Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hey, heeft ie nu eindelijk z'n scootmobiel?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

nee t wordt heeeeel waarschijnlijk iets van de kleur: appel, cilinder inhoud 450cc met een set noppen voor de neus en een SMset voor zn vrouwtje.. de wijze wezzel keurt dit idee natuurlijk 100% goed, en geeft leo groot gelijk!
bij die ritten rijd veel te veel oranje :P :
Afbeelding

wist niet of ik het al mocht verraden, maar leo, ik doe dit om je van je gay-idee (hee da rijmt!) af te helpen :D

hm, oja, voor het geval iemand nog een Honda SLR voor errug weinig te koop heeft, die zoek ik nog eentje voor mn vrouwtje..
ik weet t , het is niet de mooiste 1cil. 4takt, maar voor haar zwaar genoeg,
en relatief handig te verlagen om hem voor haar passend te krijgen (mini mens :lol: )
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hmm.. hoop maar dat die niet om de 60 km hoeft te tanken..
en er is idd erg veel oranje en erg weinig groen.. iets meer rood, blauw en geel..
eehm.. hoe zat dat nu ook al weer.. survival of the fitest of zo iets? :P

maar een honde crf450x is dan een beter idee Leo :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

zappa.suzuki schreef: maar een honde crf450x is dan een beter idee Leo :wink:
en waarom dan wel meneer zapkees?
n honda heeftie trouwens al..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Hey Mannen ook bij de Oer worden we weer vertegenwoordigd 8)

Suc6 DR Tony :!:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Succes Tony !
( en we wensen de ktmrijder heel veel sleutelwijsheid toe )

LEO
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Zo, gisteren de zwarte Big weer in elkaar gezet met de nodige vervangingen. Vanmorgen wilde ik ermee naar mijn werk maar helaas...geen prik op het startknopje. Vanavond de kabelboom maar eens bekeken, en na veel duwen en trekken, waarbij het groene neutraal lampje aan/uit ging, de kapotte draad gevonden. Was de rode draad van contactslot waarbij die niet lekker meer in het groene verbindingsblokje zat. Voorlopig de boel maar even vastgezet met kroonsteentje.
Morgenochtend nog maar eens proberen haha, moet goed gaan.

Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Ik ken dat van dat knipperende neutraal lampie :roll: De eerste keer omdat de vorige eigenaar een kroonsteentje :D had geplaatst bij de aansluiting van het kabeltje van het blok naar de draadboom. De tweede keer omdat inderdaad het contactslot snoertje de geest gegeven had, iig hij twijfelde of hij kinpperlicht wilde worden. :lol: Als je het weer goed vastzit start ie weer altijd en als een zonnetje.

Suc6
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hmmm...nog steeds niet starten, geen prik. Accu overgehangen op rode Big en start prima. Vanavond nog maar eens kijken.
Assumption is the mother of all fuck ups
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

misschien ten overvloede, heb je al naar de zekering gekeken :roll:
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Goed nieuws voor de 800 rijders, vandaag het K&N luchtfilter er uit gehaald en met dicht gevette randen is er geen stof te bekennen in het luchtfilterhuis..
Die had ik ligt in gevet om evt stof te kunnen vangen maar brand schoon 8)

Zat wel echt vol zand, dennennaalden en andere troep, waso ook te merken bij hoog in toeren trekken..
Dus nu schoon gemaakt en straks invetten..

Filter is dus beter dan het orginele papieren filter..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

gek he.. een geoliede filter tegen een droge papieren filter.. :lol:
ik heb er trouwens ook goede ervaringen mee, en ik hoop dat edwin die ervaring door zet :P
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hee mannen,

Nou..héhé, hij start weer...pfff. Was de koppelingshandel-beveiliging. Had de kabel vervangen en bij het intrekken van de handel kwam die net niet ver genoeg...simpel, maar was toch ff zoeken.

Zag dat ik nog een foutje had gemaakt met dat rubber waar je ketting overheen loopt bij je voortandwiel. Daar zit op de achterburg een klein "pikkie" en dat rubber moet er links van lopen...en je raadt het al, ik had het rechts gemonteerd grrr, en ff naar de andere kant duwen gaat niet door dat "pikkie". Dus achterbrug stukkie los, rubber los maken en aan de goede kant leggen. Moraal van het verhaal...ik doe altijd wel iets fout wat ik nadien weer moet herstellen :lol:
Dus morgen gaan we het weer proberen...eindelijk!!

En het K&N luchtfilter gaan we natuurlijk ook nog even monteren, al is het maar voor het lekkere geluid. Maar moet dan waarschijnlijk wel weer veranderen aan de gasnaalstand of hoofdsproeiers. En juist van de carb zitten die verdomde klote kruiskopschroeven natuurlijk weer muurvast. Dus dat is het volgende project...en zo blijven we lekker bezig.

Ciao en bedankt voor het meedenken.
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Edwin schreef: ......En juist van de carb zitten die verdomde klote kruiskopschroeven natuurlijk weer muurvast.....
kruipolie
Had ditzelfde klusje een maand geleden of zo voor mijn kiezen en wilde eerst niet luisteren naar Mr. Z. :oops:

LEO
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

das dus kruipolie.. dus geen WD40 :P

Hey Edwin, kom eens langs op een zondag, zorg ik voor de goeie maat sproeiers in ruil voor jou oude, haal zo de schroefen los en stel het barrel af :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Zei die nou "barrel" :shock: :lol:

Ik kom binnenkort wel ff op een zondag langs vriend...ff hobby'en met de carbs en afstelling, altijd leuk toch? Kijken of ik nog een setje schoonmaakmiddel en olie op marktplaats kan scoren voor het K&N filter zodat die weer fris en fruitig is.

Laat het wel weten...thx man
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb die van mij schoon gespote met remreiniger [ 1.5 bus] en in geolied met het spul van CW..
Is denk ik niet genoeg over voor nog 1 ..

Laat voor een donderdag weten wanneer je komt, kan ik de sproeiers op maat laten boren/vijlen :wink:

Ben vrij op 13-20-27 juni
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hm...wat zal ik doen

Rode Big: ruimere voorbocht dan origineel
K&N luchtfilter
carbs voorzien van imbus
wat lawaaierig blok, maar blijft lopen
voorzien van noppen

of

Zwarte Big: standaard bocht
komt een K&N filter in
carbs nog met schroeven
balansas gesteld en loopt nu als een zonnetje maar met K&N
weet ik het niet.
wegbanden

Lastig, ik laat het je weten welke zondag het wordt :lol:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Neem ze allebij maar mee :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Vandaag met de Big bij de dokter geweest om te kijken of het stotteren/inhouden verholpen kon worden.
Na een hoop dingen nagekenken te hebben en wat stekkers ingespoten en m'n zijstandaard gesmeerd te hebben(die nu weer zo licht als een veertje gaat) lijkt het probleem van een iets loszittend stekkertje van de linkerbobine te zijn gekomen.

Na een flinke testrit waarbij ik de man voor me rijdend op noppen op mijn 100% wegbanden maar met moeite in het zicht kon houden ziet het er naar uit dat het probleem verleden tijd is :D

Ik heb ook nog getuige mogen zijn van de 1e X dat er bij Zappa onder het afdak een supersport werd geparkeerd :shock:

Afbeelding

En ik had nog iets gekocht voor bij de koffie maar dat was ik natuurlijk weer vergeten :oops:

Afbeelding

@Zappa nogmaals bedankt voor een leerzame middag en voor het inzien dat ik met een BIG veel harder kan dan ik tot nu toe dacht.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hey Dennis, geen dank!

goed dat ie weer normaal loopt, dat stekkertje zat maar iets los maar net genoeg om een beetje te gaan dansen bij vol gas in de 5.

En op Shiny op z'n wegbanden ga ik nog wel wat sneller op de weg dan de KTM op noppen :wink: een supersport heeft dan geen kans op die weggetjes :lol:

Die sport is van een jonge colega die ik er op moest wijzen dat de a-band dik onder de olie zat, ff naar gekeken en bleek een scheur in het oliefilter te zijn, beetje lomp gemonteerd door iemand.. jammer dat ie daar door op z'n bek is gegaan in de regen op een rotonde :roll:

Woensdag had ik ff gespeeld met Sander in de achtertuin, die had ook problemen.. maar dat kwam door 1 luchtmengselschroef op 0.5 en de ander op 2 slagen uit + een te losse koppelingskabel..
Achterbrug dik 3cm zijwaartse speling, voorvork die bijna niet in te drukken was, slappe achtervering, voetsteunen los in de rubbers.. enzo :wink:

als ie z'n tuf goed op orde brengt rijd ie me voorbij, hield me redelijk bij zo :wink:

Zo blijf ik lekker bezig :wink:
morgen Dirty op de wegwielen zetten en lopend maken, weer een wegwielen set voor de KTM op banden zetten en een begin maken om te kijken wat er met het blok van Shiny is.. en waarschijnlijk het blok van Dirty in Shiny hangen

Ook de KTM een beurt geven binnenkort en een nieuwe noppenband monteren voor het Safariweekend..

oja, vanmorgen ff gespeeld op een plekkie in de buurt, gedoog plekkie ideaal voor een beginners trainings dagje :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

Mooi opgeruimd Zappa
Ik ben begonnen met afwerken van lijstje : things to do.
Step fixeren dmv ringen
Koppeling afgesteld
Gaatje geboord in kop om gebroken flensbout te doen vergeten met een kleine parker (eindelijk geen valse lucht meer)
Stuur, brug en A-wiel lagers, 135hoofdsproeiers, motorlift en k&n filter besteld.

Jullie krijgen de pics nog wel te zien.
Greetz sander
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

MANUS-3000 schreef:..Ik heb ook nog getuige mogen zijn van de 1e X dat er bij Zappa onder het afdak een supersport werd geparkeerd
Sinds hij een ... parkeerde daar gaat het echt hard bergafwaarts onder dat afdak.

Nog ff en er staat een BMW.
:lol: :lol:

LEO
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Kom maar langs hoor met je GS als je er weer eens niet uit komt, ben niet zo merk bekrompen als ik lijk :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:Kom maar langs hoor met je GS als je er weer eens niet uit komt, ben niet zo merk bekrompen als ik lijk :wink:
Prik maar een datum voor de rondom je huis dijkenrit / BBQ en ik zal er zijn met mijn GSje want we hebben nog een weddenschapje open staan :wink:

LEO
Plaats reactie