Biggetje te koop

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harry66
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 14, 2010 23:56

De mijne nog wel.
Als het allemaal goed gaat heb ik volgende week een Triumph Tiger :oops:
955i uit 2001.
En er staan al drie motoren in mijn schuur dus wil ik opruimen.
Ze staan allemaal op marktplaats.

Groetjes Harry
grote klappen snel thuis
leeuwarder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 08:28
Locatie: Leeuwarden

Harry66,

Ik reageer even op de banden en jou keuze na de BIG, (tenminste als ik als ex Bigger, maar die vorige week nog even 30 KM op een Big gereden heeft hier nog welkom is :shock: )

De Conti trail atack zijn echt topbanden op verhard, ik ben zelf vanaf de Big overgestapt op een GS, al was ik ook van plan om een Tiger aan te schaffen.

Met de GS ga ik op de Conti's echt veel gemakkelijker plat door de bocht, hoe de offroad eigenschappen zijn heb ik nog niet getest, maar omdat bij een band de eene eigenschap ten koste van de andere gaat zal de Conti daar wel op inleveren, ik ben beniewd of er Big rijders zijn die daar ervaring mee hebben.

Ik heb voor een GS gekozen omdat ik de techniek zo mooi vond (zie http://micapeak.com/bmw/gs/images/telepara.jpg )

En het is dan ook maar net wat je geschikt tegenkomt, GS is in ieder geval een super allrounder en fijne motor om lange afstanden op stevige snelheden mee te rijden, maar ook om bospad te pakken.

Met de Triumpf had ik teveel het gevoel om een sportmotor met off-road uiterlijk uit te zoeken, en opgezweept door het mooie 3 cilinder geluid mijn rijbewijs te verspelen. En ik wou het liefst van het ketting af.

Mijn gevoel vorige week op de Big? Erg hoog fungehalte in en om de stad, lekker spartaans en net als de GS een goede zithouding.
Eerst voelt hij erg dood aan omdat een GS het dubbele aan koppel en veel meer PK's heeft, maar went snel weer terug, het leuke was dat het veel fun bij lage snelheden heeft, ik dacht minstens 130 te rijden, maar reed slechts 85.
Gebruikersavatar
Harry66
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 14, 2010 23:56

De BIG is verkocht.
conti trail attack zijn inderdaad geen off the road banden.
Het zijn wegbanden met iets dieper profiel.
Ga me wel vermaken met een Tiger het wordt mijn tweede Triumph
Ik weet wel als de banden daar van zijn versleten gaan er puur wegbanden onder en als er geen goede in die maat te koop zijn worden het weer Conti Trail Attacks

Groeten Harry
grote klappen snel thuis
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Heb je de originele uitliaat miss nog over gehouden Harry???
FUTURIST
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
Harry66
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 14, 2010 23:56

Ik heb de uitlaten er bij gedaan.
Heb nog wel een koppelings drukstiftje over.
Dat ding met die tandjes.

Als daar liefhebberij voor is wil ik hem wel opsturen.

Ga het nu een poosje proberen op een Triumph Tiger een gif groene met streepjes.
De DR was een super motor fiets stuurde vooral voor zijn leeftijd erg goed.
Maar ze worden oud en een beetje moe.

Groeten Harry
grote klappen snel thuis
Plaats reactie