Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Mijn voorkant heeft een WP USD voorvork met bijbehorend wiel en remklauw. Wel originele remhendel/cylinder.
Ik ben van 28cm naar 26cm schijfrem gegaan en voor mijn gevoel remt het alleen maar beter
De slag is in iedergeval veel korter geworden, veel directer.
Voor zit nog steeds een 2 cylinder remklauw, maar dan van Brembo ipv ?Nissin?
Ik ben van 28cm naar 26cm schijfrem gegaan en voor mijn gevoel remt het alleen maar beter
De slag is in iedergeval veel korter geworden, veel directer.
Voor zit nog steeds een 2 cylinder remklauw, maar dan van Brembo ipv ?Nissin?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hij is er weer!
De Hollandse Nieuwe!
Nog een beetje waterig zo vroeg in het seizoen maar dat komt wel goed..
Lekker weer modder gehapt
Lekker soppen in je laarsen na de laatste stofritten
Frankn, morgen geen stofsnoet voor jou
De Hollandse Nieuwe!
Nog een beetje waterig zo vroeg in het seizoen maar dat komt wel goed..
Lekker weer modder gehapt
Lekker soppen in je laarsen na de laatste stofritten
Frankn, morgen geen stofsnoet voor jou
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nah, morgen is het meeste nat wel weg..
Hoppelijk blijft er dan nog wat lekkere dikke drap ligen..
Vandaag had m'n kakkel verse achterband met 18mm nop het er zelfs een beetje moeite mee
Hoppelijk blijft er dan nog wat lekkere dikke drap ligen..
Vandaag had m'n kakkel verse achterband met 18mm nop het er zelfs een beetje moeite mee
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nou, mijn dr zit weer in elkaar.
Hij gaat als de brandweer met 50 tandwiel en K&N filter.
De voorvork veert weer soepel en moet nog eens serieus getest worden op de knippen.
Bij een dyna-run laat ik gelijk de Carbs fine-tunen om het onderste uit de kan te krijgen.
Blij dat ik weer rij!
Greetz sander
Hij gaat als de brandweer met 50 tandwiel en K&N filter.
De voorvork veert weer soepel en moet nog eens serieus getest worden op de knippen.
Bij een dyna-run laat ik gelijk de Carbs fine-tunen om het onderste uit de kan te krijgen.
Blij dat ik weer rij!
Greetz sander
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
mooi man!
al wat aan dat orginele stuur gedaan? om al dat geweld onder controle te houden heb je toch echt een cross/dakar stuur nodig
al wat aan dat orginele stuur gedaan? om al dat geweld onder controle te houden heb je toch echt een cross/dakar stuur nodig
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
check.........
zit een mooi renthal stuur op!!
moet alleen nog mijn handkappen pas maken en "in de pijp" bevestiging fiedelen. Want bij die renthal is de wand dikte groter (gaatje smaller)......
eerst maar eens naar de testbank
`k heb trouwens ook mijn sluiting van het bankje vervangen voor kort stukje ty-rip, kreeg de sleutel er bijna niet meer in na al dat spelen in de tuin.....
c ya soon, greetz sander
zit een mooi renthal stuur op!!
moet alleen nog mijn handkappen pas maken en "in de pijp" bevestiging fiedelen. Want bij die renthal is de wand dikte groter (gaatje smaller)......
eerst maar eens naar de testbank
`k heb trouwens ook mijn sluiting van het bankje vervangen voor kort stukje ty-rip, kreeg de sleutel er bijna niet meer in na al dat spelen in de tuin.....
c ya soon, greetz sander
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
@sander, zat met het zelfde probleem toen ik over ging op een renthal stuur met m'n big, maar die klemmetjes zijn gewoon los te verkrijgen bij de motorboer, ik kreeg ze gratis toen ik m'n stuur kocht, want het viel me meteen op dat het niet ging passen.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
om het offtopic bij het offtopic te houden Mijn meisje is geslaagd voor haar zware motor rijbewijs!
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Gefeliciteerd! wat word dr tuf? de CR van Leo?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
nee we hadden toch die SLR al gekauft
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
O ja..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
GEFELICITEERD !CrazyWezel schreef:om het offtopic bij het offtopic te houden Mijn meisje is geslaagd voor haar zware motor rijbewijs!
De CR250 met trapje staat klaar hoor !
Nu mijn meissie nog en dan gaan we samen 2 DRBIG`s verlagen om ze over te halen BIG te rijden
LEO
@cw: heb t al verholpen met een M8 inschroef moer. Past perfect !
En natuurlijk gefeliciteerd .......
Weet iemand wat je kan doen om de motor temperatuur omlaag te krijgen?
Ik heb t idee dat hij met k&n + open uitlaat erg heet wordt.....
Dikkere olie? Rijker zetten?
Start goed, loopt mooi en trekt als een wilde! Sporadisch een vette knal....
Greetz sander
En natuurlijk gefeliciteerd .......
Weet iemand wat je kan doen om de motor temperatuur omlaag te krijgen?
Ik heb t idee dat hij met k&n + open uitlaat erg heet wordt.....
Dikkere olie? Rijker zetten?
Start goed, loopt mooi en trekt als een wilde! Sporadisch een vette knal....
Greetz sander
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Rijker, of onsteking later, maar dat laatste zal niet gaan denk ik.
Hans D
Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
als ie echt loei heet loopt chek je carb's op valse lucht!
best kans dat de rubbers niet goed zitten waar ie in hangt..
maar dat ie heter word klopt wel, hij gaat ook harder
zet je stationaire sproeiers aan de rijke kant, maar staat ie al als ie maar af en toe hard ploft als je van het gas gaat..
veel kleine ploffen staat voor te arm..
best kans dat de rubbers niet goed zitten waar ie in hangt..
maar dat ie heter word klopt wel, hij gaat ook harder
zet je stationaire sproeiers aan de rijke kant, maar staat ie al als ie maar af en toe hard ploft als je van het gas gaat..
veel kleine ploffen staat voor te arm..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Laat f weten hoe en wat.. ben benieuwd of ik een beetje goed gegokt heb
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nou, de weg naar de dyna-run was met horten en stoten.
Big kreeg geen benzine bij optrekken en als het er eindelijk was resulteerde het in een vlam uit de pijp.......
Dat K&N filter was weer uit elkaar gerold en hebben we meteen vastgelijmd.
Zeiknat van de regen het spul op de testbank gereden en vastgesjord.
Met mijn verhaal in zijn achterhoofd de testrun gemaakt, en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat hij echt te arm liep.....
@zappa:ik heb nu #155 sproeiers meegekregen om `m mooi soepel te laten lopen.
-gasnaald staat goed (maar die ga ik ooit nog eens clipje hoger zetten)
-lucht/benzine mengschroef staat goed (easy starten en goede respons op choke)
-en met die #155 sproeiers zou je er +/- 5 pk meer uit moeten halen. (en onderste lijn (Co uitstoot/lambda) in zijn geheel laten zakken)
schokkende resultaten...... 31,5pk en 49Nm
ik had echt op meer gerekend om eerlijk te zijn
van de week de carbs er dus weer naast en deze #155 dyna sproeiers erin knutselen.
dan nog maar eens een run
Big kreeg geen benzine bij optrekken en als het er eindelijk was resulteerde het in een vlam uit de pijp.......
Dat K&N filter was weer uit elkaar gerold en hebben we meteen vastgelijmd.
Zeiknat van de regen het spul op de testbank gereden en vastgesjord.
Met mijn verhaal in zijn achterhoofd de testrun gemaakt, en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat hij echt te arm liep.....
@zappa:ik heb nu #155 sproeiers meegekregen om `m mooi soepel te laten lopen.
-gasnaald staat goed (maar die ga ik ooit nog eens clipje hoger zetten)
-lucht/benzine mengschroef staat goed (easy starten en goede respons op choke)
-en met die #155 sproeiers zou je er +/- 5 pk meer uit moeten halen. (en onderste lijn (Co uitstoot/lambda) in zijn geheel laten zakken)
schokkende resultaten...... 31,5pk en 49Nm
ik had echt op meer gerekend om eerlijk te zijn
van de week de carbs er dus weer naast en deze #155 dyna sproeiers erin knutselen.
dan nog maar eens een run
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
n dynarun op noppenbanden? wist niet dat ze dat deden..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Idd, bij mij begonnen ze er niet eens aan zolang er maar enigzins een nopje op zat. Dus voor de deur een noppenband opgestookt...wat een stank
Grapje
Anyway, 31pk, dan is er echt iets mis. Ik hoop dat het de noppenband is die niet genoeg grip krijgt op de roller.
Mijn dr 750 had 41pk met alleen produro legal uitlaat.
Grapje
Anyway, 31pk, dan is er echt iets mis. Ik hoop dat het de noppenband is die niet genoeg grip krijgt op de roller.
Mijn dr 750 had 41pk met alleen produro legal uitlaat.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Zijn de gemeten 31.5 pk de achterwiel of krukas pk's, dat maakt wel een wezelijk verschil natuurlijk!
Ik ben geen expert in testbank gegevens, maar sta wel regelmatig met rallycross auto's bij de tuner voor enkele runs om de mapping opnieuw in te regelen.
Aan de kleine 'golfjes' is de curves te zien zit er iets niet snor, kan de ketting zijn die te los hangt, maar nog eerder die noppenband die een stukje vermogen doet verloren gaan.
Bij een rallycross auto maakt het een aardig verschil of hij op de bank wordt gezet met gewone slicks of bvb regenslicks. Dit door het blokkenprofiel van de regenslicks die veel onregelmatiger ronddraaien, zeker op hogere toeren, en zodoende een vertekend beeld geven.
Groeten, Freddy
Ik ben geen expert in testbank gegevens, maar sta wel regelmatig met rallycross auto's bij de tuner voor enkele runs om de mapping opnieuw in te regelen.
Aan de kleine 'golfjes' is de curves te zien zit er iets niet snor, kan de ketting zijn die te los hangt, maar nog eerder die noppenband die een stukje vermogen doet verloren gaan.
Bij een rallycross auto maakt het een aardig verschil of hij op de bank wordt gezet met gewone slicks of bvb regenslicks. Dit door het blokkenprofiel van de regenslicks die veel onregelmatiger ronddraaien, zeker op hogere toeren, en zodoende een vertekend beeld geven.
Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
die pk`s zijn op het achterwiel gemeten.......
tjaa, ik had ook op meer gerekend.... 50+ zou ik erg blij mee zijn, tussen 40-50 acceptabel, maar dit
50er tandwiel achter en noppen was misschien teveel, maar niet horen slippen oid. dus ik denk wel dat het de waarheid is
die torque/trek kracht van 48,8 is wat eigenlijk telt hou ik mezelf dan maar voor!!
greetz sander
tjaa, ik had ook op meer gerekend.... 50+ zou ik erg blij mee zijn, tussen 40-50 acceptabel, maar dit
50er tandwiel achter en noppen was misschien teveel, maar niet horen slippen oid. dus ik denk wel dat het de waarheid is
die torque/trek kracht van 48,8 is wat eigenlijk telt hou ik mezelf dan maar voor!!
greetz sander
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Volgens dit draadje verlies je zo 8pk met een noppenband.. en dat was nog wel een MT21, geen Kenda..
[gaat dan wel over een KTM]
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 27/0/0/ktm
Shiny loopt op dit moment ook niet zo lekker als eerst, beetje horten met deelgas en minder fel..
kan aan het blok van Dirty liggen of en waarschijnlijk aan de carbs van Dirty.. toch maar ff kijken of ik de carbs van Shiny kan redden..
En dan gelijk grotere sproeiers steken
[gaat dan wel over een KTM]
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 27/0/0/ktm
Shiny loopt op dit moment ook niet zo lekker als eerst, beetje horten met deelgas en minder fel..
kan aan het blok van Dirty liggen of en waarschijnlijk aan de carbs van Dirty.. toch maar ff kijken of ik de carbs van Shiny kan redden..
En dan gelijk grotere sproeiers steken
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997