Tijdens het rijden bleef de motor veel te hoog in z'n toeren. Simpel, gaskabel gebroken dacht ik maar dat was het niet. Andere mogelijkheid was dat iemand voor de grap aan de afstelknop had gezeten maar dat had ik dan na het starten al moeten merken. Vreemd..
Situatie na nog een paar keer gereden te hebben is als volgt;
1. Toeren blijven veel te hoog tijdens schakelen, afremmen en stationair.
2. Bij stationair draaien lopen de toeren direct op en direct weer terug tussen de 2000 en 4500 rpm.
Wie weet hoe ik dit moet aanpakken om op te lossen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Plotseling veel te veel toeren
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Raar..
Zo maar opeens?
Kijk eerst even of er niks tussen de stationaire afstelschroef en gasschuifnok plakt..
Ik krijg er wel eens modder tussen.. motor uit gas helemaal opendraaien en met de vinger tussen schroef en nok vegen..
helpt dat niet, benz kraan dicht en doppen onder vlotterbaken er uitdraaien, kijk of er vuil in zit en zet de kraan ff open om te spoelen..
[kan alleen bij de SR43]
en kijk gelijk of er wel genoeg uitstroomd.. benzine flow kan te weinig zijn
Helpt dat niet dan motor starten en met remreiniger op inlaat en uitlaat spruitstukken van de carbs spuiten, kan zijn dat die lekken..
Als de toeren ineens nog hoger gaan lopen heb je het lek gevonden..
zo niet tank er af en bovenkant carb's er af en kijk of de gasnaalden niet los zitten of gebroken zijn.
zo niet dan kan de staionairesproeier verstopt zitten, zit naast de hoofd sproeier..
Zo maar opeens?
Kijk eerst even of er niks tussen de stationaire afstelschroef en gasschuifnok plakt..
Ik krijg er wel eens modder tussen.. motor uit gas helemaal opendraaien en met de vinger tussen schroef en nok vegen..
helpt dat niet, benz kraan dicht en doppen onder vlotterbaken er uitdraaien, kijk of er vuil in zit en zet de kraan ff open om te spoelen..
[kan alleen bij de SR43]
en kijk gelijk of er wel genoeg uitstroomd.. benzine flow kan te weinig zijn
Helpt dat niet dan motor starten en met remreiniger op inlaat en uitlaat spruitstukken van de carbs spuiten, kan zijn dat die lekken..
Als de toeren ineens nog hoger gaan lopen heb je het lek gevonden..
zo niet tank er af en bovenkant carb's er af en kijk of de gasnaalden niet los zitten of gebroken zijn.
zo niet dan kan de staionairesproeier verstopt zitten, zit naast de hoofd sproeier..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
van een verstopte stationairsproeier gaatie niet 4000toeren lopen.. toch?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
jawel, krijg je na ijlen van bij terug schakelen, en loopt natuurlijk niet mooi stationaireCrazyWezel schreef:van een verstopte stationairsproeier gaatie niet 4000toeren lopen.. toch?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nou dat viel mee lijkt het....
Vlotterbakken leeg laten lopen waarin een klein beetje heel fijn stof zat.
Remreiniger in de inlaat gespoten waarbij toerental terugliep en weer oppikte. Aan de buitenzijde er op spuiten gaf geen toerenverschil dus daar maak ik uit op dat er geen lekke rubbers zijn.
Daarna een tank met carburater cleaner er door gedraaid en alles is weer bij het oude.
Wat nu wel opvalt is;
1. dat de stationair knop meer dan een halve slag gedraaid moet worden om een toeren verschil te krijgen.
2. de choke nu een groter toeren verschil geeft dan voorheel.
Warm draait de motor 1400rpm.
Groet,
BJ
Vlotterbakken leeg laten lopen waarin een klein beetje heel fijn stof zat.
Remreiniger in de inlaat gespoten waarbij toerental terugliep en weer oppikte. Aan de buitenzijde er op spuiten gaf geen toerenverschil dus daar maak ik uit op dat er geen lekke rubbers zijn.
Daarna een tank met carburater cleaner er door gedraaid en alles is weer bij het oude.
Wat nu wel opvalt is;
1. dat de stationair knop meer dan een halve slag gedraaid moet worden om een toeren verschil te krijgen.
2. de choke nu een groter toeren verschil geeft dan voorheel.
Warm draait de motor 1400rpm.
Groet,
BJ
Quote:''Assumption is the mother of all fuckups'', unquote.