet teveel de hamer uit de kist halen :D Ook afgesproken om gelijk een K&N filter te plaatsen (hoef ik geen doos papieren filters mee te nemen naar Marokko).

Heeft hier iemand op het forum ook de Hessler voorbocht met een GPR uitlaat? Waarom heb ik niet ook gewoon een Laser uitlaat gepakt :roll:

Nog een vraagje. Ben op zoek naar wat reserve electronica voor mijn reis volgend jaar naar Marokko met Peter Penson. Heeft iemand een CDI en een regelaar te koop? Nog verdere tips?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Deze fietsenmaker was vandaag snel klaar :lol:

alle sproeiers over gezet + vlotters + huizen en naalden + gasnaalden en huizen + membramen en geleiders..
carbs had ik er ook weer tussen in 10 minuten :shock: word er handig in geloof ik :wink:

Loopt weer ouderwets fel.. klaar om Leo een lesje te leren :wink:

probleem was waarschijnlijk een verbogen vlotternaald ophangplaatje
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

@Roger,
welk type heb je, sr41 en sr42 delen mag je van me lenen tijdens je trip en als je ze nodig mocht hebben spreken we een prijs af of je bezorgt me andere, niet nodig? geen geld voor niks uitgegeven.
Futurist.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
rogerramjet1971
Berichten: 65
Lid geworden op: zo aug 16, 2009 22:33

@futurist. Ik zag je nog net een wheelie maken toen je bij Gerke vertrok en mezelf dus niet live heb kunnen voorstellen. :shock: Ben een vriend van Carlo. Heb een dr uit 1992 dus das een sr43a. Zojuist bij Hessler een regelaar voor 55euris gescoord. En och misschien valt er hier of daar nog wel een cdi te scoren voor niet al te veel euri,s. Lenen zou ook mooi zijn want een cdi geht fast nie kaput :? . Maar in de sahara zijn weinig cdi voor dr800 verkrijgbaar heb ik horen vertellen van iemand die een kennis had waarvan een vriend daar is geweest.

Wordt wel een beetje stil van die jongens die alles kunnen in 10min! :wink: Zal hun vrouw of vriendin blij mee zijn. :)

Ga woensdag 2 weken op vakantie, had graag dat weekend dat jullie gaan off roaden op de golfbaan mee willen gaan. Lijkt mee een aparte ervaring zon big in een hole te ketsen.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Als ik hem zelf nog niet nodig heb gehad mag je wel een CDI van me lenen volgend jaar
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

ff in het donker het een uurtje gereden in het bos, is wel anders, 50 waar je anders tegen de 100 zit [komt niet veel licht uit de KTM]
lange paden zijn dus een tikkie saai tot dat die modderpoel ineens voor je v-wiel zit :wink:

Singele tracks zijn wel leuk, vooral met klimmetjes erin, dan ben je wel blij dat je koplamp meestuurd :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

ha kerls,

ik ben weer terug bij de crossmotoren heb gisteren een Ktm lc4 600cc supermotard gekocht met crosswielen erbij ;)
wat heerlijk om weer fatsoenlijk te kunnen smijten met een fiets!!!
iron gonzo
Berichten: 92
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 13:42
Locatie: kleit

ik heb hier nu een pocket cross staan.
weet iemand waar je daar onderdelen kan voor krijgen?

hij draait en rijdt, maar de nafte loopt uit de benzinekraan en carburator dat het geen naam heeft. :?
ik moet dus nieuwe rubbertjes steken en dichtingen.

ook voor de vering moeten er nieuwe rubbers gestoken worden.

dit type maar dan een zwart
http://motos.motocross.moto.free.fr/poc ... oss003.jpg
droom van oude GS 2klepper
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik denk dat de chinees die hem in elkaar heeft gezet daarna al 26 keer van namaak blok is veranderd, veel geluk ermee.
futurist
het overgrote deel ervan vind zijn oorsprong in vaak heel oude Honda modelletjes
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ben even op zoek naar die hongaarse? site die hier pas geplaats is en ze de hele motor demonteren...kan het ff niet meer vinden
Assumption is the mother of all fuck ups
Plaats reactie