Je wordt er een beetje depressief van soms. Heb je voor elkaar dat het wildcrossen flink afgenomen is in de bossen rondom je circuit door de baan open te stellen op zondagmorgen met medewerking van de gemeente (hulde daarvoor). Campagne gevoerd door vele groepen off road rijders te benaderen. Pamfletten te verspreiden bij motorcross zaken waarop eea uitgelegd wordt. Kleine 1400 euro uitgegeven voor een aangepast geluidsrapport. Kort geding dat ingediend is bij de raad van state in het voordeel afgerond (gelukkig).
De proef is een succes, mooi en nu ??
De baan is nu weer gesloten, was een proef van een klein jaar. Nu maar hopen dat iedereen op zondagmorgen tv gaat kijken of zo en maar niet meer de bossen in de omgeving op gaat zoeken.
Wordt wel een commissie in het leven geroepen met afgevaardigden van de gemeente, MON en KNMV en nog een aantal die op zich wel weten hoe het in elkaar steekt die gaan onderzoeken hoe verder… Nu maar hopen dat deze groep iets voor elkaar weet te krijgen en niet verzuipt in de bureaucratie en vergaderingen zonder de noodzakelijke beslissingsbevoegdheden.
Of de baan nog open gaat (op zondag althans) is op dit moment nog een vraagteken. Wat wel zeker is, is dat degene die het kort geding opgestart heeft de voorzitter van het bestuur van de lokale CDA is (dhr. A.van Oorschot). Deze vertoeft zich tussen de welwillende leden op het gemeentehuis die wel genegen zijn de wildcrossers een alternatief te bieden. Mijn vertrouwen in de zaak is echter aardig gedaald toen ik hier achter kwam.
Wildcrossers een alternatief bieden ?
Moderator: ghulst
-
De FreeBike ORT training in de zandgroeve van Landgraaf is mogelijk een optie. Daar kun je onder deskundige begeleiding een aardig natte rug krijgen
Met vriendelijke motorgroet,
Simon Vrijhoff
Simon Vrijhoff
-
Wij verzorgen daar trainingen met een officiele vergunning van de gemeente Landgraaf dus vooralsnog geen problemen.
Met vriendelijke motorgroet,
Simon Vrijhoff
Simon Vrijhoff
hoi
een off the road training heeft niks te maken met alternatief voor wild crossers.
Ik snap dat je de training wilt verkopen maar niet ten koste van spam aub.
(en nee ik heb niks tegen jullie training, doe er zelf aan mee 5 april)
een off the road training heeft niks te maken met alternatief voor wild crossers.
Ik snap dat je de training wilt verkopen maar niet ten koste van spam aub.
(en nee ik heb niks tegen jullie training, doe er zelf aan mee 5 april)
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Dat zou in mijn ogen juist wel moeten gebeuren. Weer lekker gaan wildcrossen daarzo. Dan laat je zien dat de proef geslaagd is...RvD schreef:Nu maar hopen dat iedereen op zondagmorgen tv gaat kijken of zo en maar niet meer de bossen in de omgeving op gaat zoeken.
(Of begrijp ik het nou niet helemaal...)
Je moet niet doen, je moet niet laten!
Zo zie ik het ookHoelio schreef:Dat zou in mijn ogen juist wel moeten gebeuren. Weer lekker gaan wildcrossen daarzo. Dan laat je zien dat de proef geslaagd is...RvD schreef:Nu maar hopen dat iedereen op zondagmorgen tv gaat kijken of zo en maar niet meer de bossen in de omgeving op gaat zoeken.
(Of begrijp ik het nou niet helemaal...)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Omwonenden van de crossbaan in Mill, hadden gemeld dat ze meer last hebben van de zondagochtendtraining dan van de wildcrossers. Die komen maar 'even' langs.
Was ook cynisch bedoeld.
De bedoeling was in principe om na de proef deze zondag er bij te krijgen, mits deze het gewenste resultaat zou opleveren. De proef is een succes. Echter door 1 invloedrijke persoon wordt de proef niet verlengd en het valt nog maar te bezien dat er navolging komt op welke manier dan ook. Kort geding was aangespannen om de proefperiode zelf aan te vechten, laat staan een verlenging. Deze verlenging is ondanks het winnen van het kort geding natuurlijk allerminst zeker, zoniet bijna onmogelijk (in mijn ogen althans).
Ik hoop dat ze in de gaten hebben dat het ontzettend moeilijk is het wildcrossen terug te dringen. De toename is voor een groot deel te wijten aan het alsmaar sluiten van circuits (of simpelweg gewoon gesloten zijn ivm weinig beschikbare uren binnen de vergunning). Wildcrossers, off road rijders hou je altijd. Maar laat diegene die op het randje balanceren en net zo lief de baan opzoeken daar aub de gelegenheid toe geven (geloof mij, dat zijn er veel). Banen open stellen is daarvoor essentieel. Lijkt me duidelijk dat in ieder geval degenen met een kenteken voorlopig weer de bossen op gaan zoeken op zondagmorgen. Moeten ze niet gaan zeuren over een toename, dat lijkt mij duidelijk. Wij hebben ons best gedaan.
De bedoeling was in principe om na de proef deze zondag er bij te krijgen, mits deze het gewenste resultaat zou opleveren. De proef is een succes. Echter door 1 invloedrijke persoon wordt de proef niet verlengd en het valt nog maar te bezien dat er navolging komt op welke manier dan ook. Kort geding was aangespannen om de proefperiode zelf aan te vechten, laat staan een verlenging. Deze verlenging is ondanks het winnen van het kort geding natuurlijk allerminst zeker, zoniet bijna onmogelijk (in mijn ogen althans).
Ik hoop dat ze in de gaten hebben dat het ontzettend moeilijk is het wildcrossen terug te dringen. De toename is voor een groot deel te wijten aan het alsmaar sluiten van circuits (of simpelweg gewoon gesloten zijn ivm weinig beschikbare uren binnen de vergunning). Wildcrossers, off road rijders hou je altijd. Maar laat diegene die op het randje balanceren en net zo lief de baan opzoeken daar aub de gelegenheid toe geven (geloof mij, dat zijn er veel). Banen open stellen is daarvoor essentieel. Lijkt me duidelijk dat in ieder geval degenen met een kenteken voorlopig weer de bossen op gaan zoeken op zondagmorgen. Moeten ze niet gaan zeuren over een toename, dat lijkt mij duidelijk. Wij hebben ons best gedaan.
KTM 250 EXC, 250 SX
ik vraag me af of een crossbaan wel een alternatief is voor de doorsnee "wildcrosser" off/all roader die op vrije dag over de zandpaden zoeft?
Volgens mij niet maar misschien voor andere mensen wel. Wordt er niet vrolijk van als er in off road rit een crossbaan zit
frank
Volgens mij niet maar misschien voor andere mensen wel. Wordt er niet vrolijk van als er in off road rit een crossbaan zit
frank
Wat eruit is gekomen is dat de baan geen extra trainings uren krijgt en dus dicht blijft op zondag morgen. Resultaat is dat er op diverse plekken crossbaantjes in het bos ontstaan waar zelfs GP rijders trainen als de officieele banen dicht zijn. Alternatief zou de crossbaan bij Odiliapeel worden maar die wordt aan alle kanten geblokt, oa geld zaken dat de gemeenten niet willen investeren in een sport waar maar 40-50 leden zijn in het dorp. Bovendien is deze week de vergunning goedgekeurd om langs het perceel waar de crossbaan moet komen een 36 holes golfterrein aan te leggen wat de grootste van nederland moet worden. Dus dan kan je de conclusie wel trekken mbt de crossbaan.
Conclusie is gewoon dat er op dit moment een stemming ontstaat van laat ze maar kapot vallen en er wordt eigenlijk gewoon overall gereden. Plaat eraf en bij zwaailampen gas erop.
Conclusie is gewoon dat er op dit moment een stemming ontstaat van laat ze maar kapot vallen en er wordt eigenlijk gewoon overall gereden. Plaat eraf en bij zwaailampen gas erop.
Plaat eraf en vluchten zou ik niet doen; dat is een reden tot in beslagname en verbeurdverklaring.
Is iedereen hier die wel eens crosst direct op een echte crossbaan begonnen met metershoge schansen?
Of de meesten toch op een gedoogd crossbaantje in de buurt met wat simpele bochten en bulten?
Is iedereen hier die wel eens crosst direct op een echte crossbaan begonnen met metershoge schansen?
Of de meesten toch op een gedoogd crossbaantje in de buurt met wat simpele bochten en bulten?
-
- Contacteer:
mech, je moet die golfbaan zien als dual purpose, je kan er straks gaan golfen, én crossen..
maar handig is anders inderdaad.
maar handig is anders inderdaad.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
lijkt leuk, maar besef dat een golfclub veel invloedrijke leden heeft..
die tegen de haren strijken heeft weinig zin..
die tegen de haren strijken heeft weinig zin..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ja, zapje heeft ook al grijze haren
maar gelijk heeft ie wel
en ook voor mij is een crossbaan geen alternatief, net zo min als een ijsbaan
zelfs mijn dagelijkse ritje woon / werk heb ik al de neiging om een andere weg terug te rijden als dat ik gekomen ben.
maar gelijk heeft ie wel
en ook voor mij is een crossbaan geen alternatief, net zo min als een ijsbaan
zelfs mijn dagelijkse ritje woon / werk heb ik al de neiging om een andere weg terug te rijden als dat ik gekomen ben.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Feitelijk zouden ze de baan op zondagochtend moeten openen voor iedereen die géén licentie heeft.mech schreef:Wat eruit is gekomen is dat de baan geen extra trainings uren krijgt en dus dicht blijft op zondag morgen.
Dat zijn er ook niet zo veel; houdt ze lekker uit de natuur en de bezorgt de club weer jonge aanwas (er zijn klachten dat er bij diverse clubs te weinig aanwas is van jong talent).
Direkt een dB-snorkeltje of killertje monteren voordat ze de baan opmogen, zodat het lekker stil blijft.
Iedereen die ooit een MON- of KNMV-licentie op naam had staan is natuurlijk uitgesloten.
Het is maar een idee; flame er maar op los!
Dan moeten ze de baan ook vlakken etc. Meestal lag de baan er niet te best bij omdat ze maar 1x in de maand vlakken. En de meeste offroad rijders bij ons in de buurt hebben allemaal wel ooit een startbewijs gehad. Dus wat moeten die dan terug het bos in
Er komt toch geen oplossing ik denk dat je 80% van de offroad rijders toch niet bereikt met codegroen. Onder de streep wil iedereen gewoon rijden en als je 100% legaal wil ben je zo klaar. Er komen alleen maar meer hekken en borden bij en het kromme is dat je pakkans het grootst is op de legale zandpaden, verharde weg of gewoon de benzine pomp. Je krijgt dan misschien geen bon voor illegaal rijden, maar wel al het andere gezeik.
Zit je midden in het bos op single tracks zie je bijna niemand en ze kunnen er in ieder geval niet me de jeep komen zonder zelf alles naar de klote te rijden.
Gewoon groepjes klein houden en niet te veel geluid en gewoon rijden.
Er komt toch geen oplossing ik denk dat je 80% van de offroad rijders toch niet bereikt met codegroen. Onder de streep wil iedereen gewoon rijden en als je 100% legaal wil ben je zo klaar. Er komen alleen maar meer hekken en borden bij en het kromme is dat je pakkans het grootst is op de legale zandpaden, verharde weg of gewoon de benzine pomp. Je krijgt dan misschien geen bon voor illegaal rijden, maar wel al het andere gezeik.
Zit je midden in het bos op single tracks zie je bijna niemand en ze kunnen er in ieder geval niet me de jeep komen zonder zelf alles naar de klote te rijden.
Gewoon groepjes klein houden en niet te veel geluid en gewoon rijden.
Afgelopen zondag weer een controle geweest.
Van Omroep Brabant.nl
Met een grote controle geprobeerd een einde te maken aan het illegale crossen in de bossen rond Uden en Erp. Illegale crossers werden met behulp van een politiehelikopter gevonden en aangehouden.
In totaal 25 crossers werden zo gecontroleerd, veertien van hen werden bekeurd. De politie zegt de komende tijd vaker in deze bossen te gaan controleren, omdat ze illegaal crossen beschouwt als 'hufterig gedrag'.
Hier uit de lokale krant het resultaat.
De controle was afgelopen zondag van 8 tot 13.00 uur.
25 man gecontroleerd en 14 bekeuringen uitgedeeld
3x rijden in stilte gebied
4x niet volgen van rijrichting
2x niet tonen rijbewijs
8x niet tonen kentekenbewijs
2x richting aanwijzers
1x verkeerd kentekenbewijs
1x roken in het bos
Hiervan is het grootste deel buiten het bos bekeurd. Dus ze hebben weer een bak geld uitgegeven om daar met een helikopter te gaan vliegen en ongeveer 0 resultaat. Ze gaan er zelfs vanuit dat er vooraf getipt is op de controle.
Van Omroep Brabant.nl
Met een grote controle geprobeerd een einde te maken aan het illegale crossen in de bossen rond Uden en Erp. Illegale crossers werden met behulp van een politiehelikopter gevonden en aangehouden.
In totaal 25 crossers werden zo gecontroleerd, veertien van hen werden bekeurd. De politie zegt de komende tijd vaker in deze bossen te gaan controleren, omdat ze illegaal crossen beschouwt als 'hufterig gedrag'.
Hier uit de lokale krant het resultaat.
De controle was afgelopen zondag van 8 tot 13.00 uur.
25 man gecontroleerd en 14 bekeuringen uitgedeeld
3x rijden in stilte gebied
4x niet volgen van rijrichting
2x niet tonen rijbewijs
8x niet tonen kentekenbewijs
2x richting aanwijzers
1x verkeerd kentekenbewijs
1x roken in het bos
Hiervan is het grootste deel buiten het bos bekeurd. Dus ze hebben weer een bak geld uitgegeven om daar met een helikopter te gaan vliegen en ongeveer 0 resultaat. Ze gaan er zelfs vanuit dat er vooraf getipt is op de controle.
Laatst gewijzigd door mech op ma jun 07, 2010 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien nog een goede tip om bijv op zaterdagavond te rijden, wij doen het nu ook enige tijd, en met succes! Geen mede-recreant te bekennen, ook amper wandelaars.. Zo differentieer je het gebruik van de bospaden ook wat (gaat niet over hetzelfde gebied overigens)
En kan er op zondagochtend tenminste uitgeslapen worden
En kan er op zondagochtend tenminste uitgeslapen worden
-
- Contacteer:
én zaterdag avond wordt hier in de buurt al de politie gebruikt om pubertjes die vervelend worden van een fles bier uit elkaar te trekken in de binnenstad.
win-win
win-win
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !