voorwiel uit de kom

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
1685

Een dik half jaar geleden kocht ik mij een tweedehands enduromotor.
Ik had hem wel horen draaien maar niet mee gereden. Nu blijkt dat er iets mis is aan de voorkant. Tijdens het rijden moet ik regelmatig stoppen om men voorwiel terug recht te zetten. Men eerste gedacht was een scheef stuur, maar na nazicht bleek dat in orde. Dus stuur en kopserie en daaraan bevestigd spatbord staan recht en voorwiel wijst naar links. Heb al verschillende malen geprobeert met alles los recht en terug vast maar na het nemen van enkele knippen wijst dat voorwiel terug naar links.
Nu heb ik gehoord dat het zou kunnen dat één v/d vorkbenen krom zou kunnen zijn!!
Als er mensen zijn die hier raad mee weten of hetzelfde hebben meegemaakt , laat het me aub weten dan kan ik het oplossen want mijn armen zijn al serieus uit verhouding aan't geraken.
Dank bij voorbaat, motorsportvriendelijke groeten Werner.
gassen

Wiel eruit, draai de bouten in kroonplaat en T-stuk los, verdraai de buitenpoot telkens 90 graden en kijk of de ruimte tussen de bevestiging van vooras veranderd. Weet je meteen welke krom is, als er 1 krom is.
Anders moet je het in het Tstuk of kroonplaat gaan zoeken.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
JoeBaR

wat is het voor motor ? heb zelf een lc4 gehad waarvan de onderste kroonplaat was verbogen na een aanrijdinkje , de vork bleef recht .
4 strokes only !!
Plaats reactie