BEGINNERS ALL ROAD RIT 6 juni
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
om mijn broer CZ klaar te stomen gaan we 6 juni een ritje doen in de buurt van Apeldoorn.
+/- 150km
deels verhard, deels onverhard.
tempo aangepast aan de ervaring, laag dus.
voor mij de eerste keer op gps dus we zullen nog wel een paar afslagen te ver rijden ?
BIG88
BIGbrother
+/- 150km
deels verhard, deels onverhard.
tempo aangepast aan de ervaring, laag dus.
voor mij de eerste keer op gps dus we zullen nog wel een paar afslagen te ver rijden ?
BIG88
BIGbrother
Laatst gewijzigd door BIG88 op ma jun 07, 2010 12:49, 3 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Gewoon maar ter info hoor!
Is gelijk met de Tranwalonierit van AD Ketelaars.
Ik dacht dat een paar BIG's daar hadden aangemeld
Is gelijk met de Tranwalonierit van AD Ketelaars.
Ik dacht dat een paar BIG's daar hadden aangemeld
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Yip, ik ga.. Frans ging maar gaat niet.. heeft auw
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Ben bang dat ik voor dit ritje nog niet helemaal fit ben, hoop het wel. Transwallonië waag ik me sowieso niet aan , denk ik . Heb gisteren bij een vette training (Boomstammetjes van ± 50 cm, container met bakstenen en lijnen rijden) mijn enkelband geblesseerd. Ben nog wel naar huis gereden maar lopen doe ik nu op krukken, (drie op een rij ) vandaag misschien ff foto's laten maken al gaat het na mijn paracetamol ontbijtje wel redelijk
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Sorry Frans vervelend om te horen.
ÉÉN WELGEMEEND ADVIES;
laat er naar kijken en verzorg het heel goed, met alle middeltjes van tegenwoordig lijkt het snel over maar binnen de kortste keren is het chronisch en dan is het leed niet te overzien. Ik spreek helaas uit ervaring. Waag er maar een bezoekje naar de dokter aan en volg je eigen gevoel als je het niet vertrouwd ookal zegt de dokter dat het mee valt.
greetz Futurist en sterkte
ÉÉN WELGEMEEND ADVIES;
laat er naar kijken en verzorg het heel goed, met alle middeltjes van tegenwoordig lijkt het snel over maar binnen de kortste keren is het chronisch en dan is het leed niet te overzien. Ik spreek helaas uit ervaring. Waag er maar een bezoekje naar de dokter aan en volg je eigen gevoel als je het niet vertrouwd ookal zegt de dokter dat het mee valt.
greetz Futurist en sterkte
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Zoals ik een paar maanden geleden al had gemeld, heb ik wel zin in een (beginners-) ritje. Ik zal nog even definitief de agenda moeten checken maar zondag 6 juni ziet er vooralsnog goed uit!
Ik neem aan dat we 's ochtends richting Apeldoorn vertrekken en voor het donker weer in Amsterdam zijn?
Paul
Ik neem aan dat we 's ochtends richting Apeldoorn vertrekken en voor het donker weer in Amsterdam zijn?
Paul
klopt helemaal.Paul P schreef:Ik neem aan dat we 's ochtends richting Apeldoorn vertrekken en voor het donker weer in Amsterdam zijn?
maar als er iemand mee wil uit andere delen van het land kunnen we die ook bij het begin van de route ontmoeten.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als BIG88 de route gaat rijden die ik hem gestuurd heb is de start een stuk dichterbij Amersfoort dan Apeldoorn
En de voor doker thuis is ook geen probleem, hoe vaak Hans ook een afslag mist
En hans suc6 met GPS rijden
En de voor doker thuis is ook geen probleem, hoe vaak Hans ook een afslag mist
En hans suc6 met GPS rijden
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
ik ga 4 juni op vakantie
Big Bigger Tiger en weer Big
Trouble in paradise!
Omdat ik vandaag vrij was, heb ik de Big nagelopen voor het ritje van zondag (olie op niveau gebracht, ketting gevet, etc..). Tot mijn schrik vastgesteld dat een spaak in het achterwiel is gesneuveld.
De spaak was door de vorige eigenaar (Leo? ) al een keer gerepareerd door 2 spaken aan elkaar te lassen, maar is nu opnieuw stuk. Betekent dit dat ik uitgeschakeld ben voor het (beginners)ritje van zondag? Of is hiermee nog wel even te rijden?
Als alternatief heb ik nog een andere (lichtere) off-road, een Moto Morini 350 Kanguro maar deze heeft al een tijdje niet gelopen en het is natuurlijk geen Big........
Wat te doen............??
Paul P
Omdat ik vandaag vrij was, heb ik de Big nagelopen voor het ritje van zondag (olie op niveau gebracht, ketting gevet, etc..). Tot mijn schrik vastgesteld dat een spaak in het achterwiel is gesneuveld.
De spaak was door de vorige eigenaar (Leo? ) al een keer gerepareerd door 2 spaken aan elkaar te lassen, maar is nu opnieuw stuk. Betekent dit dat ik uitgeschakeld ben voor het (beginners)ritje van zondag? Of is hiermee nog wel even te rijden?
Als alternatief heb ik nog een andere (lichtere) off-road, een Moto Morini 350 Kanguro maar deze heeft al een tijdje niet gelopen en het is natuurlijk geen Big........
Wat te doen............??
Paul P
Nope. Ik kan alleen heel goed slijpen.Paul P schreef:De spaak was door de vorige eigenaar (Leo? ) al een keer gerepareerd door 2 spaken aan elkaar te lassen, maar is nu opnieuw stuk.
Als je het niet vertrouwd om met met 1 losse spaak te rijden zou ik de morini zonder topkoffer meenemen.
LEO
Dat speelt geen rol, die spaak kun je missen hoor,
Maak hem vast aan een andere spaak door middel van tape of iets anders,
Ik zou hem zeker niet afknippen
Trouwens, zit er over je velg (Rim) een rubber bandje over je spaaknippels?
Anders zou hij uw binnenband wel eens kunnen"pitsen" (beschadigen)
Maak hem vast aan een andere spaak door middel van tape of iets anders,
Ik zou hem zeker niet afknippen
Trouwens, zit er over je velg (Rim) een rubber bandje over je spaaknippels?
Anders zou hij uw binnenband wel eens kunnen"pitsen" (beschadigen)
Laatst gewijzigd door celsa op ma mei 31, 2010 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Leo: Ik had ook niet echt gedacht dat jij het had gedaan, hoewel het wel een creatieve oplossing was en jij bent toch een beetje de man van de creatieve oplossingen (ik heb foto's van een zadel gezien........ !!!).
Als jullie (en of andere deskundige) zeggen dat het een acceptabele gok is, wil ik die best nemen. Ik was alleen bang voor het domino-effect dat wil zeggen dat door de hogere druk op de andere spaken deze een voor een ook zouden sneuvelen.
Edit zegt dat er inderdaad een velglint in zit. Dat heb ik kunnen constateren toen ik onlangs de buitenband heb vervangen (voor de andere 2e handse buitenband die ik er van Leo bij had gekregen ).
Paul P
Als jullie (en of andere deskundige) zeggen dat het een acceptabele gok is, wil ik die best nemen. Ik was alleen bang voor het domino-effect dat wil zeggen dat door de hogere druk op de andere spaken deze een voor een ook zouden sneuvelen.
Edit zegt dat er inderdaad een velglint in zit. Dat heb ik kunnen constateren toen ik onlangs de buitenband heb vervangen (voor de andere 2e handse buitenband die ik er van Leo bij had gekregen ).
Paul P
Ja dat zadel.....................idee was goed (vond ik zelf ) maar het zag er niet echt uit. Tis inmiddels weer gedmonteerd en gaat een 2e poging ondergaan in een lagere versie. Foto`s volgen.Paul P schreef:@ Leo: Ik had ook niet echt gedacht dat jij het had gedaan, hoewel het wel een creatieve oplossing was en jij bent toch een beetje de man van de creatieve oplossingen (ik heb foto's van een zadel gezien........ !!!).
Wat jouw spaak betreft, ik kan niet lassen en zou dan de badmeester gevraagd hebben en die had 100% zeker geweigerd aan zo`n lappperdepoeppie oplossing mee te werken dus het moet de eigenaar voor mij geweest zijn.
Wat Celsa zegt, tyrap eromheen en gaan met die banaan en bij terugkomt thuis netjes laten spaken door een deskundige.
LEO
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
1 spaak is geen probleem, controleer de rest wel of ze op spanning staan, gewoon ff met de schroefendraaier langs de spaken terwijl het wiel draait.. heldere toon is goed
Foto bij je naam doet een 800 vermoeden maar het gebrek aan schijf aan je wiel een vroege 750..
Anders stond er wel een nood wiel voor je klaar bij mij thuis.. woon dicht bij de rit, bij problemen weet Hans m'n huis en gereedschap wel te vinden
Ben zelf dan spelen met Ad in BE
Losse spaken kan je hier bestellen [ wel voorbeeld op sturen]
http://www.haanwheels.com/nl/sport/?PHP ... d4d2ba4d4d
Foto bij je naam doet een 800 vermoeden maar het gebrek aan schijf aan je wiel een vroege 750..
Anders stond er wel een nood wiel voor je klaar bij mij thuis.. woon dicht bij de rit, bij problemen weet Hans m'n huis en gereedschap wel te vinden
Ben zelf dan spelen met Ad in BE
Losse spaken kan je hier bestellen [ wel voorbeeld op sturen]
http://www.haanwheels.com/nl/sport/?PHP ... d4d2ba4d4d
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
De DR 800 uit de avatar staat vooralsnog stil met een gat in het carter (zie topic apart "Big Hole" hierover van ongeveer een jaar terug). Het nieuwe carter van Ridge (= Arjan) staat er keurig naast maar hier is nog niets mee gebeurd.
Ik rijd nu dus al een halfjaar op de ex-Leo, ex-Belgische oer-Big (DR 750 met trommel ).
Ik had de overige spaken al even snel met de "schroevendraaier er langs ratelen" methode gecheckt maar zal dit nog een keer uitgebreid doen en dan gewoon....... rijden zondag!
Paul
Ik rijd nu dus al een halfjaar op de ex-Leo, ex-Belgische oer-Big (DR 750 met trommel ).
Ik had de overige spaken al even snel met de "schroevendraaier er langs ratelen" methode gecheckt maar zal dit nog een keer uitgebreid doen en dan gewoon....... rijden zondag!
Paul
Zou ook nog eens moeten vlechten, heb gelijk een set gekocht.
Zijn dus twee verschillende spaken, heeft andere bocht, zie je op de foto.
En, ik denk dat je "ze", er zonder de andere te lossen, niet in zal krijgen.
Maar je kan gerust rijden, bij mij zijn er twee spaken zoek en heb vandaag nog gereden.
Gr, meca.
Zijn dus twee verschillende spaken, heeft andere bocht, zie je op de foto.
En, ik denk dat je "ze", er zonder de andere te lossen, niet in zal krijgen.
Maar je kan gerust rijden, bij mij zijn er twee spaken zoek en heb vandaag nog gereden.
Gr, meca.
BMW 1150 GSA
SUZUKI DR 750 BIG
YAMAHA TT 600
YAMAHA DT 200R
SUZUKI DR 750 BIG
YAMAHA TT 600
YAMAHA DT 200R
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nee, ik vind dat jullie net als ik om 6 uur op de de tuf moeten klimmen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
No pictures, please!
Geen foto's maar wel een lekkere afwisselende rit gereden door een mooie omgeving (Barneveld, Putten, Ermelo e.o.). De GPS van Hans deed het (meeste van de tijd ) uitstekend en de rit was ook voor mij, in een aangepast tempo, goed te doen.
Het achterwiel zit er nog in en er zijn niet meer spaken gesneuveld. Wel veel stof gehapt als laatste rijder.
Paul
Geen foto's maar wel een lekkere afwisselende rit gereden door een mooie omgeving (Barneveld, Putten, Ermelo e.o.). De GPS van Hans deed het (meeste van de tijd ) uitstekend en de rit was ook voor mij, in een aangepast tempo, goed te doen.
Het achterwiel zit er nog in en er zijn niet meer spaken gesneuveld. Wel veel stof gehapt als laatste rijder.
Paul
ja, het was weer gezellig zonder pech of valpartijen.
en geen last van stof (als voorrijder)
wel fietsers, wandelaars, paarden en de solex club op een zandpad
en veel te veel bomen met veel te veel blaadjes in het bos waardoor de quest zo nu en dan de weg kwijt was.
nu heb ik een externe antenne die meer aan zou moeten kunnen, dus.......
op naar CZ.
en geen last van stof (als voorrijder)
wel fietsers, wandelaars, paarden en de solex club op een zandpad
en veel te veel bomen met veel te veel blaadjes in het bos waardoor de quest zo nu en dan de weg kwijt was.
nu heb ik een externe antenne die meer aan zou moeten kunnen, dus.......
op naar CZ.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.