hey
ik ben een beetje aan het ouwehoeren met mijn vering.
en nu heb ik al een heleboel gelezen op het forum en op internet.
en nu heb ik een ander achteveer voor mijn gewicht gekocht.
en nu heb ik de voorspanning goed.
maar nu de ingaande en uitgaande demping.
nu heb ik dus zo veel gelezen.
en nu is mijn vraag.
is je ingaande demping goed ingestelt als de veer net niet doorslaat voor jou niveau van rijden. zowel de voor en achterveer dan.
en de met de uitgaande demping regel je dat de motor niet teveel stuitert.
als hij teveel stuitert dan moet je ervoor zorgen dat je veer sneller uitgaat. zodat hij de veer niet kan opspoelen (of hoe zeg je dat in veren taal ).
kunnen jullie mij nu zeggen of ik het verhaal zo een beetje begrepen heb of juist helemaal niet.
het is natuurlijk ook een kwestie van gevoel.
maar die standaart instelling vind ik maar niks volgens mij kan dat beter.
ik heb trouwens een ktm 520 exc
alvast bedankt
vering
Moderator: ghulst
Als ingaand te veel gedempt staat gaat het zaakje niet snel genoeg in en gaat het ook stuiteren.
Als de vookant te licht staat qua veer, staat de handel "op zijn neus" en wordt de achterkant weer lichter en kan ook gaan stuiteren.
Het een sluit het ander niet uit.
Succes.
Als de vookant te licht staat qua veer, staat de handel "op zijn neus" en wordt de achterkant weer lichter en kan ook gaan stuiteren.
Het een sluit het ander niet uit.
Succes.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Welcome to the world of suspension.
Kun je dagen over lullen.
Beginnerstips:
Maak in het begin grote veranderingen. Minstens 5 klikken per keer, dan krijg je eerder een gevoel voor het effect.
Zelf begin ik met rebound af te stellen
Eerst op een pad met diepe kuilen.
1: achterkant: totdat de motor niet teveel 'schopt'
2: voorkant: probeer van een bult af te wheelyen. Valt de voorkant teveel naar beneden, dan minder rebouond. Steigert ie teveel, dan meer rebound.
Dan zoek je een pad met een lange vlakke bocht.
1: fijnafstelling aan de voorkant tot de motor het best zijn lijn houdt. Als je klaar bent met de voorkant, ga dan ook twee klikjes op en neer aan de achterkant. Iets meer rebound demping achter houdt de achterkant een beetje naar beneden en dat vindt jouw KTM wel fijn.
Daarna compressie.
Die stel je idd voornamelijk af op doorslaan.
Als ik denk dat compressie ergens op begint te lijken dan ga ik rebound terug uit draaien tot de zaak weer te zenuwachtig begint te worden.
Dan nog een beetje fijnafstelling voor de laatste klikjes compressie.
Laatste stap is weer rebound uitdraaien en het punt opzoeken dat ie nerveus wordt. Vanaf daar 2 klikjes terug in.
Disclaimer: Ik weet er ook niet veel van. Dus iedereen die het beter weet feel free to comment. Dit is zeg maar stap 1 voor beginners.
Idd tonnen info te vinden op het internet. (bv KTM-talk)
Kun je dagen over lullen.
Beginnerstips:
Maak in het begin grote veranderingen. Minstens 5 klikken per keer, dan krijg je eerder een gevoel voor het effect.
Zelf begin ik met rebound af te stellen
Eerst op een pad met diepe kuilen.
1: achterkant: totdat de motor niet teveel 'schopt'
2: voorkant: probeer van een bult af te wheelyen. Valt de voorkant teveel naar beneden, dan minder rebouond. Steigert ie teveel, dan meer rebound.
Dan zoek je een pad met een lange vlakke bocht.
1: fijnafstelling aan de voorkant tot de motor het best zijn lijn houdt. Als je klaar bent met de voorkant, ga dan ook twee klikjes op en neer aan de achterkant. Iets meer rebound demping achter houdt de achterkant een beetje naar beneden en dat vindt jouw KTM wel fijn.
Daarna compressie.
Die stel je idd voornamelijk af op doorslaan.
Als ik denk dat compressie ergens op begint te lijken dan ga ik rebound terug uit draaien tot de zaak weer te zenuwachtig begint te worden.
Dan nog een beetje fijnafstelling voor de laatste klikjes compressie.
Laatste stap is weer rebound uitdraaien en het punt opzoeken dat ie nerveus wordt. Vanaf daar 2 klikjes terug in.
Disclaimer: Ik weet er ook niet veel van. Dus iedereen die het beter weet feel free to comment. Dit is zeg maar stap 1 voor beginners.
Idd tonnen info te vinden op het internet. (bv KTM-talk)
Folie stelt zich bescheiden op.folie schreef: Disclaimer: Ik weet er ook niet veel van. Dus iedereen die het beter weet feel free to comment. Dit is zeg maar stap 1 voor beginners.
Idd tonnen info te vinden op het internet. (bv KTM-talk)
en ja, oa ktmtalk.com is een bron van informatie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
Ik heb de vering aan laten passen door een veerspecialist en laat het ook door hem onderhouden.
Als ik met vragen zoals de jouwe zit bel ik hem op en geeft hij een goed advies qua aantal clicks in of uit voor en of achter en evt aanpassen oliepeil vork,en de vering bevalt zeer goed
succes
Als ik met vragen zoals de jouwe zit bel ik hem op en geeft hij een goed advies qua aantal clicks in of uit voor en of achter en evt aanpassen oliepeil vork,en de vering bevalt zeer goed
succes
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------