Oke, je hebt dan eindelijk die lang gewilde motor gekocht, of gekregen.
Maar was je meteen tevreden of merkte je na de eerste rit al dat je wat moest veranderen?
Kan ook zijn dat je pas later iets veranderde, omdat je meer informatie kreeg of gewoon een beetje kritiser werd.
Je weet wel: die roze droom, en als het nieuwe eraf is, heeee wat zit dat gek in elkaar. Dat kan beter
Dat is ongeveer mijn mannier geweest.
Eerst die roze droom. Wauww een 250cc 2takt. Wat gaat die hard zeg. En later toen de eerste schrik er van de snelheid af was een beetje beginnen met prutsen om te kijken of het allemaal niet nog beter kan. Ook dan pas gaan lezen wat al die andere over jouw motor te vertellen hebben. Je kent het wel, Mosterd na de maaltijd. Eerst kopen en dan pas vragen of deze motor wel de juiste keuze was.
Afijn... vul de poll in, en we zullen zien of iedereen meteen tevreden was, etc.
ps: slijtage onderdelen, zoals ketting, tandwielen, banden etc zijn geen aanpassingen, dus horen niet in deze poll.
Wat heb je allemaal aangepast aan je huidige motor?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik heb meteen wat aangepast: voorvork keerring was lek(wist ik toen ik hem kocht..) , verder stond de demping vd achterveer veeeeeeeel te zacht.
1e keer dat ik er mee gereden heb heb ik beetje zitten knooien aan de veerring en heb er daarna een helepoos niks meer aan gedaan (behalve een keer keerringen vervangen omdat de vork weer eens lek was.
Verder heb ik er eigelijk helemaal niet veel aan gedaan. Enige wat ik gedaan heb ik een paar sproeiers erbij gekocht (heb nu 178,180 en 182) voor de fijnafstelling. Verder ben ik opzich best tevreden (al zit ik af en toe toch stiekem te dromen over wat meer vermogen (lees 250 2takt ).
1e keer dat ik er mee gereden heb heb ik beetje zitten knooien aan de veerring en heb er daarna een helepoos niks meer aan gedaan (behalve een keer keerringen vervangen omdat de vork weer eens lek was.
Verder heb ik er eigelijk helemaal niet veel aan gedaan. Enige wat ik gedaan heb ik een paar sproeiers erbij gekocht (heb nu 178,180 en 182) voor de fijnafstelling. Verder ben ik opzich best tevreden (al zit ik af en toe toch stiekem te dromen over wat meer vermogen (lees 250 2takt ).
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Sinds 01-08 een KTM 450 EXC 2004.
Aangebrachte veranderingen:
-vork bijgeregeld + 1,5 cm door bevestigingen laten komen om te verlagen + beschermkousen voorzien
-stuur achteruit geplaatst + beschermmousse
-vering achter verlaagd en bijgeregeld
-halogeenverlichting vooraan (nog van mijne vorige EXC 400)
-beschermingen acerbis voor de handen (gratis bijgekregen)
-bescherming voor het pompje van de koppeling
-volledige stickerset van de dealer (gratis bijgekregen)
-skidplate onder motor (nog van mijne vorige EXC 400)
-toolbox op skidplate voor het materiaal in op te bergen (zelfbouw)
-bib-mouse vooraan
-als de originele kettingset (14-50 alu) versleten is schakel ik ook over op een 13-48 staal (verhouding is beter in de technische gedeeltes)
-ik heb ook een verlaagd zadel besteld omdat ik niet van de grootste ben.
Aangebrachte veranderingen:
-vork bijgeregeld + 1,5 cm door bevestigingen laten komen om te verlagen + beschermkousen voorzien
-stuur achteruit geplaatst + beschermmousse
-vering achter verlaagd en bijgeregeld
-halogeenverlichting vooraan (nog van mijne vorige EXC 400)
-beschermingen acerbis voor de handen (gratis bijgekregen)
-bescherming voor het pompje van de koppeling
-volledige stickerset van de dealer (gratis bijgekregen)
-skidplate onder motor (nog van mijne vorige EXC 400)
-toolbox op skidplate voor het materiaal in op te bergen (zelfbouw)
-bib-mouse vooraan
-als de originele kettingset (14-50 alu) versleten is schakel ik ook over op een 13-48 staal (verhouding is beter in de technische gedeeltes)
-ik heb ook een verlaagd zadel besteld omdat ik niet van de grootste ben.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
CR 250
Voorvork,veerspanning,soort en hoeveelheid olie
Veer achterschokbreker
Stuur
Handkappen
Remblokken,materiaalsoort
Tandwielverhouding
Ontstekingtijdstip,verplaatsing vermogen
Uitlaat connector,meervermogen onderin
Binnenpijp uitlaatdemper,betervermogen
Timing cilinder,verplaatsing vermogen
Compressie verhouding
Carburateur afstelling
Banden,merk en type
Koppelig,stalenplaten ipv alu.
Voorvork,veerspanning,soort en hoeveelheid olie
Veer achterschokbreker
Stuur
Handkappen
Remblokken,materiaalsoort
Tandwielverhouding
Ontstekingtijdstip,verplaatsing vermogen
Uitlaat connector,meervermogen onderin
Binnenpijp uitlaatdemper,betervermogen
Timing cilinder,verplaatsing vermogen
Compressie verhouding
Carburateur afstelling
Banden,merk en type
Koppelig,stalenplaten ipv alu.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
vraagje kees , wat hebben ze precies aan die cilinder gedaan en wat voor een bj is hij?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: do nov 28, 2002 20:23
- Locatie: Geel
Enkel een andere demper van FP!
Aan de vering is niks verandert, zelfs geen klikje verzet!
En ik ging er zondag snel aan toe op het crossterrein van lommel!
TE 450 RULES
Aan de vering is niks verandert, zelfs geen klikje verzet!
En ik ging er zondag snel aan toe op het crossterrein van lommel!
TE 450 RULES
Rudi,
De cilindervoet heb ik afgedraaid waardoor de gehele cilinder zakt.
Hierdoor krijg je meer vermogen onderin,je verliest wel bovenin maar dat is minder belangrijk voor een enduro.
Tevens stijgt de compressie verhouding waardoor het koppel toeneemt.
De cilindervoet heb ik afgedraaid waardoor de gehele cilinder zakt.
Hierdoor krijg je meer vermogen onderin,je verliest wel bovenin maar dat is minder belangrijk voor een enduro.
Tevens stijgt de compressie verhouding waardoor het koppel toeneemt.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Je timing is dus wat gezakt (had ik ook al wel verwacht , zeker als je een laagtoerigere uitlaat erop zet ).Kees schreef:Rudi,
De cilindervoet heb ik afgedraaid waardoor de gehele cilinder zakt.
Hierdoor krijg je meer vermogen onderin,je verliest wel bovenin maar dat is minder belangrijk voor een enduro.
Tevens stijgt de compressie verhouding waardoor het koppel toeneemt.
Maar als ze hem veel afdraaien krijg je problemen met je squish (en dus vrij snel last van detonatie)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
ktm exc 520
rvs rhino uitlaat bochten + demper
zwarte excell wielen met goud kleurige naven ( dubbel gelagerd in het achterwiel )
rvs spaken
cylinderkop uitgefreest
waterpomp waaier vergroot ( voor betere opbrengst bij lager motortoerental)
vulblokjes onder het stuur geplaatst om het stuur 4 centimeter omhoog te brengen
frame zwart gepoedercoat
half orange achterste helft zwart plastiek
eigen gemaakte rvs hydraulische koppelings bediening cylinder
ehm .. helaas heb ik er allemaal nog nie veel plezier aan mogen hebben ...
rvs rhino uitlaat bochten + demper
zwarte excell wielen met goud kleurige naven ( dubbel gelagerd in het achterwiel )
rvs spaken
cylinderkop uitgefreest
waterpomp waaier vergroot ( voor betere opbrengst bij lager motortoerental)
vulblokjes onder het stuur geplaatst om het stuur 4 centimeter omhoog te brengen
frame zwart gepoedercoat
half orange achterste helft zwart plastiek
eigen gemaakte rvs hydraulische koppelings bediening cylinder
ehm .. helaas heb ik er allemaal nog nie veel plezier aan mogen hebben ...
4 strokes only !!
waterpomp waaier vergroot ( voor betere opbrengst bij lager motortoerental)
Ik wist niet dat het mogelijk was om mits een wijziging aan de waterpomp de koeling te verbeteren. Tot hiertoe dacht ik dat montage van een grotere radiator en/of montage van een ventilator de enige opties waren. Is de waaier waar je naar verwijst verkrijgbaar in de handel, of is dit huisvlijt ?
En weet je soms of dit ook bestaat voor een yamaha wr450f ?
Eigenlijk zit ik ook met dezelfde vraag voor de oliepomp. Ik lees dat yamaha-rinaldi ook een andere rotor voor de oliepomp gebruikt voor de kits die ze tegen een klein fortuin verkopen (in beperkte oplage). Weet je soms of er hier een alternatief voor verkrijgbaar is in de handel ?
Ik wist niet dat het mogelijk was om mits een wijziging aan de waterpomp de koeling te verbeteren. Tot hiertoe dacht ik dat montage van een grotere radiator en/of montage van een ventilator de enige opties waren. Is de waaier waar je naar verwijst verkrijgbaar in de handel, of is dit huisvlijt ?
En weet je soms of dit ook bestaat voor een yamaha wr450f ?
Eigenlijk zit ik ook met dezelfde vraag voor de oliepomp. Ik lees dat yamaha-rinaldi ook een andere rotor voor de oliepomp gebruikt voor de kits die ze tegen een klein fortuin verkopen (in beperkte oplage). Weet je soms of er hier een alternatief voor verkrijgbaar is in de handel ?
"He is the One" The Matrix
Ja we worden weer verwend met tal van technische hoogstandjes.
Ik heb ook een vraag aan Kees: was een dunnere voetpakking niet genoeg? Want over hoeveel microns praten we met afdraaien van cilinder en kop?
Ik heb ook een vraag aan Kees: was een dunnere voetpakking niet genoeg? Want over hoeveel microns praten we met afdraaien van cilinder en kop?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Huskie,
Ik heb mijn cilinder 2 mm afgedraaid en daarna met verschillende dikte´s voetpakkingen het beste motor karakter gezocht.
Squishrand in kop heb ik 1,5 mm uitgedraaid.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een verlaging van de cilinder van 0,8mm.
Ik moet er wel bijzeggen dat het hier al een getunde cilinder betrof.
Door de extra ruimte die ik bij de squishrand heb gekregen kon ik ook mijn ontsteking vervroegen zonder detonatie probleemen.
De extra ruimte bij de cilindervoet heb ik weer opgevuld door uit een alum. plaat een voetpakking te zagen en deze met loctite weer aan de cilinder te lijmen.
Hierdoor kan ik weer gewoon 1 voetpakking gebruiken en blijft het geheel ook op de oorspronkelijke sterkte.
Ik heb mijn cilinder 2 mm afgedraaid en daarna met verschillende dikte´s voetpakkingen het beste motor karakter gezocht.
Squishrand in kop heb ik 1,5 mm uitgedraaid.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een verlaging van de cilinder van 0,8mm.
Ik moet er wel bijzeggen dat het hier al een getunde cilinder betrof.
Door de extra ruimte die ik bij de squishrand heb gekregen kon ik ook mijn ontsteking vervroegen zonder detonatie probleemen.
De extra ruimte bij de cilindervoet heb ik weer opgevuld door uit een alum. plaat een voetpakking te zagen en deze met loctite weer aan de cilinder te lijmen.
Hierdoor kan ik weer gewoon 1 voetpakking gebruiken en blijft het geheel ook op de oorspronkelijke sterkte.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Echt heel veel zakt hij nog niet in timing als je hem 1mm afdraai. Std 250 zit op een timing van een 190 graden (iig een 2001 honda ), als je hem 1 mm lager maak kom je op 186 uit .huskie schreef:Ja we worden weer verwend met tal van technische hoogstandjes.
Ik heb ook een vraag aan Kees: was een dunnere voetpakking niet genoeg? Want over hoeveel microns praten we met afdraaien van cilinder en kop?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Klopt Rudy,
Ik had van jouw ook niet anders verwacht dan dat er een berekening zou komen.
Maar omdat ik proefondervindelijk tot dit reseltaat ben gekomen past dit gewoon het beste bij mij.
Het gaat er tenslotte om dat je je motor zo juist mogelijk voor jezelf prepareerd.
Het is een simpele en goedkope methode om je motor karakter aan je eigen persoonlijke rijstijl aan te passen.
De toppers doen niet anders.
Alleen als alles precies is zoals het het beste bij je past boek je het beste resultaat.
Ik had van jouw ook niet anders verwacht dan dat er een berekening zou komen.
Maar omdat ik proefondervindelijk tot dit reseltaat ben gekomen past dit gewoon het beste bij mij.
Het gaat er tenslotte om dat je je motor zo juist mogelijk voor jezelf prepareerd.
Het is een simpele en goedkope methode om je motor karakter aan je eigen persoonlijke rijstijl aan te passen.
De toppers doen niet anders.
Alleen als alles precies is zoals het het beste bij je past boek je het beste resultaat.