Ik zit met volgend probleem:
Motor start goed, draait in neutraal (ralenti) redelijk, mist heel af en toe precies een ontsteking.
Als ik ga rijden wordt het probleem iets frequenter, mist duidelijk een ontsteking vh mengsel, maar loopt voor de rest als een trein.
Als hij goed warm staat, durft hij volledig uit te vallen, alsof mijn contact af staat. Ik trek m'n koppeling in en laat ze terug los, en probleem van de baan.
Als hij heet staat, is het alsof hij "verzuipt" als ik volgas geef. Om te kunnen blijven bollen in lage toeren gebleven, en zo goed als geen acceleratie.(5% gas open)
Nieuwe bougie gestoken, haalt niks uit.
Volgende zaken ohms doorgemeten:
-pulsgenerator spoel(pickup): OK
-stator: OK
-oplaadspoel: OK
-ontstekingsspoel(bobine): waardes primair & secundair liggen beiden iets hoger
-oplaadspanning = 14.5V dus lijkt me goed.
De waardes zijn vergeleken met die uit het wphb.
Any guesses?
Ontstekingsproblemen Husa FS650 '04
Moderator: ghulst
Heb een vermoeden dat de bobine aan de oorzaak zou kunnen liggen, enigste onderdeel dat bij doormeten buiten de tolerantie ging opgegeven door Husa.
Half u in de oven op 75°C gaf mij volgende waarden(in Ohm):
Theo op 20°C
Prim:0.3 +-0.05
Sec:6.3k +-1.26k
Prak op 25°C
0.6
11.52k
Prak op 75°C
1.8
>100M
Tijdens afkoelen zie je de Secundaire serieus dalen.
Na afkoelen terug op praktische waarden.
Deze week een nieuwe steken, dan kijken of we gelijk krijgen
@JW:bougiekop zit er zeer strak op, betwijfel dat daar het prb ligt. Verklaart het verschijnsel bij langer rijden(hogere temp) ook niet natuurlijk...
@Gery: zit erboven ipv eronder, maar kan zelfde conclusie trekken zeker
Half u in de oven op 75°C gaf mij volgende waarden(in Ohm):
Theo op 20°C
Prim:0.3 +-0.05
Sec:6.3k +-1.26k
Prak op 25°C
0.6
11.52k
Prak op 75°C
1.8
>100M
Tijdens afkoelen zie je de Secundaire serieus dalen.
Na afkoelen terug op praktische waarden.
Deze week een nieuwe steken, dan kijken of we gelijk krijgen
@JW:bougiekop zit er zeer strak op, betwijfel dat daar het prb ligt. Verklaart het verschijnsel bij langer rijden(hogere temp) ook niet natuurlijk...
@Gery: zit erboven ipv eronder, maar kan zelfde conclusie trekken zeker
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Ik heb ooit iets soortgelijks meegemaakt met een pickup spoeltje. Gaf koud een goede waarde maar als de motor goed en wel warm was idd precies of het contact uitging. Weer afgekoeld: niks aan de hand.flip-poz schreef:Heb een vermoeden dat de bobine aan de oorzaak zou kunnen liggen, enigste onderdeel dat bij doormeten buiten de tolerantie ging opgegeven door Husa.
Half u in de oven op 75°C gaf mij volgende waarden(in Ohm):
Theo op 20°C
Prim:0.3 +-0.05
Sec:6.3k +-1.26k
Prak op 25°C
0.6
11.52k
Prak op 75°C
1.8
>100M
Tijdens afkoelen zie je de Secundaire serieus dalen.
Na afkoelen terug op praktische waarden.
Deze week een nieuwe steken, dan kijken of we gelijk krijgen
@JW:bougiekop zit er zeer strak op, betwijfel dat daar het prb ligt. Verklaart het verschijnsel bij langer rijden(hogere temp) ook niet natuurlijk...
@Gery: zit erboven ipv eronder, maar kan zelfde conclusie trekken zeker
Mijn blok was net daarvoor een keer serieus heetgelopen en ik kreeg van iemand de tip dat het dat dingetje dan wel eens zou kunnen zijn. Verwisseld, probleem weg. Geen duur onderdeeltje ook.
Volgens mij heeft Arjen H. zijn dynamo destijds opnieuw laten wikkelen. Was soortgelijk probleem. Volgens mij degradeert de spanning dan stap voor stap waardoor je CDI vonken gaat overslaan.
Die stator geeft dan bij koud doormeten vreemd genoeg waarden af alsof alles in orde lijkt.
Die stator geeft dan bij koud doormeten vreemd genoeg waarden af alsof alles in orde lijkt.
Stator in de oven: test is ok, geen buitentoleranties.
Naar mijn garage gebeld, en die stelde voor een stator te testen. Zelfde probleem
Bougie vervangen
Bobine vervangen
Stator vervangen
...
Blijft niet veel over dan de CDI eens te vervangen zeker?
Naar mijn garage gebeld, en die stelde voor een stator te testen. Zelfde probleem
Bougie vervangen
Bobine vervangen
Stator vervangen
...
Blijft niet veel over dan de CDI eens te vervangen zeker?
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Balen voor je.
Zijn er geen collega husaberg rijders die je even verder kunnen helpen?
Cdi lenen die goed is, en testen.
Mischien eens via husaberg.org je probleem voorleggen. Die weten echt alles
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Op sm.be hebben er al enkele dit voorgesteld, maar een collega van op't werk heeft eentje van '08 dushuskie schreef:
Balen voor je.
Zijn er geen collega husaberg rijders die je even verder kunnen helpen?
Cdi lenen die goed is, en testen.
Mischien eens via husaberg.org je probleem voorleggen. Die weten echt alles
Ga wel eerst eens op husa.org kijken of je dit zomaar mag uitwisselen, geen zin om 2x een CDI te betalen.
We zien wel...
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!