Vrienden off-road rijders
Krijg mijn probleem met mijn GasGas niet opgelost.
Motor wil niet voluitgaan,blijft hangen op een bepaald toerental.
Alles hebben we vervangen of gecontroleer, carbu,CDI,ontsteek,uitlaat klep, uitlaat + demper,cil + zuiger zijn oké.
Is er iemand die dit ook al eens heeft mee gemaakt of kunnen jullie me tips geven waar voor dank.
Greetz
www.misterefb.be
GasGas 300 ec
Moderator: ghulst
Bougiekleur: zwart..wit ..bruin?
Gaat de motor "viertakten"(te grote sproeier,luchtfilter vuil of te vet,aanzuigtraject niet open?) of houdt deze echt in (te kleine sproeier)
Gaat de motor "viertakten"(te grote sproeier,luchtfilter vuil of te vet,aanzuigtraject niet open?) of houdt deze echt in (te kleine sproeier)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo dec 09, 2009 19:00
Bougiekleur is koffie met melk dus normaal goed.
Alle zaken die je op noemt, zijn gecontroleerd.
PPfffffffff dus geen simpel geval
Alle zaken die je op noemt, zijn gecontroleerd.
PPfffffffff dus geen simpel geval
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo dec 09, 2009 19:00
Uitlaatklep gecontroleerd met het deksel er af zo kan je ze zien open gaan.
Heb die 2 hands gekocht in volle vertrouwen???? ( stom )
Als je lang genoeg het gas blijft open houden komt het beest in de 300 wel wakker maar duurt heeeeeel lang ( op de weg getest )
Heb die 2 hands gekocht in volle vertrouwen???? ( stom )
Als je lang genoeg het gas blijft open houden komt het beest in de 300 wel wakker maar duurt heeeeeel lang ( op de weg getest )
Haal die carbarateur er eens af, en geef door welke sproeiers er in zitten.
Misschien dat we daar wijzer worden. Ook naald nr en positie doorgeven.
Luchtfilter etc is wel vers, toch?
Misschien dat we daar wijzer worden. Ook naald nr en positie doorgeven.
Luchtfilter etc is wel vers, toch?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo dec 09, 2009 19:00
Huskie,
Das om zot te worden maar carbu en CDI van een andere 300 opgezet die wel goed gaat en bij die van mij niet .
Rino cross uitlaat geplaatst met demper, nieuwe luchtfilter enz...
Das om zot te worden maar carbu en CDI van een andere 300 opgezet die wel goed gaat en bij die van mij niet .
Rino cross uitlaat geplaatst met demper, nieuwe luchtfilter enz...
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
enkel suggesties:
power valve gaat niet open, membraam inlaat niet goed, oude benzine, benzine toevoer niet goed (verstopte tank/benzineslang), lostrillende stekertjes van bobine, bougiedop vervangen
power valve gaat niet open, membraam inlaat niet goed, oude benzine, benzine toevoer niet goed (verstopte tank/benzineslang), lostrillende stekertjes van bobine, bougiedop vervangen
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo dec 09, 2009 19:00
Dank u voor de suggesties.
Benz toevoer is ook oké want hij drinkt 1 tank op 65 km !!!!
Stekertjes die los zitten ofzo dan voel je de motor uitvallen.
Maar die blijft draaien maar heel lui.
Benz toevoer is ook oké want hij drinkt 1 tank op 65 km !!!!
Stekertjes die los zitten ofzo dan voel je de motor uitvallen.
Maar die blijft draaien maar heel lui.
Bel anders naar Dany Crosset, de BENELux - invoerder
Voorlopig wel nog maar enkel in het Frans benaderbaar, maar hij is op zoek naar een Nederlandstalige hulp.
Jo VdB
Voorlopig wel nog maar enkel in het Frans benaderbaar, maar hij is op zoek naar een Nederlandstalige hulp.
Jo VdB
Hmmm loopt die stationair wel goed? Is de compressie hetzelfde als die andere 300, die goed loopt?
Welke bougie zit erin? Een met een "R"? Wanneer geen "r" bougie wordt gebruikt bij digitalen onsteking loopt de motor niet vol toeren.
Al eens de zuiger bekeken via de uitlaat? Ziet die er nog redelijk uit?
Die powervalve blijf ik dan betwijfelen, of pijp/uitlaat. Geen uitlaatlek ergens?
Die powervalve kan veel speling hebben waardoor die bij volgas gaat resoneren en daardoor het volgas tegenwerkt. Powervalve moet strak open gaan, en niet halverwege blijven hangen. Dat neemt alle volgas snelheid weg.
Die carburateur die je hebt overgezet van die goede 300, had die de zelfde sproeierbezetting als die van jou? Niet elke cilinder is het zelfde, zelfs niet zelfde jaartallen.
Welke bougie zit erin? Een met een "R"? Wanneer geen "r" bougie wordt gebruikt bij digitalen onsteking loopt de motor niet vol toeren.
Al eens de zuiger bekeken via de uitlaat? Ziet die er nog redelijk uit?
Die powervalve blijf ik dan betwijfelen, of pijp/uitlaat. Geen uitlaatlek ergens?
Die powervalve kan veel speling hebben waardoor die bij volgas gaat resoneren en daardoor het volgas tegenwerkt. Powervalve moet strak open gaan, en niet halverwege blijven hangen. Dat neemt alle volgas snelheid weg.
Die carburateur die je hebt overgezet van die goede 300, had die de zelfde sproeierbezetting als die van jou? Niet elke cilinder is het zelfde, zelfs niet zelfde jaartallen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo dec 09, 2009 19:00
Normaal was ik niet van plan dit op het forum te plaatsen .
Tja mijn GasGas is al bij 2 daelers binnen geweest en die vinden het ook niet, zelfs met de raad van de Benelux invoeder.
Toch vreemd, het zit hem waarschijnlijk in een klein hoekje hmmm
Tja mijn GasGas is al bij 2 daelers binnen geweest en die vinden het ook niet, zelfs met de raad van de Benelux invoeder.
Toch vreemd, het zit hem waarschijnlijk in een klein hoekje hmmm
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo dec 09, 2009 19:00
Huskie,
Ik wil hier niemand in het slechte dag licht gaan zetten.
Daarom mss verder mailen via, info@misterefb.be
Je kan mss eens uw telefoon posten op die mail, praten is nog altijd een stuk makkelijker.
BTW : indien u dat wil natuurlijk.
Greetz
www.misterefb.be
Ik wil hier niemand in het slechte dag licht gaan zetten.
Daarom mss verder mailen via, info@misterefb.be
Je kan mss eens uw telefoon posten op die mail, praten is nog altijd een stuk makkelijker.
BTW : indien u dat wil natuurlijk.
Greetz
www.misterefb.be
Ach, je noemt geen namen, dus het zal zo'n vaart niet lopen dat je mensen/dealers beschadigt.
en je kunt me altijd pm-en.
Maar zodra dingen via pm gaan, mis je natuurlijk de inbreng van andere technici die wellicht een betere kijk op speciaal gasgassen hebben, en het probleem herkennen.
Probeer anders eens op de usa site van gasgas. Die hebben ook een forum.
en je kunt me altijd pm-en.
Maar zodra dingen via pm gaan, mis je natuurlijk de inbreng van andere technici die wellicht een betere kijk op speciaal gasgassen hebben, en het probleem herkennen.
Probeer anders eens op de usa site van gasgas. Die hebben ook een forum.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Zoals Huskie als zei, op het gasgas forum in Amerika is veel te vinden, ook iemand met hetzelfde probleem:
[/url]http://www.gasgasrider.org/forum/showth ... ed+300[url]
Hmm, zie net dat bovenstaande gaat over de CDI, maar dat had je ook al geprobeerd.
[/url]http://www.gasgasrider.org/forum/showth ... ed+300[url]
Hmm, zie net dat bovenstaande gaat over de CDI, maar dat had je ook al geprobeerd.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
1 tank op 65 km is niet normaal.Mister E F B schreef:Dank u voor de suggesties.
Benz toevoer is ook oké want hij drinkt 1 tank op 65 km !!!!
Stekertjes die los zitten ofzo dan voel je de motor uitvallen.
Maar die blijft draaien maar heel lui.
Die van mij draai ik +- 100 km mee en een vriend van mij heeft ook een 300ec en die is wat dorstiger, maar die haalt altijd nog 90 km met de standaard tank (we hebben er nu een Clark-tank erop van 12 liter, waarmee ik ongeveer een 125 km haal).
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Durf het bijna niet te zeggen maar, Oerlemans al eens gepolst? zit toch voor onze belgische vrienden niet te ver van de grens.Mister E F B schreef:Normaal was ik niet van plan dit op het forum te plaatsen .
Tja mijn GasGas is al bij 2 daelers binnen geweest en die vinden het ook niet, zelfs met de raad van de Benelux invoeder.
Toch vreemd, het zit hem waarschijnlijk in een klein hoekje hmmm
Toch wel een autoriteit op GG gebied , ondanks dat de fabriek dat niet door heeft, maar dit terzijde. http://www.offroadshopoerlemans.nl/nl/contact
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Wel, mijn KDX250 heeft ook juist dezelfde symptomen gehad. Mijn KDX kwam ook maar niet op toeren. En bij mij was het de powervalve die versleten was. De klep ging niet volledig meer open.
Dit zijn volgens mij de mogelijkheden:
-Uitlaat zit dicht
-powervalve werkt niet
Start de motor goed? Zoja dan ligt het al niet aan de uitlaat en blijft enkel de powervalve over.
Dit zijn volgens mij de mogelijkheden:
-Uitlaat zit dicht
-powervalve werkt niet
Start de motor goed? Zoja dan ligt het al niet aan de uitlaat en blijft enkel de powervalve over.
Heb je niet per ongeluk de homologatie stekker weer aangesloten? Dan loopt hij wel maar dan is het net een bromfiets...