Libin

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Wordt de offroadrit van Libin eigenlijk nog steeds gereden ?
Was destijds één van mijn eerste ritten in de Ardennen en met een ronde van bijna 100 kilometer heel erg de moeite (heb er toen twee gedaan bij een temperatuurtje van ongeveer 30 graden, de pijp was dus redelijk leeg aan het einde).
Enne, zo ja, zit die groeve aan het eind er nog in ?
Staat me bij dat het toen ergens in juni was.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
GuyC
Berichten: 123
Lid geworden op: di jan 30, 2007 21:42

Raar, maar spreken we hier over dezelfde balade?

Dit heb ik gevonden op B4B forum:

20ste MOTO – QUAD ENDURO TOCHTJE in LIBIN


ZATERDAG 19 JUNI 2010
Vertrek tussen 10u en 13u


Organisatie: A.S.B.L. “Salle Notre Maison”
173 ruelle des Messes te 6890 Libin


Routes: Een gelijke circuit van ± 100 km door de bossen, toegankelijk voor iedereen en ook voor quads.


Prijs : 40 €,
De middag's barbecue is aangeboden (2 worsten, rauwe groenten, brood)
en een andere restauratie ter plaatse is mogelijk tegen supplement.


BELANGRIJK
Als gevolg van de circulaire van 15 mei 2006 van minister Benoît Lutgen (CdH) betreffende de reglementering van het verkeer in bossen van motorvoertuigen, zijn we verplicht enkele verplichtingen te aanvaarden:
 Verboden op zondagen, feestdagen en woensdagen in de namiddag te rijden,
 Beperkt aantal van deelnemers, verplichte voor-inschrijving,
 De lijst van de deelnemers moet 24u voor het vertrek aan de gemeente gegeven,
 Slechts één overtocht toegelaten,
 Geen overtocht in het gebied Natura 2000,
 Verplicht technische toezicht: beperkt geluid tot 94 decibel en zuigersnelheid tot 13m/s.


INSCHRIJVINGSPROCEDURE VOOR 2010:
Step 1. Verplichte voorinschrijving per e-mail op het adres: endurolibin@hotmail.com
Te voorzien: 1. Inschrijvingsformulier volledig ingevuld,
2. Bewijs van betaling op onze bankrekening 367-0558314-35
IBAN: BE57 3670 5583 1435
BIC: BBRUBEBB
Step 2. Na toezicht van ons rekenboekje, zult u onmiddellijk uw inschrijvingsnummer en instructies voor de balade per e-mail krijgen.

JAMMER GENOEG IS HET NIET MOGELIJK OP 19 JUNI HIER TE MOGEN DEELNEMEN ALS U DE BEVESTIGING NIET GEKREGEN HEBT!
U ZULT HET VERTREK NIET KUNNEN NEMEN!
[/img]

NIET TE LANG WACHTEN VOOR INSCHRIJVING HE! de plaatsen zijn heel snel ingepakt
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

ik denk dat jij de goede heb dus inschrijven maar!!! :P
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

wij zijn ingeschreven :twisted: wie gaan er nog meer?
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

jongens jongens iedereen die niet geweest is............. dit was er weer een uit het boekje, perfect georganiseerd duidelijk bepijld(geen blauwe stippen die wegspoelen)en geweldig veel afwisseling.
Mede door af en toe een klein buitje regen was de verscheidenheid van paden geweldig, het ene moment kon je niets zien door het stof en het volgende moment was het spiegelglad door de regen.
Het blijft knap hoe ze het uitgezet weten te krijgen je hebt constant het gevoel heel ver van de bewoonde wereld verwijderd te zijn.
Het nadeel is dat je ook geen tankstation tegen komt en een gasgas haalt geen 110 km op 1 tank dus er is enig kunst en vliegwerk en benzine overhevelen aan te pas gekomen om aan de groeve te geraken.
Al met al een erg mooie rit rn zeker een aanrader voor op de agenda :P
Henk Steman
Berichten: 16
Lid geworden op: do jun 04, 2009 22:18
Locatie: schoonloo
Contacteer:

Henk v ik ben wel gweest als je opgelet had op de route na 50 km staat een groot bord met benzine station 4 km en heb er toch maar 5 litertjes bij gedaan swm 125 cc .super rit volgend jaar weer.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

helaas gemist, dat van het cafe heb ik wel gezien :twisted: evenals jou SWM :lol: (ook bij het cafe) :twisted:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Henk Steman schreef:Henk v ik ben wel gweest als je opgelet had op de route na 50 km staat een groot bord met benzine station 4 km en heb er toch maar 5 litertjes bij gedaan swm 125 cc .super rit volgend jaar weer.
Hee Henk (Steman), ben je weer in de bewoonde wereld ?
Dacht dat je tegenwoordig in Spanje zat ?
Ben trouwens niet geweest in Libin, combinatie luchtmachtdagen in de buurt samen met toch nog een mooi ritje gisterenmiddag
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[/img]
Henk Steman
Berichten: 16
Lid geworden op: do jun 04, 2009 22:18
Locatie: schoonloo
Contacteer:

:P
Laatst gewijzigd door Henk Steman op vr mei 20, 2011 18:41, 5 keer totaal gewijzigd.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Henk Steman
Berichten: 16
Lid geworden op: do jun 04, 2009 22:18
Locatie: schoonloo
Contacteer:

henk v leuk filmpje jij gelooft vast niet dat ik daar met die ouwe swm ook door ben gegaan?
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

ik weet zeker van wel want we konden er niet langsop rijden en ook jou swm zat lekker onder de bagger :lol:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Henk Steman schreef:Nee sjokske ik ga nu alleen tussen okt. en april met goepen 7 -8 man basis naar portugal de mannen vliegen naar faro en ik breng de motoren en baggage ze boeken zelf bij algarve-offroad.com of portelanova.com
Is het Polen-avontuur helemaal einde oefening ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Henk Steman
Berichten: 16
Lid geworden op: do jun 04, 2009 22:18
Locatie: schoonloo
Contacteer:

:P
Laatst gewijzigd door Henk Steman op vr mei 20, 2011 18:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

In Polen hen je inderdaad fantastische routes :D , die van mij beginnen 5 meter vanaf het pension :wink: .
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Redski schreef:In Polen hen je inderdaad fantastische routes :D , die van mij beginnen 5 meter vanaf het pension :wink: .
Hee Victor,
Bedoel je pension als in 'jouw pension'... ?
Of heb je de caravan weer verkocht ?
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Nee hoor. Ik ben op dit moment op vakantie in Polen. 35 graden, veel te warm om de motor te pakken. Gelukkig is het Poolse bier ook geen straf.

Pension is van de camping, de caravan is van mij, voor de Harrie (narijder) en mij. Gisteren weer mooie nieuwe paden verkent, er is hier zoveel...Kom maar eens rijden :wink:

Nu on topic = LIBIN
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
lasss000
Berichten: 32
Lid geworden op: do aug 03, 2006 00:12
Locatie: Enschede
Contacteer:

Victor waarom heb je een tairip om je schakel pook gedaan, of trilde die er wel eens af :?:
En hoe bevalt de nieuwe brommer, ik zat ook te denken om een nieuwe te kopen maar moet er nog een jaar langer mee door rijden, is volgens mij geen probleem de 300jes zijn gewoon goeie fietsen, nog steeds geen problemen gehad.
Zat ook wel een beetje te denken over een Husaberg 300, die ziet er wel wat mooie uit.
Hp2 EXC 300
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Een maat van mij verloor ooit in Belgie zijn pook. Gelukkig terug gevonden. Jaren geleden tijdens een enduro ikzelf. Net tussen de tc's in en in de 5e versnelling. Einde enduro. :( Sindsdien inderdaad een tie-rip voor het geval dat.
De 2011 300-exc is en super brommer. Startmotor die werkt!! en een 6-bak. Bijna dezelfde eindreductie, gevoelsmatig iets langer en de eerste 3 wat korter. Gistere in de regen zeiknat geworden maar super gereden. Moeten eerst wat kilometers op voordat ik aankomend weekend weer in Polen zit :wink:
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
lasss000
Berichten: 32
Lid geworden op: do aug 03, 2006 00:12
Locatie: Enschede
Contacteer:

:roll: daar zullen ze ook wel erg veel last hebben van het water, je kan denk ik nu niet meer langs de revier, de ijzeren brug die toen hoog tegen de kant lag zal nu wel helemaal weg gespoeld zijn, voorlopig ga ik eerst nog wat andere uitstapjes doen, dus weet niet wanneer ik weer in Polen rij.
Polen blijft mooi rijden, maar voor hoelang nog, en zijn de boetes daar ook al niet gestegen :?:
Hp2 EXC 300
Plaats reactie