Gevonden!!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Edwin
Contacteer:

Jaja mensen, het is niet te geloven, maar na bijna 8 maanden is mijn oude Big weer terug bij zijn baasje. Helaas wel met wat mankementen teruggekregen:
Contactslot, zadelslot en tankslot, allen verrot
Duidelijk een tijd buiten gestaan, aan de roest te zien

Moet nog wel gereden hebben, want de remschijven zijn niet verroest en glimmen zowaar nog.

Vanavond opgehaald bij het politiebureau, maar accu compleet dood. Een agent nog geprobeerd met zo'n mobiele startdoos de accu wat prik te geven, maar het enige wat ik hoorde was een soort getikl in de buurt van startrelais?? In iedergeval niet starten dus.

Dus ben een km of 8 met de motor aan de hand naar huis gelopen met dat ding...was ff lekker zweten haha.

Afijn, morgen eens andere accu erin, en kijken of die nog kan starten. Zappa weet nog wel dat die aardig wat herrie maakte toendertijd, dat zal nu wel niet minder geworden zijn denk ik.

Ook helaas nummerplaat pleitte, rechter duopassagier steun afgebroken, missen hier en daar wat bouten.

Heb nog wel een zo'n goed als nieuwe Stonemaster achterbandje te koop....voor weinig, zal er een fotootje bij doen.

Morgen maar weer eens verder kijken...ciao Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

Top man! :toost:

Verbaaste me al dat je hem nog niet terug had, blij dat ie er uit eindelijk weer is!

Hoop dat ie nog loopt, anders een hoop leuke reserve delen :wink:
Tikken is idd de startrelai.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen

Cool 8) 8)
Heb je er een voor 't zand en een voor de weg :twisted:

heb je nog wel plek in de schuur :roll: :lol:

Echt mooi dat je hem weer hebt en zeker met die pijp.
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Noppy

Altijd fijn, dit soort 'herenigingsberichten'.

Gefeliciteerd!
:toost:
CrazyWezel
Contacteer:

Ha edwin,
gebeurd niet vaak dat je hem nog terug ziet, gefeliciteerd!
en wat ik echt tof vind.. met je knallie uitlaat! :D

bandje ziet er enigsinds afgekloven uit idd..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Noppy

Knallie uitlaat?

Volgens mij moet daar eens een dB dawg in!

http://www.rallyadventureshop.nl/nl/pro ... B-Dawg.php
:toost:
Leo

:smilecolros:
GEFELICITEERD MET DE HERENIGING !!!
Eentje voor het zand en eentje voor asfalt ?
( of een voor moeders ? :wink: )

LEO
Edwin
Contacteer:

Yep, bedankt allemaal mannen. Idd ben ik wel blij met de voorbocht en demper en een 2e K&N luchtfilter (die van CW zaterdag maar ff afhalen bij postkantoor). De Marving demper heeft geen db-killer nodig, komt een fluisterzacht geluidje uit.

Vanmiddag misschien weer wat zon...eens kijken of ik hem weer aan de praat kan krijgen, en dan vd week een kentekenplaatje halen.

@win
Leo

Edwin schreef: en dan vd week een kentekenplaatje halen.
Ist niet meer zo dat als je een plaat verliest je aangifte gaat doen ( heb je al gedaan door de gehele brommer als missing aan te geven denk ik ) en dat je dan een nieuw kenteken moet aanvragen en je daardoor in de elite groep van kenteken`s met een cijfertje erbij komt.............voor 50 euro ?

LEO
Edwin
Contacteer:

Volgens de RDW:

Mijn kentekenplaat is gestolen. Wat moet ik doen?

Als uw kentekenplaat of -platen zijn gestolen, schaf dan nieuwe kentekenplaten aan.

U gaat met een geldig legitimatiebewijs en uw Voertuigbewijs naar een erkende kentekenplaatfabrikant

U betaalt de kosten voor de nieuwe kentekenplaat.

U krijgt een nieuwe kentekenplaat (of -platen) met hetzelfde kentekennummer, maar met een verhoogde duplicaatcode.

Update Big:

Vanmiddag de tank er af gehaald en geprobeerd de choke-kabel en choke weer gangbaar te maken (roest) Accu overgehangen van andere Big....en verdomd, na enig aarzelen aanslaan. Blok maakt nog dezelfde herrie als tevoren :? De achterband is versleten doordat de heren een lekkere burn-out hebben gemaakt, te zien aan het rubber dat zich bevind aan de binnenkant van achterspatbord. Morgen kleine testrit maken.

Iemand nog een choke-kabel liggen toevallig?

@win
zappa.suzuki

Heb nog wel een choke kabel liggen, niet helemaal heel maar wel gewoon bruikbaar, platickhouder voor aan het stuur is gebroken maar werkt wel goed..

Die rammel leek toch op een versleten tuimelaar/nokkenas?
Je kan er eens mee langs wippen heb evt een leen tuf voor naar huis, maar niet direkt..
KTM staat zonder vork in de schuur en onder het afdak heb ik een logé..
Dus sta een beetje vol met 4 tufs :wink:
celsa
Contacteer:

Hey Edwin, good nieuws zeg!
Blij te horen dat je hem weer terug hebt, hopelijk hebben ze ook de daders kunnen vatten!

proficiat!
Edwin
Contacteer:

@Celsa,

Voorlopig nog niets gehoord van de politie, alleen dat ik de motor kon ophalen. Over de dader en de spullen die weg zijn, nog niets over gehoord. Schijnt wel iemand aangehouden te zijn, maar denkelijk is dat een heler geweest om ermee te crossen. Even afwachten nog maar.

@Zappa,

Vandaag even ermee gereden. Zit wel een lekkere power in :lol: maar idd...nokkenas of tuimelaars maken veel lawaai. Rij wel binnenkort even bij je langs ermee, kan je ook even je oor te luister leggen...je hebt er meer verstand van dan ikke :wink: Dan maar eens een toekomstplan trekken voor deze motor. Enne, chokekabel wil ik wel van je overnemen...zit nu met een tire-rap mijn choke uit te trekken :?

Ook vandaag maar even de achterbrug van de andere Big weggebracht om die muurvaste achterbruglagers eruit te krijgen. Hoor van de week wel
of het gelukt is.

Ach, zo blijf je lekker bezig...

@win
zappa.suzuki

Yip.. anders zou je je dood vervelen :wink:

Choke kabel moet ik ff opzoeken maar is een kadotje :wink:
hoor je wel langs komen op de koffiemolen!
Edwin
Contacteer:

Omdat het toch klote weer is...update

Gisteren de nogal versleten Stonemaster geprobeerd van mijn velg af te halen. Is een nogal stevige, stijve band, dus ondanks mijn 100 kilo en trampoline gespring op de zijkant van de band (kwam gewoon boven de schutting uit) kwam de band niet van de velgrand af. Toen de andere Big maar eens gepakt en de zijstandaard eens erin gezet. Hm...nog steeds niet. Dan maar Big + 100 kilo en een straaltje kruipolie. Dat is de oplossing blijkbaar en komt de band van de velgrand af. De andere kant ook zo gedaan, en kwam er ook op deze manier vrij gemakkelijk vanaf. Daarna ff een paar grote ijzers van 50 cm erbij...en hopla...klus geklaard.

Pfff...blijf regenen hiero
zappa.suzuki

Blijft hier ook maar regenen, jammer dat de KTM niet rijd en ik andere dingen te doen heb anders dook ik ff de achtertuin in :wink:

Zie op m'n werk weleens iemand kruipolie gebruiken om een band goed op de velg te krijgen.. half uur later is de binnenband lek.. aangetast door de kruipolie..

Motorbinnenbanden zijn denk ik wel van betere kwaliteit en natuurlijk dikker maar zou evt kruipolie wel ff van de binnenband poetsen :wink:

Wat komt er nu op? half versleten K760? :wink:
Edwin
Contacteer:

Oké...goeie tip. Kruipolie dus alleen even voor de hardnekkige probleemgevallen met het erafhalen. Voor montage gebruik ik altijd glassex, werkt prima bij mij.

Kenda's?

Ehm, zit er al op :lol: en gisteren even in de buurt het zand ingedoken. Dacht vandaag het zelfde te gaan doen, maar in dit weer..mmm. Heb nu 6 velgen in voorraad en 2 Bigs. Dus altijd 2 velgjes om over na te denken. Die halfafgekloven bandjes van jou maar eens opmaken de komende maanden, de schuur begint een beetje op een bandenhandel te lijken met Kenda's en Continentals

still raining :cry:
zappa.suzuki

Volgens mij raken de 17" kendas al weer op.. hoorde dat een paar badenboeren al niet meer konden leveren..

Bandenstapel bij mij word er ook niet beter op, enkele half versleten 17" kenda wachtend op de zomer om op te rijden en een nieuwe + nog wat 17" wegbanden..
Dan een zooi 21" noppen en half nop en wegbanden.. en dan nog de 18" achterbanden voor de KTM..
In totaal 7 wielen voor de BIG, komen nog een extra set KTM wielen bij :roll:

Vandaag 5 uur bezig geweest met m'n logé, voel de rug en de knieën aardig :wink:
Maar was er mooi weer voor, lekker droog sleutel met het geluid van de regen op het afdak.. wel tikkie fris :wink:
Leo

zappa.suzuki schreef:Vandaag 5 uur bezig geweest met m'n logé, voel de rug en de knieën aardig :wink:
:lol: :lol:
Hoe heet ze ?
:wink:

LEO
Edwin
Contacteer:

:lol: scherp die Leo!!
zappa.suzuki

:lol: Is een nichtje van die van Leo.. maar dan in bijna nieuwstaat :wink:
Plaats reactie