Rij eigenschappen 200 EXC

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Lazerrups

Hallo Allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 200exc uit 2001 dit is mijn eerste enduro nu heb ik deze van een particulier gekocht en ben tegen ed volgende problemen aan gelopen.

De uitlaatklep was niet goed gemonteerd en de ontsteking stond er ook naast dit heb ik d.m.v. het werkplaats handboek weer goed weten te zetten maar ik heb het idee dat hij nog niet erg goed loopt ik heb nu als hoofdsproeier een 180 gemonteerd en de gasnaald is een 1468D ik weet even zo gauw niet wat de stationairsproeier is maar de motor start perfect maar loopt erg langzaam top op de teller is nog geen 80km/h

Kan iemand mijn zijn ervaringen vertellen van een 200 exc.

Thx

Dave
KTM 200 EXC 2001
JOPAT

Ik rij zelf al jaren op een 200 exc. Het is gewoon een kwestie van afstelling. Zowel de carburatie alswel de uitlaatklep. De top van mijn 200 is, afhankelijk van de gearing, gelijk aan de 250 en 300 exc.
Lazerrups

Hallo Jopat,

Ik heb hem al een stuk beter maar ik vind hem wat dof klinken voor een 2-takt hij loopt nu rustig maar mis een beetje power denk ik?
KTM 200 EXC 2001
JOPAT

Ik denk dat jij het probleem in de uitlaatklep moet zoeken. Normaal gesproken loopt een 200 als een 250.
Lazerrups

Was afgelopen zondag op de maasvlakte met de motor en volgens andere crossers smoort de motor bougie was ook nog wel wat nattig ik ga nog even een andere gasnaald bestellen en even het membraam na kijken uit welk jaar is jouw 200?
KTM 200 EXC 2001
huskie

Lazerrups,
probeer ktmtalk.com eens. Do een zoekertje op 200exc en jaartal, en zie wat er naar boven komt.
Mocht dat niet lukken, laat mij even je carb setup weten, en de staat van je motor. Want een slecht onderhouden motor loopt natuurlijk voor geen meter.
:oops: lees net even terug en zie dat je een 180 hoofdsproeier hebt, etc..
en begrijp nu dus ook dat de geschiedenis van deze motor ongewis is.
Kijk eens door de uitlaatpoort en zeg even hoe de cilinder er van binnen uitziet. Als je de compressie kunt testen, dat zou ook mooi zijn.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JOPAT

Lazerrups schreef:Was afgelopen zondag op de maasvlakte met de motor en volgens andere crossers smoort de motor bougie was ook nog wel wat nattig ik ga nog even een andere gasnaald bestellen en even het membraam na kijken uit welk jaar is jouw 200?

Mijn 200 is van het bj. 2009. De blokken verschillen echter niet zoveel van elkaar. Dus daar zit hem niet in.
Plaats reactie