Dag heren,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nette KTM 300 EXC, maar hier in nederland valt dat aanbod toch behoorlijk tegen. Nu heb ik in Duitsland wel de nodige motoren van 2008 en nieuwer tegen vrij normale prijzen gezien. En in Engeland zijn ze vergeleken met hier helemaal goedkoop...
Nu ben ik alleen wel benieuwd naar wat er verder nog nodig is om een duitse motor hier in nederland op kenteken te krijgen ? Moet hij dan opnieuw gekeurd worden? en ik neem aan dat er ook nog een deel BPM overheen komt ?
Wie heeft hier ervaring mee ?
Gr Bart
Motor (KTM 300 EXC) uit Duitsland of UK halen?
Moderator: ghulst
qua BPM zou ik zo rond de 500 euro zitten. Maar komt er dan vannuit Engeland ook nog een 19% BTW overheen of hoe werkt dit ?
BTW komt erbij als je ex BTW koopt.bartb. schreef:qua BPM zou ik zo rond de 500 euro zitten. Maar komt er dan vannuit Engeland ook nog een 19% BTW overheen of hoe werkt dit ?
Over het algemeen koopt een particulier inclusief BTW
Als je in NL een motor invoert die jonger is dan 6 mnd en/of minder dan 6000 km heeft gelopen moet je in NL altijd BTW betalen en het probleem is als particulier moet je ook in het buitenland altijd de BTW van het betreffende land betalen en als particulier is het bijna onmogelijk om de buitendlandse BTW weer terug te krijgen . Dus zorg dat als je naar het RDW gaat dat de teller >6000 km staat. Ik weet in de UK wel een KTM dealer, welke je wel een nieuwe KTM wil leveren zonder het betalen van de VAT (BTW in de UK). Deze dealer zit dicht bij Dover en is dus goed in 1 dag te doen via de Eurotunnel.oossie schreef:BTW komt erbij als je ex BTW koopt.bartb. schreef:qua BPM zou ik zo rond de 500 euro zitten. Maar komt er dan vannuit Engeland ook nog een 19% BTW overheen of hoe werkt dit ?
Over het algemeen koopt een particulier inclusief BTW
Ah oke, in mijn geval zou het gaan om een exc 300 uit 08 of 09 maar in ieder geval ouder dan 6 maanden. Dus als ik het goed begrijp zou ik in dat geval alleen een BPM bedrag moeten betalen plus de RDW kosten ?Joop schreef:Als je in NL een motor invoert die jonger is dan 6 mnd en/of minder dan 6000 km heeft gelopen moet je in NL altijd BTW betalen en het probleem is als particulier moet je ook in het buitenland altijd de BTW van het betreffende land betalen en als particulier is het bijna onmogelijk om de buitendlandse BTW weer terug te krijgen . Dus zorg dat als je naar het RDW gaat dat de teller >6000 km staat. Ik weet in de UK wel een KTM dealer, welke je wel een nieuwe KTM wil leveren zonder het betalen van de VAT (BTW in de UK). Deze dealer zit dicht bij Dover en is dus goed in 1 dag te doen via de Eurotunnel.oossie schreef:BTW komt erbij als je ex BTW koopt.bartb. schreef:qua BPM zou ik zo rond de 500 euro zitten. Maar komt er dan vannuit Engeland ook nog een 19% BTW overheen of hoe werkt dit ?
Over het algemeen koopt een particulier inclusief BTW
Als dat het geval is dan moet ik toch maar eens heel sirieus overwegen om richting Engeland te gaan, want de prijs verschillen met hier zijn vrij extreem
het is toch meer dan 6 maanden en meer dan 6000km?
dus als je onder 1 van deze 2 voorwaarden zit moet je i principe dubbele belasting betalen (lokaal en btw uit land war je hem koopt)
heb ook vaak zitten kijken naar exc uit duitsland, prijzen en aanbod is daar idd veel beter dan hier, maar vind maar een nette met meer dan 6000km
dus als je onder 1 van deze 2 voorwaarden zit moet je i principe dubbele belasting betalen (lokaal en btw uit land war je hem koopt)
heb ook vaak zitten kijken naar exc uit duitsland, prijzen en aanbod is daar idd veel beter dan hier, maar vind maar een nette met meer dan 6000km
Naja als de teller op 6000 krijgen het enige probleem zou zijn... Dat is wel op te lossen.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
evt wachten met op kenteken zetten tot je aan die kriteria voldoed..
m'n KTM was ook al jaren niet op kenteken voordat ik hem zonder problemen invoerde
m'n KTM was ook al jaren niet op kenteken voordat ik hem zonder problemen invoerde
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Let op, per december 2009 is er het 1 en ander veranderd..
Zoals zelf een BPM formulier downloaden van de belastingdienst en invullen..
Er kan niet meer BPM betaald worden bij het RDW maar het gaat nu via de belastingdienst..
Zoals zelf een BPM formulier downloaden van de belastingdienst en invullen..
Er kan niet meer BPM betaald worden bij het RDW maar het gaat nu via de belastingdienst..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Je zult toch wel naar een ander land moeten uitwijken. Die 300 tweetakten zijn zo gewild dat ze in Nederland uitverkocht zijn. Tenminste dat waren de laatste berichten. Een Gasgas 300 moet ook in Oostenrijk gehaald worden.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Goed dat ik de mijne dan nog in Nijnsel heb gekocht.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Ik bedoel dat Oerlemans hem in Oostenrijk moet bestellen. Jammer dat het allemaal niet meer rechtstreeks via hem gaat
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
GasGas 300EC
Bouwjaar: 2008
Bijzonderheden: Reiger Vering, HGS uitlaat, Zwarte velgen en rode naven, VHM cilinderkop
Prijs: € 5.000,-
http://www.offroadshopoerlemans.nl/
Bouwjaar: 2008
Bijzonderheden: Reiger Vering, HGS uitlaat, Zwarte velgen en rode naven, VHM cilinderkop
Prijs: € 5.000,-
http://www.offroadshopoerlemans.nl/
hoi gewoon deze kopen, een beetje ouder maar in perfecte staat.
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=