Wie wil er mee beginnen met enduros dit jaar?

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

JW
Berichten: 66
Lid geworden op: vr feb 16, 2007 22:29

brommer schreef:doen we de week erop zand training op de maasvlakte
Hm, das safari weekeinde, KMS maken. Weekje later naar Dld, schiet lekker op hè met de gezamenlijke training...
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

henk-v schreef:
huskie schreef:Vandaag geconstateert dat dus ook mijn bigend niet langer zijn werk goed wilt doen. Aanstaande week gaat de krukas er dus uit, Dientengevolge geen ijmuiden voor mij aankomende zondag
hoeveel uur heeft dat supermasjien dan wel helemaal niet gelopen???? :roll:
Incl Enduro Bergeijk :wink: plusminus 6000km.
Ben bang dat ook ik wat teveel stof heb gezien toen.
Aan de andere kant soms zit het mee en soms ....
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

ok dan valt het mee, in mijn beleving was dat ding nog bijna nieuw maar niet iedereen rijdt zo weinig als ik :cry:
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Wie heeft er zin om mee te doen met konditietraining (veel intervallen) in de buitenlucht?

We doen een track eerst hardlopend en daarna mag je hem nog eens doen op de ATB of motor. Hier zitten hellingshoeken van 35% in dus het kan zijn dat je uitgeput en trillend op de motor zit.

Als dat bekend voelt van een ritje, dan kan ik deze training van harte aanbevelen. Lokatie: Utrecht.
:toost:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

henk-v schreef:ok dan valt het mee, in mijn beleving was dat ding nog bijna nieuw maar niet iedereen rijdt zo weinig als ik :cry:
:lol:
sorry, Henk.
Sommige onder ons trainen er zelfs op.
Maarre doe af en toe mee met ons trainingsprogramma :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JW
Berichten: 66
Lid geworden op: vr feb 16, 2007 22:29

Noppy schreef:Wie heeft er zin om mee te doen met konditietraining (veel intervallen) in de buitenlucht?

We doen een track eerst hardlopend en daarna mag je hem nog eens doen op de ATB of motor. Hier zitten hellingshoeken van 35% in dus het kan zijn dat je uitgeput en trillend op de motor zit.

Als dat bekend voelt van een ritje, dan kan ik deze training van harte aanbevelen. Lokatie: Utrecht.
hardlopen kan ik niet, MTB en wel, wanneer?
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Vrijdag avond of zaterdag ochtend? Zondag a.s. ben ik lekker vroeg in de kuil. Het weekend daarop ben ik elders. Het weekend daarop zou ik kunnen, maar ook door de weeks 's avonds.

Neem wel een goede cassette mee met klimverzet want de kans dat je stil komt te staan is niet denkbeeldig!

Roep maar een avond. Zij die geen ATB hebben kunnen er even eentje van me lenen. Zelf ga ik hardlopen.
:toost:
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

ik zie jullie wel zondag inde kuil.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Het is zondag. Ik voel me goed. Ga zodadelijk de aanhanger opladen en dan richting het strand uh de Kuil! Zie je daar Kim!
:toost:
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

yup zo opladen en dan gaan we ook.
ktm640 komt ook mee.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Gezellie!
:toost:
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Het was weer feest. Leuk parcourtje uitgezet met pylonnen, om een beetje uit de buurt te blijven van de wildcrossers.

Veel los zand, rulle zanderige bochten, leuke hillclimbs, her en der grote keien waar je lekker tegenaan kon rijden als je niet goed oplette.

Slechts 3 keer gevallen, maar alle keren terwijl ik bijna stil stond.

Er reden af en toe wat 'wildcrossers' met ons mee over ons parcourtje. Was te zien dat dit best pittig was; ze gingen lekker langzaam. Niet te vergelijken met het tempo dat ze IN de kuil haalden. Enduro is dus toch iets anders!

Met het laatste beetje kracht dat ik in me had heb ik de motor op de aanhanger gekregen; de pijp was helemaal leeg!

We hebben je niet gezien Husky. Was je op 't strand?
:toost:
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

was leuk, en warm.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
ktm640
Berichten: 73
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 14:56

Warm? Heet! Door de pylonnen kon Noppy wel een leuk baantje uit zetten en hebben we lekker kunnen rijden.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Veel te warm voor het strand :wink:
Goed te horen dat jullie je vermaakt hebben. We wachten op beeldmateriaal.
En ja, je kunt het je zelf daar heel zwaar maken. Maar vooral het tempo bepaalt of je moe wordt.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

euh euh, beeld materiaal???

visualiseer het maar.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Mister E F B
Berichten: 14
Lid geworden op: wo dec 09, 2009 19:00

14 & 15 aug 2010 CIRCUIT DU RAVIN " Moto’s & Quads" 15 jarig bestaan Enduro Fun Bikers

PROGRAMMA Zaterdag 14 : Chrono rit crossterrein om 12 h Chrono rit geheim op circuit om 15 h
Rangschikking voor moto’s en quads

AVOND
Uitreiking trofee van de chrono ritten
“ Spetterende E F B 15 openluchtfuif “ met DJ Kamikaze op de kampeerweide met gezellig kampvuur. Zondag 15 : Vrij vertoeven op het circuit Ook aanwezig op zondag : 2 crosskarts om testritje mee te doen : 1 crosszijspan om eens te beproeven aan de zijde v/d piloot Breng zeker uw vrienden op de hoogte en nodig ze uit om eens een kijkje te komen nemen. Ze kunnen dan kennis maken met UW hobby en MEEFEESTEN op de openluchtfuif !

Info: 15Jaar@MisterEFB.be

www.misterefb.be
marjani
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jul 01, 2009 22:24

Probeer anders ook eens de crossbanen in bijvoorbeeld Arnhem of Nunspeet (gesloten juli/aug) uit, werkt ook goed als voorbereiding op enduro wedstrijden.
gr
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Dat is juist het probleem; we kunnen feitelijk niet trainen tussen al die crossers; we zijn te langzaam en een gevaar in / op de weg.

Verder veel meer behendigheid met draaien op hellinkjes en zo. Trial op hoge snelheid, zeg maar...
:toost:
marjani
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jul 01, 2009 22:24

Dat was voor mij ook inderdaad een hekelpunt. Als je het gevaarlijk vindt dan beetje de randen opzoeken en goed opletten. Echt waar, valt best mee. Een echte enduro waarmee je ook op de crossbaan kunt is wel een pre.
Nunspeet is redelijk rustig, Arnhem op zondagsmorgen ook geopend. Ermelo is bijvoorbeeld weer heel druk. Bij Arnhem zit net als bij Nunspeet een trial baan. Alleen bij Arnhem heb je een klein afgescheiden stukje waar een boomstammetje ligt een wat kuiltjes-hellinkjes waar je kunt oefenen. Tussendoor even de baan op en je dag kan niet meer stuk!
gr
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Rrustige crossbanen om te rijden:

- TCD Hummelo, woensdagavond na 19.00 uur is de baan alleen gopend voor gekentekende motoren, dus perfect trainen: www.tcd-hummelo.nl

- Op zaterdagmiddag bij de Graafschaprijders in Vorden: www.vamc.nl
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ik doe vaker crossbanen.
Lelystad, laatst een keer in eindhoven(zwaar zand), Rutten etc..
ik vind een crossbaan wel leuk. Elke bocht ligt er steeds weer het zelfde bij, waardoor je jezelf goed kunt verbeteren.
Zou graag eens op teutsental in duitsland willen rijden :) of een vergelijkbaar uitdagend circuit.
En de snelheid, ach. Om 1300 zijn ze allemaal door het dolle heen. Maar na 15.00 wordt het al wat rustiger en om 16.00 ben je alleen op de baan. Die crossertjes zijn gauw opgebrand :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

gouda en bleiswijk zijn ook leuke banen omte rijden.
De maasvlakte is ook een mooie baan, als ie ene beetje geschoven is..
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

brommer schreef:gouda en bleiswijk zijn ook leuke banen omte rijden.
De maasvlakte is ook een mooie baan, als ie ene beetje geschoven is..
Is volgens mij een heel verschil qua ondergrond, ben laatst voor het werk op de Maasvlakte geweest net naast de crossbaan maar dat zag er behoorlijk zanderig uit (kan ook niet anders lijkt me gezien de wijze waarop de Maasvlakte in elkaar gefabriekt is ) :wink:
Wat ik me nog van Bleiswijk kan herinneren is dat die baan gewoon keihard is, en Gouda al niet veel anders.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

gouda is zand
bleiswijk is hard
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Plaats reactie