Enduro motor kopen: graag wat advies van jullie

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

sebbe

Ik heb me net een yamaha wr450 aangeschaft.

Deze eigenaar had hem nieuw gekocht als overgansmodel: deze is gebouwd in 2006, maar hij heeft em in 2008 nieuw aangekocht. En sindsdien heel goed onderhouden, heeft nu 2900km.
Heb deze kunnen kopen voor 3350euro, zitten nieuwe banden op, recente ketting en tandwielen, juist groot onderhoud gekregen, kleppen geregeld, grotere sproeier, andere uitlaat en nog een paar aanpassingen en nu staat deze op vol vermogen. Zitten kousen rond de voorvorl, versterkt stuur en verhoogd, acerbis handbechermers, grote wave remschijf + adaptor vooraan, wae schijf achteraan, heb er nog een heleboel nieuwe kappen bijgekregen nog in de plastiek, reserve licht vooraan, nieuw spatbord, reserve wiel, reserve filters,...

Denk wel dat ik een goede koop heb gedaan...

Sebbe
gassen

En qua uitrusting zit het ook wel goed, je moet er alleen niet mee gaan racen ;)

Succes
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
sebbe

Ben er gisteren wat mee gaan crossen, maar moet toch nog heeeeeeeel veel leren, baanmotor is dag en nacht verschil.
Heb me een volledige uitrusting van yamaha gekocht en moet zeggen, als je dat niet gewoon bent, is het niet makkelijk om te rijden. Ik zat continue met de botten tegen de rem aan of tegen de versnellingen. Alleen denk ik dat men hendels van koppeling en voorste rem veel te hoog staan, als ik recht sta dan krijg ik last in men handen door de hendels vast te houden.
En heb toch nog behoorlijk wat schrik om ervoor te gaan. Maar dat zal met den tijd wel beteren.

Mvg Sebbe
Noppy

Gefiliciteerd Sebbe met uw nieuwe aanwist.

Kijk voor het crossen uw bossen nog eerst even op deze pagina voor een paar tips:

http://codegroen.be/node/39

Veel plezier!
sebbe schreef:Ben er gisteren wat mee gaan crossen, maar moet toch nog heeeeeeeel veel leren, baanmotor is dag en nacht verschil.
Heb me een volledige uitrusting van yamaha gekocht en moet zeggen, als je dat niet gewoon bent, is het niet makkelijk om te rijden. Ik zat continue met de botten tegen de rem aan of tegen de versnellingen. Alleen denk ik dat men hendels van koppeling en voorste rem veel te hoog staan, als ik recht sta dan krijg ik last in men handen door de hendels vast te houden.
En heb toch nog behoorlijk wat schrik om ervoor te gaan. Maar dat zal met den tijd wel beteren.

Mvg Sebbe
:toost:
Plaats reactie