Erzberg 2010
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: zo apr 03, 2005 17:24
Oke! Bedank voor de snelle reactie. Kon er op internet ook al niets over vinden dus was er al een beetje bang voor. Goed, dan maar zonder verzekering
KTM EXC 525 2006,
Eintritt Frei zur ERZBERGRODEO-Filmpräsentation!
04.11.2009"Erzbergrodeo: 15 Jahre Vollgas" - das spektakuläre Filmprojekt zu Gunsten von WINGS FOR LIFE startet am Freitag, den 13ten November im KTM-Superstore Wels! Vorprämie am 12.November in Wien beim Neubaugürtel.
http://www.erzberg.at/jart/prj3/mmagazi ... 9412924964
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: zo apr 03, 2005 17:24
Op welke enduro reed je? En wat was je tijd destijds?kenny schreef:Ik reed nog maar 5 maand met een een enduro motor toen enkele "gekken" besloten om mij mee te nemen naar de erzberg rodeo.
Ik ben door de proloog gekomen als 378 st en heb tot post 2 gereden. Lijkt niets maar een hele prestaie is al de scramble halen vind ik.
Kenny
Groeten,
KTM EXC 525 2006,
helemaal goed, dank je wel
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: zo apr 03, 2005 17:24
Zo ook ik heb deelgenomen aan de Erzberg Rodeo, eigenlijk gingen we met de gedachte er heen om lekker de prolog te rijden en op de zondag van al het spektakel te genieten.
De rocket ride verliep voor mij eigenlijk dramatisch omdat mijn motor niet goed liep en niet op toeren kwam, kwam ik de eerste berg nog niet eens op. 's Avonds de motor gerepareerd en ik was klaar voor de Prolog.
Tijdens de 1ste Heat van de Iron Road Prolog kwam er door een enorme plas water, water tussen mijn gashendel en gashandvat waardoor dit ten opzichte van elkaar slipte en dus geen gas meer kon geven. En dit terwijl ik na die 3 kilometer diegene die voor mij starte al bij was en dus hard opweg was een goede tijd te zetten. Verder mijn ronde rustig afgemaakt en gekeken naar de punten waar op het gas te gaan en te remmen om zo tijdens de 2de Heat het een en ander recht te zetten.
Ik was na de 1ste Heat dus ook iets van 1019 (wat mij overigens nog erg mee viel)
Voor mezelf had ik dus wat goed te maken na de slechte Rocket Ride en het debakel van het gashendel. Alles ging bijna perfect uiteraard hier en daar wat kleine foutjes maar ik ging erg, erg hard en wist een mooie strakke tijd neer te zetten van 13:24,645. Hiermee had ik me dus gekwalificeerd voor de Hare Scramble met als startnummer 341! Met slechts 2 seconden achterstand op Niels Eefsting en 23 seconden op Erik Buursema verbaasde ik mezelf en onder andere de twee heren hierboven.
Ik mocht in dezelfde rij starten als Niels en na nog wat tips gekregen te hebben, moest ik ineens deelnemen aan de Hare Scramble. Mijn nieuw doel was CP 1 en misschien CP 2 te halen en dan zou ik al zeer tevreden zijn. Na 3 uur gereden te hebben zat ik ergens tussen CP 4 en CP 5, maar op dit moment zat ik conditioneel aan de grond en vond ik het voor mezelf onverantwoord om nog door te gaan en dan wellicht iets te breken door de over vermoeidheid. Ik ben dus uit de race gestapt op dat punt waardoor mijn eindklassering is neergekomen op 379ste.
Op naar Erzberg Rodeo XVII!
Groeten Erik
Nog wat leuke foto's:
Start van de 2de Heat Iron Road Prolog
Eerste beelden bij terugkeer op het rennerskwartier (zondag)
De rocket ride verliep voor mij eigenlijk dramatisch omdat mijn motor niet goed liep en niet op toeren kwam, kwam ik de eerste berg nog niet eens op. 's Avonds de motor gerepareerd en ik was klaar voor de Prolog.
Tijdens de 1ste Heat van de Iron Road Prolog kwam er door een enorme plas water, water tussen mijn gashendel en gashandvat waardoor dit ten opzichte van elkaar slipte en dus geen gas meer kon geven. En dit terwijl ik na die 3 kilometer diegene die voor mij starte al bij was en dus hard opweg was een goede tijd te zetten. Verder mijn ronde rustig afgemaakt en gekeken naar de punten waar op het gas te gaan en te remmen om zo tijdens de 2de Heat het een en ander recht te zetten.
Ik was na de 1ste Heat dus ook iets van 1019 (wat mij overigens nog erg mee viel)
Voor mezelf had ik dus wat goed te maken na de slechte Rocket Ride en het debakel van het gashendel. Alles ging bijna perfect uiteraard hier en daar wat kleine foutjes maar ik ging erg, erg hard en wist een mooie strakke tijd neer te zetten van 13:24,645. Hiermee had ik me dus gekwalificeerd voor de Hare Scramble met als startnummer 341! Met slechts 2 seconden achterstand op Niels Eefsting en 23 seconden op Erik Buursema verbaasde ik mezelf en onder andere de twee heren hierboven.
Ik mocht in dezelfde rij starten als Niels en na nog wat tips gekregen te hebben, moest ik ineens deelnemen aan de Hare Scramble. Mijn nieuw doel was CP 1 en misschien CP 2 te halen en dan zou ik al zeer tevreden zijn. Na 3 uur gereden te hebben zat ik ergens tussen CP 4 en CP 5, maar op dit moment zat ik conditioneel aan de grond en vond ik het voor mezelf onverantwoord om nog door te gaan en dan wellicht iets te breken door de over vermoeidheid. Ik ben dus uit de race gestapt op dat punt waardoor mijn eindklassering is neergekomen op 379ste.
Op naar Erzberg Rodeo XVII!
Groeten Erik
Nog wat leuke foto's:
Start van de 2de Heat Iron Road Prolog
Eerste beelden bij terugkeer op het rennerskwartier (zondag)
KTM EXC 525 2006,
Een geweldige prestatie
Henk Knuiman uit het Canon Kamera Express JTX Team heeft het gevecht met de Erzberg niet gewonnen. Ieder jaar wordt het parcours moeilijker gemaakt en zo ook dit jaar. Nadat Henk op zaterdag een goede Proloog had gereden begon hij vandaag in de kopgroep aan de wedstrijd. Bij de start moesten de rijders met hun motoren zo’n tien centimeter diep in het water staan maar ondanks dit vertrok de Husaberg perfect waardoor Knuiman als vijfde aan de wedstrijd kon beginnen. In de beginfase ging het rijden lekker maar bij de eerste helling met stenen kreeg Henk een tegenslag te verwerken. De rijder die voor hem reed, bleef steken en hierdoor kon Henk geen kant meer op. De rijder uit Wijchen moest terug naar beneden en dit kostte natuurlijk veel tijd. Ondertussen waren ook de rijders uit de tweede groep gearriveerd en hier kwam Henk door deze tegenslag tussen te rijden.
Toen Henk samen op reed met een aantal andere rijders reed hij in een bosachtig gebied verkeerd. In een bocht was het lint weggereden waardoor hij dus van de route afraakte. Samen met de andere rijders moest Henk keren en dit kostte hem wederom behoorlijk wat tijd. Ondanks dit gaf Henk de moed niet op en vervolgde zijn weg. Op een stuk met veel steile hellingen en afdalingen verloor hij een groot deel van zijn voetsteun waardoor het er allemaal niet makkelijker op werd. Met zijn voet op een stompje van de voetsteun trotseerde hij veel technische gedeeltes zoals moerassen, waarbij hij bijna tot aan de tank door het water ging, rotsachtige berghellingen en steile afdalingen.
Omdat het parcours erg veel vroeg van de rijders en van het materiaal moest Henk op een gegeven moment even stoppen omdat zijn benzine aan de kook raakte. Na een aantal minuten was de machine weer iets afgekoeld waardoor hij zijn weg kon vervolgen. De moeilijke passages werden goed genomen door Henk maar helaas verloor hij zijn koppeling toen hij zijn stuurbeugel door de koppeling kreeg. Snel werd er contact gezocht met de mensen van Husaberg, die snel ter plaatse kwamen om het probleem te verhelpen. Tevens assisteerden zij Henk bij het nemen van een steile helling zodat hij hier niet veel tijd verloor. Wel werd er veel tijd verloren bij een gedeelte bij een treinrails. In de voorgaande jaren was hier enkel een helling omhoog maar dit keer moesten de rijders een keer omhoog en een keer omlaag. Omdat dit pad heel erg smal is kon er maar 1 rijder per keer naar boven.
Nadat Henk de twaalfde controlepost was gepasseerd, ging het mis bij een steile afdaling naar beneden. Knuiman ging hier voorover en kreeg hierbij de motor op zich. Hierdoor verloor hij even zijn lucht maar gelukkig viel het allemaal mee en hield hij hier geen blessures aan over. Omdat de vier uur op dat moment verstreken waren, was de wedstrijd afgelopen en dit betekende voor Henk dat hij het dit jaar niet heeft gehaald tot aan de top van de berg.
Commentaar Henk Knuiman:’’Het was weer een hele ervaring. Het parcours was dit jaar nog moeilijker dan in de voorgaande jaren. Jammer dat ik af en toe wat tijd heb verloren. Ik wil in ieder geval alle mensen van Husaberg en KTM Nederland bedanken voor deze mogelijkheid en alle mensen die mij tijdens de afgelopen dagen hebben geholpen’’.
Kijk voor meer informatie op www.hknuiman.com
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
sinterklaas schreef: Mijn nieuw doel was CP 1 en misschien CP 2 te halen en dan zou ik al zeer tevreden zijn. Na 3 uur gereden te hebben zat ik ergens tussen CP 4 en CP 5, maar op dit moment zat ik conditioneel aan de grond en vond ik het voor mezelf onverantwoord om nog door te gaan en dan wellicht iets te breken door de over vermoeidheid. Ik ben dus uit de race gestapt op dat punt waardoor mijn eindklassering is neergekomen op 379ste.
Respect!
EXC300