Wildcrossers een alternatief bieden ?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Sjossa

Illegale crossers aangepakt
MILL - De politie heeft zondagochtend drie crossmotorrijders aangehouden en bekeurd omdat zij zich op verboden terrein begaven. Dat gebeurde tijdens een gerichte controle (in samenwerking met Natuurmonumenten) naar crossers in de bossen van Mill, Wilbertoord en Langenboom. Daarbij werd actief gesurveilleerd en gecontroleerd op crossende motoren, quads en (cross)brommers. Ook in de direct omgeving van de bossen werd gecontroleerd.

Illegaal crossen in bossen is een vorm van hufterig gedrag waarmee gevaar, schade en overlast veroorzaakt wordt. Het afgelopen jaar kwamen regelmatig klachten binnen van wandelaars, bewoners en andere betrokkenen, die van deze gebieden gebruik maken. De rust werd ruw verstoord door (groepen) crossers die het gebied doorkruisen en veel schade aanrichten aan paden en beplanting.
Vorig jaar heeft de politie al een campagne 'Crossen in de bossen' en extra controles gehouden. Helaas is daarmee de overlast niet afgenomen, dus zijn er vandaag extra controles gehouden om de overlast tegen te gaan.

Bron: Kliknieuws

Ze hebben hun best weer gedaan zo te horen. Waren het bekenden dat jij weet Ruud?
Suzuki RMZ 450
RvD

Nee, niet dat ik weet.

Mag wat kosten om maar liefts 3 crossers aan te houden. Je snapt niet dat ze de moeite op kunnen brengen om van 7 tot 12 in het bos te gaan controleren om vervolgens 3 overtredingen te kunnen constateren. Vergeet niet dat die zeikers overal op controleren, zelfs op loslopende honden !

Maar waarom die schotse hooglanders (in het aparte natuurgebied) niet aangelijnd zijn is mij een raadsel. Tijd terug hebben ze er nog 1 af moeten maken omdat die telkens ontsnapte. Heb 'm gezien, reed er bijna tegenaan een tijd terug, stond net achter een bocht, midden op de weg, mij aan te gapen nabij de vissteeg. Maar goed dat ik niet veel snelheid had en nog kon remmen.
CrazyWezel
Contacteer:

wat je aanrijd mag je toch meenemen? :P

*de regelgeving is me niet helemaal duidelijk, mompelt iets over stropen*
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Noppy

Het bestuur van Mill is een beetje de weg kwijt. Eerst in de pers aankondigen dat ze alle paden in het buitengebied in één klap gingen afsluiten voor alle motorfietsen.

Natuurlijk doken wij daar direct bovenop met een bezwaar tegen een voorgenomen afsluiting. Meteen met juridische dreiging van de Bestuursrechter.

Vreemd. Ze konden zich niets herinneren van het persbericht. Dat hadden zíj iig niet geplaatst hoor!

Nu is het weer van de baan...
:toost:
Houten Klaas

Het is nu eenmaal een stuk eenvoudiger om een autochtoon te bekeuren.
Laatst gewijzigd door Houten Klaas op vr jul 09, 2010 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
RvD

@Noppy, wist niet dat dit in de pers aangekondigd was. Geloof meteen dat ze er mee bezig zijn geweest. Dat pad wat eerst nog legaal was, vanaf de graafseweg dwars door het bos naar Langenboom, is een tijd geleden al afgesloten. In ieder geval (weer) bedankt voor jullie inzet !!

Wordt vanalles gedaan om het wildcrossen tegen te gaan bij ons in de buurt (Mill dus). Alleen de baan open gooien is te moeilijk, dat 'alternatief' waar onze burgemeester mee schermt is niet aanwezig in de maanden juli en augustus helaas. Dit terwijl hij laatst nog in zijn colum in de lokale krant schreef dat het circuit een prima alternatief is. Alternatief met zeer beperkte openingstijden helaas.

Niet dat de deze burgemeester niet crossgezind is, in tegendeel zelfs. Maar hij scheert off road rijders en wildcrossers over 1 kam helaas. Het is bij ons in de buurt ook heel verleidelijk, ook als 'nette' off road rijder, om niet legale paden te rijden.
Sterker nog, ik zie de laatste maanden steeds meer bordjes staan met 'verboden voor motorvoertuigen' bij paden die door ons zelf nota bene door de jaren heen, zijn ontstaan !
KTM 250 EXC, 250 SX
Noppy

RvD schreef:...op controleren, zelfs op loslopende honden !
Dat deel is zeer correct. Loslopende honden veroorzaken statistisch gezien een hoger percentage nestverlating dan motorfietsen. We hebben er een artikel over, met een vergelijk met motoren.

Ik nodig je uit om terreinmeester te worden van Codegroen om de situatie daar op de voet te volgen.

Staatsbosbeheer schiet op vele plaatsen in NL door en sluit wegen af met bordjes die ze helemaal niet mag afsluiten. We hebben al een aantal afsluitingen terug kunnen draaien met een simpele brief.
:toost:
Plaats reactie