Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en bij deze stel ik me even voor.
Sebbe, wonende in Rebecq en ben vooral een auto liefhebber en heb steeds met baanmotoren gereden.
Nu zou ik graag wat Enduro rijden voor hobby met wat vrienden.
En zou ik dus een Motor willen aanschaffen, maar weet niet goed de welke en zou hier graag toch jullie meningen over hebben.
Ik heb een budget van 5000euro.
Nu kan ik een Yamaha wr450 2trac van 2005 met nog geen 1500km overnemen van een goede kennis, deze is in nieuwstaat en alles erop en eraan, de ohlins veringen voor en achter + stuurdemper. Doet er nog een onderhoud op en dergelijke.
Maar heb al een paar yamaha's wr450 van 2007 / 2008 gevonden voor 5000euro.
Nu weet ik niet goed welke te nemen of hebben jullie andere voorstellen?
Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen.
Alvast Bedankt Sebbe
Enduro motor kopen: graag wat advies van jullie
Moderator: ghulst
Ik zou eigenlijk willen zeggen, spaar door en koop een nieuwe waarvan de onderhoudshistorie op nul staat. Bijv. door een overjarig model te kopen.
2-trac is voor woestijn ideaal, maar als hij woestijnzand gezien heeft van dichtbij, dan zou ik al minder enthousiast zijn met die urenstand.
Ik zou voor een bijna nieuwe WR250R gaan.
2-trac is voor woestijn ideaal, maar als hij woestijnzand gezien heeft van dichtbij, dan zou ik al minder enthousiast zijn met die urenstand.
Ik zou voor een bijna nieuwe WR250R gaan.
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Bij off road ritjes duw je er zo nog 150 uur probleemloos bij.Noppy schreef:1500 km is zo'n 40 uur, dat is best al veel hoor.
In Duitsland gaan ze nieuw gewoon weg voor rond de 5.000 euro hoor, zie Mobile.desebbe schreef:Doorsparen is geen optie en een nieuwe kopen doe ik echt niet. Is ook maar hobby gebruik. En denk een 250 toch net iets te licht is.
Sebbe,
a) hoe groot / zwaar ben je ?
b) leeftijd ?
En laat je niks wijsmaken ...
40 uren is niks... maar toch zou ik geen 2-trac nemen. Die zijn maar in zeer beperkte oplage gemaakt, en wisselstukken zullen op termijn ofwel niet meer beschikbaar zijn waarschijnlijk ofwel schandalig duur.. En als hobbyist voldoet een "normale" enduro.
Vergis je niet in het vermogen van zo'n 250 echter (maar hangt ook van je eigen gewicht af) Persoonlijk vind ik een 400 een zeer goed compromis , doch zelf rij ik graag (als het een 4-takt betreft) op een E3-machine. En daar geef ik ons Sjokske (ook op dit forum) 1000 % gelijk in
Trouwens, alles staat met het onderhoud van een tweedehands die je aankoopt. Nieuwe moto's van 1 jaar oud hebben vaak minimaal onderhoud gehad, terwijl anderen meticuleus onderhouden werden. Aan jou om goed op te letten !
Jo VdB
a) hoe groot / zwaar ben je ?
b) leeftijd ?
En laat je niks wijsmaken ...
40 uren is niks... maar toch zou ik geen 2-trac nemen. Die zijn maar in zeer beperkte oplage gemaakt, en wisselstukken zullen op termijn ofwel niet meer beschikbaar zijn waarschijnlijk ofwel schandalig duur.. En als hobbyist voldoet een "normale" enduro.
Vergis je niet in het vermogen van zo'n 250 echter (maar hangt ook van je eigen gewicht af) Persoonlijk vind ik een 400 een zeer goed compromis , doch zelf rij ik graag (als het een 4-takt betreft) op een E3-machine. En daar geef ik ons Sjokske (ook op dit forum) 1000 % gelijk in
Trouwens, alles staat met het onderhoud van een tweedehands die je aankoopt. Nieuwe moto's van 1 jaar oud hebben vaak minimaal onderhoud gehad, terwijl anderen meticuleus onderhouden werden. Aan jou om goed op te letten !
Jo VdB
Hallo,
Ik ben 1m80 ongeveer, tss de 78 en 80kg en ben 30jaar.
Het is omdat ik deze 2trac kan hebben voor een mooie prijs en weet dat deze goed onderhouden is door zen passie ervoor! En omdat deze ook de volledige ophanging heeft van ohlins alsook stuurdemper.
2takt motor wil ik zowiezo niet, moet een 4takt zijn, maar wel met het nodige vermogen, ook omdat ik soms ook gewoon op de baan wil rijden en dan kom je denk ik met zo een 250 net iets te kort.
Mvg
Ik ben 1m80 ongeveer, tss de 78 en 80kg en ben 30jaar.
Het is omdat ik deze 2trac kan hebben voor een mooie prijs en weet dat deze goed onderhouden is door zen passie ervoor! En omdat deze ook de volledige ophanging heeft van ohlins alsook stuurdemper.
2takt motor wil ik zowiezo niet, moet een 4takt zijn, maar wel met het nodige vermogen, ook omdat ik soms ook gewoon op de baan wil rijden en dan kom je denk ik met zo een 250 net iets te kort.
Mvg
2 Trac zou ik ook zeker niet aan beginnen, waarschijnlijk meer last van dan baat.
Om te leren rijden is de 250 echter een prima fiets die handelbaarder is dan de 450 en toch meer dan voldoende vermogen. Het meergewicht van een 450 type ga je echt merken tijdens het rijden.
De 400 is ook zeker een prima aanrader, ook voor Offroad beginners . Ook de meer ervaren rijder kan er gruwelijk hard mee gaan. Doen echt niet onder voor de 450.
De 450 is net wat bruter (agressiever) om te rijden tov een 400. Het zou misschien al je plezier, wat je denkt te krijgen , juist ontnemen.
Maar dan komt het stukje baan.............en dan blijft imho de 400 en de 450 over. Voorkeur gaat dan naar de 400 ivm het karakter van de motor in combinatie met de ervaring van de rijder.
Ga eerst wat testritten met wat motoren, het kan je keuze alleen maar gemakkelijker maken.
Om te leren rijden is de 250 echter een prima fiets die handelbaarder is dan de 450 en toch meer dan voldoende vermogen. Het meergewicht van een 450 type ga je echt merken tijdens het rijden.
De 400 is ook zeker een prima aanrader, ook voor Offroad beginners . Ook de meer ervaren rijder kan er gruwelijk hard mee gaan. Doen echt niet onder voor de 450.
De 450 is net wat bruter (agressiever) om te rijden tov een 400. Het zou misschien al je plezier, wat je denkt te krijgen , juist ontnemen.
Maar dan komt het stukje baan.............en dan blijft imho de 400 en de 450 over. Voorkeur gaat dan naar de 400 ivm het karakter van de motor in combinatie met de ervaring van de rijder.
Ga eerst wat testritten met wat motoren, het kan je keuze alleen maar gemakkelijker maken.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
En ik ook niet, is in mijn geval ongeveer 10 keer rijden, oftewel 3 á 4 maanden.Bakkertjedeeg schreef:Hier ben ik het totaal niet mee eens. Bij off road ritjes duw je er zo nog 150 uur probleemloos bij.Noppy schreef:1500 km is zo'n 40 uur, dat is best al veel hoor.
Alleen bouwjaar 2005 en dan pas 1500 kilometer is wat weinig, terwijl er wel voor en achter Ohlins op zitten (hetgeen niet standaard is bij een Yamaha)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Redelijk jonge 400 cc's zijn:
KTM EXC
DRZ400E
Husaberg 390
Ik bedoelde overigens 40 wedstrijduren. Als daar flink wat crossuurtjes tussen zitten, als is het maar voor training, dan is hij in de meeste gevallen nog maar 20 uur, laten we zeggen 40 offroaduren af van een inspectie van het bigend.
Ben het met jullie eens als je een motor op 0-punt brengt dat je ipv 60 westrijduren er zomaar 150 recreatieuurtjes op kunt zetten.
KTM EXC
DRZ400E
Husaberg 390
Ik bedoelde overigens 40 wedstrijduren. Als daar flink wat crossuurtjes tussen zitten, als is het maar voor training, dan is hij in de meeste gevallen nog maar 20 uur, laten we zeggen 40 offroaduren af van een inspectie van het bigend.
Ben het met jullie eens als je een motor op 0-punt brengt dat je ipv 60 westrijduren er zomaar 150 recreatieuurtjes op kunt zetten.
Sorry, even het 2trac verkeerd geïnterpreteerd.
Vandaar de hogere 2e hands prijs. Standaard Yamaha's met éénwielaandrijving hebben geen Ohlins
Vandaar de hogere 2e hands prijs. Standaard Yamaha's met éénwielaandrijving hebben geen Ohlins
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik heb wel met een wr450 van 2004 gereden, en moet wel zeggen, het lag me wel, alleen was de vering iets te hoog afgesteld voor mij. Weegt wel wat.
Die 2trac is zijn eigen moto en je ziet echt dat alles nog nieuw is. Persoon heeft heel zen leven een passie gehad voor Yamaha en heeft ook zen eigen winkel opgericht en gaat volgend jaar met pensioen, daarmee dat ik deze kan overnemen, staat al een paar jaar in zen garage.
Kunnen jullie mij anders een paar modelletjes opnoemen?
Mvg Sebbe
Die 2trac is zijn eigen moto en je ziet echt dat alles nog nieuw is. Persoon heeft heel zen leven een passie gehad voor Yamaha en heeft ook zen eigen winkel opgericht en gaat volgend jaar met pensioen, daarmee dat ik deze kan overnemen, staat al een paar jaar in zen garage.
Kunnen jullie mij anders een paar modelletjes opnoemen?
Mvg Sebbe
Op 0-punt ???Noppy schreef:
Ik bedoelde overigens 40 wedstrijduren. Als daar flink wat crossuurtjes tussen zitten, als is het maar voor training, dan is hij in de meeste gevallen nog maar 20 uur, laten we zeggen 40 offroaduren af van een inspectie van het bigend.
Ben het met jullie eens als je een motor op 0-punt brengt dat je ipv 60 westrijduren er zomaar 150 recreatieuurtjes op kunt zetten.
Mijn 525 had er 300 uur opzitten toen ik hem openmaakte. Liep nog steeds perfect, maar had dus wat zand gehad.
OK er mochten nieuwe inlaatkleppen in, een zuiger- en een olieschraapveer. (lees goed: zuigerveer, zuiger gewoon netjes teruggezet) Ik weet zeker dat ie er zo weer 300 uur tegenkan.
En nee, ik ben geen rauwe monteur. Allesbehalve zelfs.
Motor rijdt net zo veel op de crossbaan als offroad.
Ik weet dus niet wat jij met je motor doet, maar zo te lezen inspecteer je 'm kapot.
Qua modellen: wat noppy al schreef, DRZ zou ik alleen niet in een zin met KTM EXC's en Husaberg's 390 zetten . Toch net een iets ander segment.
CRF450X van Honda is ook nog een optie, iets tammer dan de CRF maar meer dan voldoende leuk om hard mee te gaan.
Kleine voordeel van de KTM en Husa is de 6de versnelling waardoor je op de lange stukken wat rusiger in toeren kunt rijden en de eerste heel kort is voor het " trialwerk" .
CRF450X van Honda is ook nog een optie, iets tammer dan de CRF maar meer dan voldoende leuk om hard mee te gaan.
Kleine voordeel van de KTM en Husa is de 6de versnelling waardoor je op de lange stukken wat rusiger in toeren kunt rijden en de eerste heel kort is voor het " trialwerk" .
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Ik weet het, maar niet schieten is altijd misSjokske schreef:Alleen zullen er nog maar weinig Husa's 390 tweedehands te koop staan, ze zijn er pas vanaf model 2010
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
€2.700 boven budget, zie linkje.gassen schreef:Ik weet het, maar niet schieten is altijd misSjokske schreef:Alleen zullen er nog maar weinig Husa's 390 tweedehands te koop staan, ze zijn er pas vanaf model 2010
Danju allemaal voor jullie reactie. Maar ga morgen toch kijken naar een wr450 2006, deze is van een kennis en heeft net groot onderhoud gehad, nieuwe ketting en tandwielen, kleppen geregeld, 2nieuwe banden + mousse en nog wat spullen. Voor 3000€
Mvg Sebbe
Mvg Sebbe
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
goede keus,ik heb een 450 van 2004 en heb hem al 5 jaar en bevalt zeer goed.
3000 is heel nette prijs(vergeleken met NL iig)
Als je nog langs een veerspecialist gaat heb je hem voor een paar honderd euro op jouw wensen en gewicht afgesteld en heb je een fijne motor!
veel plezier ermee
3000 is heel nette prijs(vergeleken met NL iig)
Als je nog langs een veerspecialist gaat heb je hem voor een paar honderd euro op jouw wensen en gewicht afgesteld en heb je een fijne motor!
veel plezier ermee
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------