Staaldraad gespannen: motorrijder bijna onthoofd

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Smalle

Een 28-jarige motorrijder uit Zele is zondagochtend levensgevaarlijk gewond geraakt bij een tocht in de bossen in de Waaslandhaven. Een staaldraad was er op keelhoogte gespannen over een weg en onthoofdde hem bijna.

Het is al de derde keer in twee maanden tijd dat motorrijders geviseerd worden in het natuurgebied op de grens van Beveren en Antwerpen- Linkeroever, midden in de Waaslandhaven.

Telkens werd een staaldraad over een weg gespannen op 1,5 meter hoogte. Voor motorrijders is dat ter hoogte van de keel of het hoofd.

Zondagochtend rond 9u werd de 28-jarige Joris Goos uit Zele het slachtoffer.

“Plots hing er weer een staaldraad. Joris kreeg die draad op de schouder. Die gleed naar boven en rukte zijn helm van zijn hoofd. Die draad sneed in zijn vel. Er waren grote stukken vlees gewoon weg. We reden gelukkig maar zo’n veertig per uur. Hadden we zeventig gereden, zou hij compleet onthoofd zijn. Dit is echt crimineel”, zegt Thierry Blomme, die alles zag gebeuren.

Het parket van Antwerpen kwalificeert de feiten als poging tot moord.

http://www.vandaag.be/binnenland/33895_ ... draad.html

:shock: waar zijn ze nu toch in godsnaam mee bezig :shock:
update: WR-rider :D
CrazyWezel
Contacteer:

das eigenlijk het grootste gevaar wat je kunt tegen komen.. je zal er in de schemering maar inrijden..
het is hier in de buurt een paar jaar geleden op een fietspad met een nylon koord gebeurd.. levensgevaarlijk..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
greenbull

Ik hoop echt dat ze die dader vinden en voor het gerecht brengen. Wat voor ziek persoon moet je wel niet zijn om dergelijke daden te stellen !? Kan die dan een paar jaar in de gevangenis eens bezinnen.
greenbull

158 mensen die dit tot nu toe gelezen hebben, en slechts 2 reacties !? Jezus, wat een onverschilligheid !
huskie

Ik denk meer dat iedereen erg schrikt van dit soort praktijken, en hoe daarop te reageren.
Offroad rijden.... op misschien een verboden plekkie doordat een projectontwikkelaar zijn stukje groen voor huizen bouw/uitbreiding fabrieksterreinen wil rustig houden. Misschien is het een stukje voor gevogelte, een soort natuurgebied. Er loopt echter een pad.

En dan zoiets als dit.
Geen enkele verhouding.
Hopelijk wordt deze crimineel, helaas misschien zelfs criminelen, gepakt en wordt het door de media breedt uitgemeten, wat deze mensen op hun kerfstok hebben.
Voor het slachtoffer: sterkte en beterschap.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Boerr

Lezers kunnen ook gasten zijn natuurlijk.. Maar het is maar te hopen dat de dader schrikt van het nieuwsbericht en dat dit nooit weer gebeurt.. En dat het niet 1 of andere gek is die het nog een paar keer vaker uithaalt :shock: brrr
zappa.suzuki

Ik was 1 van die 156 lezers die geen bericht achterliet.. wat moet je hier op zeggen? tuurlijk is het ziek.. dat hoeft hier geen 158 x te staan..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Contacteer:

ik hoop dat er door de publiciteit geen na-apers komen..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
klomp

zappa.suzuki schreef:Ik was 1 van die 156 lezers die geen bericht achterliet.. wat moet je hier op zeggen? tuurlijk is het ziek.. dat hoeft hier geen 158 x te staan..
klopt! 8)
adje

Zo iemand die zoiets doet kan toch niet goed bij zijn hoofd zijn ??
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Swa-Brasschaat1

er zijn nog andere forums waar dit item actief is.
Men doet er ook moeite om de mensen te motiveren lid te worden van code groen

Swa Brasschaat
bmw r100gs 91 drz 400 e
folie

adje schreef:Zo iemand die zoiets doet kan toch niet goed bij zijn hoofd zijn ??
Vandaar geen reaktie. ik wou niet de volgende mafkees op een idee brengen.
Sterkte voor die jongen. :cry:
Noppy

@Swa:

Voor de duidelijkheid, er zijn minstens 3 Codegroenen:

www.codegroen.be voor het land waar het ongeval plaatsvond.

www.codegroen.com voor de Nederlanders hier op het forum

www.codever.be voor die Belgen die het Vlaams niet machtig zijn.

Wij van NL gebruiken niet dit voorval om donateurs of leden te werven; dat zou van laag niveau getuigen.

Voor de Belgen ligt dit natuurlijk anders.
:toost:
kenny

Ik heb daar vroeger ook gereden. Ik ben daar eens van mijn motor gereden (en echt omver gereden) door iemand van de vlaamse gemeenschap met een groene jeep. Deze mensen rijden echt om je te raken en niet om je tegen te houden. Ze weten toch dat je ze niet kan gaan aangeven (omdat je ook iets crimineels ????? bent aan het doen).

De kans is groot dat je daar in die kringen moet gaan zoeken. Deze mensen hadden bloeddoorlopen ogen omdat ze ons (de endurorijders) niet konden pakken.

Laag vind ik het dat ze het doen op deze manier. Sterkte voor het slachtoffer en hopen dat ze die zieke groene man pakken en veroordelen voor de rechtbank zoals ze ook ons voor die dendermondse rechtbank lieten slepen.

Alleen omdat we eens wat in het zand tussen de industrie gingen spelen.

mvg

Kenny
800S

te triest voor woorden!

lekkere communicatie-vormen hebben die mensen.........
Rolando
Contacteer:

Wij hebben ook iets dergelijks meegemaakt.
Een boer had zijn voedingskabel voor de schrik draad een beetje laag hangen!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Plaats reactie