ik heb sinds kort een suzuki gekocht die 2 jr heeft stilgestaan.
de carb. was erg vervuild en heb deze weer schoon.
motor heeft compressie, bougie vonkt en heb er al twee keer (met hulp van startspray)5 mtr op gereden.
maar tot op heden niet echt aan de praat gehouden.
wie o wie kan mij vertellen waar ik nog meer zou moeten zoeken afgezien van de carb.
suzuki dr 400s wil niet starten
Moderator: ghulst
Zit er nieuwe benzine in de tank ?
Als het nog de oude benzine is, zou het eventueel hier kunnen aan liggen.
Jo VdB
Als het nog de oude benzine is, zou het eventueel hier kunnen aan liggen.
Jo VdB
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr okt 17, 2003 20:24
- Locatie: amsterdam
alle vloeistoffen zijn vervangen, olie benzine nieuwe luchtfilter.
ik heb zelfs het truukje voor 4 takt geprobeert die eerder is geplaatst.
benzine kraan dicht met kleppenlichter open 15 keer kicken enz.
maar helaas.
ik heb zelfs het truukje voor 4 takt geprobeert die eerder is geplaatst.
benzine kraan dicht met kleppenlichter open 15 keer kicken enz.
maar helaas.
Dit heb ik ooit eens op een forum gegooid.
--------------------------------------------------------------------------------
Omdat er steeds vragen blijven komen over niet startende motorfietsen,
1 Zit er benzine in?
Dom, maar het komt nog steeds voor dat er 4 uur gezocht is en er een blondje aan komt lopen die vraagt of er eigenlijk wel benzine in zit. Sta je echt voor paal.
2 Staat de killswitch/ dodemansknop goed?
Bij veel motoren zal dan de startmotor ook niet rond draaien, maar controleer het toch maar even.
3 Vonkt ie? Vonkt ie zonder bougiedoppen minimaal 1 cm op massa?
Zo niet, ontsteking herstellen. Controleer gelijk even de weerstand van de bougiedoppen. De meest gebruikte doppen zijn 5 of 10 kilo ohm. Is de weerstand oneindig gooi er dan maar een nieuwe op.
4 Krijgen de carburateurs benzine?
Dit is makkelijk te controleren door de aftap schroeven onderaan de carburateurs open te draaien. Eventueel water en/ of hele oude benzine in de vlotterbak ben je dan ook gelijk kwijt
5 Loopt ie op ether? Er zijn speciale spuitbussen "startpilot" (=ether) te koop, die je in de luchtinlaat kunt spuiten.
Zo ja, waarschijnlijk carburatie probleem.
6 Heeft ie compressie?
Zo niet, even een beetje olie in de cilinders doen en kijken of ie dan meer compressie heeft. Met olie erin,meer compressie betekend zuigerveren, geen verschil betekend meestal kleppen.
--------------------------------------------------------------------------------
Omdat er steeds vragen blijven komen over niet startende motorfietsen,
1 Zit er benzine in?
Dom, maar het komt nog steeds voor dat er 4 uur gezocht is en er een blondje aan komt lopen die vraagt of er eigenlijk wel benzine in zit. Sta je echt voor paal.
2 Staat de killswitch/ dodemansknop goed?
Bij veel motoren zal dan de startmotor ook niet rond draaien, maar controleer het toch maar even.
3 Vonkt ie? Vonkt ie zonder bougiedoppen minimaal 1 cm op massa?
Zo niet, ontsteking herstellen. Controleer gelijk even de weerstand van de bougiedoppen. De meest gebruikte doppen zijn 5 of 10 kilo ohm. Is de weerstand oneindig gooi er dan maar een nieuwe op.
4 Krijgen de carburateurs benzine?
Dit is makkelijk te controleren door de aftap schroeven onderaan de carburateurs open te draaien. Eventueel water en/ of hele oude benzine in de vlotterbak ben je dan ook gelijk kwijt
5 Loopt ie op ether? Er zijn speciale spuitbussen "startpilot" (=ether) te koop, die je in de luchtinlaat kunt spuiten.
Zo ja, waarschijnlijk carburatie probleem.
6 Heeft ie compressie?
Zo niet, even een beetje olie in de cilinders doen en kijken of ie dan meer compressie heeft. Met olie erin,meer compressie betekend zuigerveren, geen verschil betekend meestal kleppen.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: do nov 28, 2002 20:23
- Locatie: Geel
Zijn de sproeiers wel goed open? Misschien eens met een naald in ...
Als alle vloeistoffen vervangen zijn ... Gewoon ff achter een auto hangen en eens trekken dan komt hij er waarschijnlijk na enkele seconden wel door.
Of inruilen voor een husky, die start altijd!
Als alle vloeistoffen vervangen zijn ... Gewoon ff achter een auto hangen en eens trekken dan komt hij er waarschijnlijk na enkele seconden wel door.
Of inruilen voor een husky, die start altijd!
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
[Of inruilen voor een husky, die start altijd![/quote]
Deze opmerking zou een half jaar geleden voor veel opschudding hebben gezorgd !
Deze opmerking zou een half jaar geleden voor veel opschudding hebben gezorgd !
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Toen bij zo'n enduro kreeg je hem ook al niet aanhuskie schreef:Nu nog want het is gelogen. Ik kreeg laatste m'n huskie niet aan de praat.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: do nov 28, 2002 20:23
- Locatie: Geel
Ja maar als ik sommige mannen soms op hun moto zie stampen
Er zijn er die zich half dood stampen aan hun moto (van gelijk welk merk) maar die de moto niet gemakkelijk aan de praat krijgen omdat ze techniek niet onder de knie hebben.
Je moet er maar eens op letten hoeveel motorijders als een " ... " op hun kickstarter staan te springen! (Soms zelfs grappig) En dit is bij gelijk welk merk!
Ik start elke husky 4T die ik gehad heb op mijn kousevoeten, en mijn vader zelfs met z'n hand. en als je er dan achteraf sommige andere mensen ziet op stampen
En een kameraad van mij had een husaberg 500, volgens hem niet aan de praat te krijgen, je moet er maar naar kijken en de motor draait al hij had gewoon de techniek van het starten niet onder de knie
Dus ...
HUSKY TE 450 IS SIMPLY THE BEST
Er zijn er die zich half dood stampen aan hun moto (van gelijk welk merk) maar die de moto niet gemakkelijk aan de praat krijgen omdat ze techniek niet onder de knie hebben.
Je moet er maar eens op letten hoeveel motorijders als een " ... " op hun kickstarter staan te springen! (Soms zelfs grappig) En dit is bij gelijk welk merk!
Ik start elke husky 4T die ik gehad heb op mijn kousevoeten, en mijn vader zelfs met z'n hand. en als je er dan achteraf sommige andere mensen ziet op stampen
En een kameraad van mij had een husaberg 500, volgens hem niet aan de praat te krijgen, je moet er maar naar kijken en de motor draait al hij had gewoon de techniek van het starten niet onder de knie
Dus ...
HUSKY TE 450 IS SIMPLY THE BEST
Aha, dus het ligt niet aan het merk, maar aan de techniek. Hebben we dat ook weer recht gezet.
Thx
In Vorden kreeg ik me husky als eerste aan. Naast me stonden 2 4takten. Die hadden het een stuk moeilijker. Toen ik weg reed, eerste trap, zei ik nog: daaaaaggg tegen ze. (waren wel huskie 4takten, dat zegt genoeg )
Thx
In Vorden kreeg ik me husky als eerste aan. Naast me stonden 2 4takten. Die hadden het een stuk moeilijker. Toen ik weg reed, eerste trap, zei ik nog: daaaaaggg tegen ze. (waren wel huskie 4takten, dat zegt genoeg )
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
nu we toch bezig zijn: ik denk dat de kickstarter kapot is
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr okt 17, 2003 20:24
- Locatie: amsterdam
helaas ik krijg hem niet aan de praat.
ga deze week naar de garage en dan hoor ik wel wat het was.
post nog wel als ik meer weet.
ga deze week naar de garage en dan hoor ik wel wat het was.
post nog wel als ik meer weet.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr okt 17, 2003 20:24
- Locatie: amsterdam
hij is weer terug
de kleppen zaten een beetje vast, het vlotterniveau was verkeerd afgesteld en nog wat kleine dingetjes waar het starten niet onder leed.
mocht iemand opzoek zijn naar een goeie garage in amsterdam onthou
dan deze naam REIVILO.
tel nmr staat in de telefoongids.
het is een eenmansberdrijfje waar ik al jaren kom met mijn motoren, en van hem kan ik zeggen dat je niet genaaid wordt
ik ga straks ff lekker crossen
mzzl
de kleppen zaten een beetje vast, het vlotterniveau was verkeerd afgesteld en nog wat kleine dingetjes waar het starten niet onder leed.
mocht iemand opzoek zijn naar een goeie garage in amsterdam onthou
dan deze naam REIVILO.
tel nmr staat in de telefoongids.
het is een eenmansberdrijfje waar ik al jaren kom met mijn motoren, en van hem kan ik zeggen dat je niet genaaid wordt
ik ga straks ff lekker crossen
mzzl
honda kopen helpt ok.knutselsmurf schreef:hij is weer terug
de kleppen zaten een beetje vast, het vlotterniveau was verkeerd afgesteld en nog wat kleine dingetjes waar het starten niet onder leed.
mocht iemand opzoek zijn naar een goeie garage in amsterdam onthou
dan deze naam REIVILO.
tel nmr staat in de telefoongids.
het is een eenmansberdrijfje waar ik al jaren kom met mijn motoren, en van hem kan ik zeggen dat je niet genaaid wordt
ik ga straks ff lekker crossen
mzzl