cc keuze

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
KickStartje

hallo,

ik ben nog steeds van plan om een crosser te kopen, maar nu heb ik veel zitten lezen en heb ik vaak gelzen dat je als beginner al snel plaats van 125 beter 250 cc kan pakken

klopt dit?

Ik ben 17 jaar
weeg 62 kilo
en ben 1,82 cm

ik ben van plan om denk ik geen wedstrijden te gaan rijden maar gewoon weilandjes te crossen, zelf hebben wij een boerderij maar in de zomer wanneer de mais hier staat en de zwartwitte beestjes buiten lopen weet ik niet precies waar ik dan moet gaan rijden?

dus is 250cc niet te zwaar? ik wil er ongeveer 2 jaartje mee kunne rijden, misschien minder omdat ik na mun autorijbweijs te hebben gehaald mun motorrijbweijs wil gaan halen.

250cc hoeft toch ook minder vaak de zuiger vervangen te worden?

ik dacht zelf aan een cr/kx 250 van ongeveer ''90. 2 takt natuurlijk

zelf heb ik 3 brommers staan, dus het sleutelen ken ik zelf wel. al is crossmotor natuurlijk wat moeilijker sleutelen.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

alvast bedankt :D
Boerr

Een 250cc zou wel kunnen, op zo'n lang stuk weiland ben je op een 125 snel uitgekeken denk ik :wink: ..Daarnaast zal een 250 inderdaad iets langer met een zuiger kunnen doen, maar dat ligt helemaal aan je rijstijl, een dure hobby blijft het toch!

Grootste tip: Blijft zonder kenteken/rijbewijs/verzekering op eigen terrein en jaag niet de bossen in! Er is al teveel negatieve publiciteit op het moment en je verpest de hobby van off-the-road rijders bij je in omgeving :!:
KickStartje

Boerr schreef:Een 250cc zou wel kunnen, op zo'n lang stuk weiland ben je op een 125 snel uitgekeken denk ik :wink: ..Daarnaast zal een 250 inderdaad iets langer met een zuiger kunnen doen, maar dat ligt helemaal aan je rijstijl, een dure hobby blijft het toch!

Grootste tip: Blijft zonder kenteken/rijbewijs/verzekering op eigen terrein en jaag niet de bossen in! Er is al teveel negatieve publiciteit op het moment en je verpest de hobby van off-the-road rijders bij je in omgeving :!:
ok, bedankt :wink:

en ik heb het idd veel gelzen van mensen die staalkabels gaan ophangen in bossen enzo.. :shock: :x
Kuipe

Ben zelf indertijd ook begonnen met een cross op de velden te rijden maar al snel ben je daar op uitgekeken en rij je verder en zoek je nieuwe plekjes
en voor je het weet staat de politie je op te wachten :P
spreek uit eigen ervaring

Heb daarom een enduro bijgekocht, kunnen je niets doen mits je in orde bent met je papieren en je op je eigen weides of land rijd,openbaar terrein of de openbare weg

Zou zeggen koop een enduro ipv een cross
mss ook best een 250cc een 125cc vond ik wat te licht
KickStartje

Kuipe schreef:Ben zelf indertijd ook begonnen met een cross op de velden te rijden maar al snel ben je daar op uitgekeken en rij je verder en zoek je nieuwe plekjes
en voor je het weet staat de politie je op te wachten :P
spreek uit eigen ervaring

Heb daarom een enduro bijgekocht, kunnen je niets doen mits je in orde bent met je papieren en je op je eigen weides of land rijd,openbaar terrein of de openbare weg

Zou zeggen koop een enduro ipv een cross
mss ook best een 250cc een 125cc vond ik wat te licht
wat is het verschil tussen enduro en cross? tussen de bikes dan.
Kuipe

In grote lijnen uitgelegd is een enduro een cross met lichten op,

Een enduro is straatlegaal mits je in orde bent met de papieren
KickStartje

Kuipe schreef:In grote lijnen uitgelegd is een enduro een cross met lichten op,

Een enduro is straatlegaal mits je in orde bent met de papieren
ik ben pas 17 en ik word pas weer in april 18, dus met kenteken rijden heeft nu niet veel nut :wink:

maar bedankt.
Plaats reactie