Ja daar dacht ik ook al aan. Dan werd ik ook cross specialist:P Maar wat voor een motor heb jij dan?Sjokske schreef:Je hebt helemaal gelijk, als iedereen om de 30 uur het hele spul zou vervangen werden de dealers slapend rijk (en wij weinig rijdend snel arm ).Donnie schreef:Maar die crossman zei ook dat een enduro een omgebouwde crosser is. Dus dat een enduro ook om de 30 uur dat ook allemaal nodig heeft. Maar een enduro motor is toch gemaakt om langer stukken mee te rijden. Bijv. een yamaha wr en yamaha YZ Luchtfilters en olie moet gewoon vaak vervangen worden dat begrijp ik. Maar nieuwe zuigers en kleppen ect. dat hoeft toch niet om de zoveel uur daar kan je toch redelijk wat kilometers mee. Ik begrijp best dat na een seizoen je er een nieuwe zuiger in zet en het het soort gelijke onderhoud meeneemt. Maar toch niet om de zoveel uur dat hele blok open?
Tenzij je op heel hoog niveau wedstrijden gaat draaien
Ëén zuiger (en eventueel nokkenasketting) per jaar is al heel wat, kleppen heb ik (onderhoudstechnisch gezien dan, tussentijdse problemen even niet meegerekend ) nog nooit vervangen (heb tot op heden wel elke twee jaar nieuw gekocht).
En ik rij niet iedere week, maar toch wel drie keer in de maand (en dan gemiddeld zo'n 150 km. per zaterdagmiddag).
nieuw en vragen!
Moderator: ghulst
Ik denk inderdaad ook dat die onderhoudskosten wel een beetje overdreven worden.
Maar hoe dan ook klopt het naar mijn mening wel dat je met een 2takt qua onderhoud voordeliger uit bent dan met een 4takt.
Zelf vervang ik van mijn 2takt meestal 1 keer per jaar de zuiger. Zo'n zuigertje kost ongeveer 150 euro, plus nog een paar tientjes aan pakkingen enzo.
Verder heb ik over een heel jaar kosten aan ketting en tandwielen, om de paar keer rijden nieuwe blokolie en eens per jaar een paar remblokjes. Ik gebruik altijd stalen tandwielen en een o-ring ketting. Dit gaat bij mij makkelijk een jaar mee. Nu rijd ik ook niet elke week, maar doe er naar mijn idee best lang mee.
Voor de rest is het gewoon een kwestie van optijd alles bijhouden. Dus na elke keer rijden een schoon luchtfiltertje, alles mooi schoon maken, ketting invetten, eventueel spannen en je kunt weer rijden.
Opzich valt het qua kosten best mee. Daarentegen met een 4takt.. Ik denk dat je wel wat duurder uit bent als je denkt aan een zuigertje vervangen, kleppen, nokkenasketting.. Het is ook nog wel wat meer sleutelwerk dan met een 2takt..
Maar hoe dan ook klopt het naar mijn mening wel dat je met een 2takt qua onderhoud voordeliger uit bent dan met een 4takt.
Zelf vervang ik van mijn 2takt meestal 1 keer per jaar de zuiger. Zo'n zuigertje kost ongeveer 150 euro, plus nog een paar tientjes aan pakkingen enzo.
Verder heb ik over een heel jaar kosten aan ketting en tandwielen, om de paar keer rijden nieuwe blokolie en eens per jaar een paar remblokjes. Ik gebruik altijd stalen tandwielen en een o-ring ketting. Dit gaat bij mij makkelijk een jaar mee. Nu rijd ik ook niet elke week, maar doe er naar mijn idee best lang mee.
Voor de rest is het gewoon een kwestie van optijd alles bijhouden. Dus na elke keer rijden een schoon luchtfiltertje, alles mooi schoon maken, ketting invetten, eventueel spannen en je kunt weer rijden.
Opzich valt het qua kosten best mee. Daarentegen met een 4takt.. Ik denk dat je wel wat duurder uit bent als je denkt aan een zuigertje vervangen, kleppen, nokkenasketting.. Het is ook nog wel wat meer sleutelwerk dan met een 2takt..
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Sinds afgelopen januari Husaberg FE570 (na drie stuks TM 530 en éénmaal Yamaha 426).Donnie schreef:Maar wat voor een motor heb jij dan?
Een zwaardere viertakt hoeft ook minder toeren te draaien om net zo hard te gaan als met een lichtere, dus minder slijtage
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Maar als je hobby matig wilt rijden zoals ik. Dan heb ik het over zondag een bosrit(je) en afgelegen bouwtereinen bijv. en af en toe een wedstrijd meepakken(zo'n enduro tijdrit). Is dit 4-takt werk of 2-takt, of ligt het er maar aan wat jezelf fijn vindt?
En als je nou echt een motor koopt die echt voor enduro gemaakt is. Die hebben toch niet zoveel onderhoud nodig( zuigers, lagers, kleppen, big end onderhoud bedoel ik hiermee) . Bijv. weer die yamaha wr 250 of 450 in vergelijking met de yz versie.
Ik vond die specialist wel een oprechte man en had niet het gevoel dat hij mij een oor wou aanpraten, maar toch vind ik die onderhoudskosten zoals hij het zei bij een enduro motor te overdreven.
En als je nou echt een motor koopt die echt voor enduro gemaakt is. Die hebben toch niet zoveel onderhoud nodig( zuigers, lagers, kleppen, big end onderhoud bedoel ik hiermee) . Bijv. weer die yamaha wr 250 of 450 in vergelijking met de yz versie.
Ik vond die specialist wel een oprechte man en had niet het gevoel dat hij mij een oor wou aanpraten, maar toch vind ik die onderhoudskosten zoals hij het zei bij een enduro motor te overdreven.
-
- Berichten: 229
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Goed verhaal JW. Mag ook wel, want over twee weken vertrekken we naar Tsjechië!!jwrtuning schreef:.. Zondag ga ik hier in de buurt nog even crossen op een klein aangelegd baantje op een maisveld...
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Ha Marcel!
Ja de tijd begint al te dringen!
Ik kom volgende week zaterdag met Roy even langs je aanhanger te prepareren..
Vandaag maar weer eens lekker knallen. Hoop dat het niet teveel gaat regenen..
Ja de tijd begint al te dringen!
Ik kom volgende week zaterdag met Roy even langs je aanhanger te prepareren..
Vandaag maar weer eens lekker knallen. Hoop dat het niet teveel gaat regenen..
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Toevallig dat baantje kort bij de zandafgraving??jwrtuning schreef:Hé Donnie!
Kom je uit Hengelo? Dan zou je misschien eens kunnen kijken bij René Satink. Hij verkoopt trouwens geen Honda, maar je kunt altijd ff proberen. Of bij Crosshop Hengelo. En die hebben nog wel eens een leuk 2dehandsje te koop.
Ik woon zelf in Haaksbergen. Dat is niet al te ver van jou. Zondag ga ik hier in de buurt nog even crossen op een klein aangelegd baantje op een maisveld. Als je zin hebt kom je ff kijken, eventueel een rondje rijden?
Groeten Jan Willem
Waar vorige week zondag de politie nog op bezoek kwam?
Ik ben begonnen op een ktm 2 takt (gekocht bij wpm in lochem)
Rij der nog steeds mee.
Lochem hengelo is ook nog wel te doen.
Woon zelf in delden en hier zijn zat stukjes waar je goed kunt rijden.
Alleen twickel moet je niet komen.
Als je een keer hier wilt rijden met wat meer laat het maar weten.
Groeten
Rij der nog steeds mee.
Lochem hengelo is ook nog wel te doen.
Woon zelf in delden en hier zijn zat stukjes waar je goed kunt rijden.
Alleen twickel moet je niet komen.
Als je een keer hier wilt rijden met wat meer laat het maar weten.
Groeten
Fuck de 4 takt (-:
Ligt er aan wat je zelf fijn vind.Donnie schreef:Maar als je hobby matig wilt rijden zoals ik. Dan heb ik het over zondag een bosrit(je) en afgelegen bouwtereinen bijv. en af en toe een wedstrijd meepakken(zo'n enduro tijdrit). Is dit 4-takt werk of 2-takt, of ligt het er maar aan wat jezelf fijn vindt?
En als je nou echt een motor koopt die echt voor enduro gemaakt is. Die hebben toch niet zoveel onderhoud nodig( zuigers, lagers, kleppen, big end onderhoud bedoel ik hiermee) . Bijv. weer die yamaha wr 250 of 450 in vergelijking met de yz versie.
Ik vond die specialist wel een oprechte man en had niet het gevoel dat hij mij een oor wou aanpraten, maar toch vind ik die onderhoudskosten zoals hij het zei bij een enduro motor te overdreven.
Ik heb voor 2 takt gekozen omdat ik het veel mooier vind klinken.
En elke 30 uur zuiger vervangen is nergens voor nodig als je voor de hobby rijd.
Ik heb in 4 jaar 2 zuigers vervangen.
Verder olie en filters wel vaak maar ja motorrijden is een dure hobby..
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
mijn vriendin is het 100% met jou eensBartuz schreef:maar ja motorrijden is een dure hobby..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Hebben wij dezelfde vriendin ofzo...?CrazyWezel schreef:mijn vriendin is het 100% met jou eensBartuz schreef:maar ja motorrijden is een dure hobby..
EXC300
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
dat zou zo maar kunnen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
daar is ze het dan weer niet mee eens.. raar mens
@Herr DRénérZéele
ik hoop het niet voor je, want als ze dan haar rijbewijs heeft kun je je KTM inleveren
@Herr DRénérZéele
ik hoop het niet voor je, want als ze dan haar rijbewijs heeft kun je je KTM inleveren
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Hey Bartuz,
dat baantje is idd vlakbij de zandafgraving..
Maar ik heb er nog nooit politie gezien!
Meestal ben ik er wel lekker optijd, zo tussen 9 en 10
dat baantje is idd vlakbij de zandafgraving..
Maar ik heb er nog nooit politie gezien!
Meestal ben ik er wel lekker optijd, zo tussen 9 en 10
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
lui van de camping hadden geklaagt...
Toen kwam er dus politie langs maar waren hele schappelijke agenten.
ze gingen uitzoeken of het mocht daar en dan zouden ze contackt op zoeken met 1 van de jongens wat ook aan het rijden waren.
Weet niet wie het was...
Toen kwam er dus politie langs maar waren hele schappelijke agenten.
ze gingen uitzoeken of het mocht daar en dan zouden ze contackt op zoeken met 1 van de jongens wat ook aan het rijden waren.
Weet niet wie het was...
Fuck de 4 takt (-:
Ja die camping zit ook wel heel dicht bij
Maar dat stuk maisland is van een boer die daar zelf dat baantje heeft aangelegd, en daar zelf ook wel eens rijd heb ik gehoord..
Maar gezien de geluidsoverlast heeft de politie volgens mij reden genoeg om het te verbieden neem ik aan..
Nouja, lang duurt het toch niet meer want de boer zal binnenkort wel het mais gaan inzaaien en dan is het weer voorbij met de pret..
Maar dat stuk maisland is van een boer die daar zelf dat baantje heeft aangelegd, en daar zelf ook wel eens rijd heb ik gehoord..
Maar gezien de geluidsoverlast heeft de politie volgens mij reden genoeg om het te verbieden neem ik aan..
Nouja, lang duurt het toch niet meer want de boer zal binnenkort wel het mais gaan inzaaien en dan is het weer voorbij met de pret..
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
yes:D Motorrijbewijs is binnen. ALles netjes in 1 keer gehaald. Het regende vandaag wel keihard zeg niet normaal gewoon. Bij de universiteit enschede stond wel 20 cm water.
Nu hard opzoek naar een leuke motor om mee te beginnen! Een 250 cc twee-takt
Nu hard opzoek naar een leuke motor om mee te beginnen! Een 250 cc twee-takt
Husqvarna WR250 '05
Wat is je budget ongeveer? Ik kan je de ktm 250's in ieder geval aanraden bijna bulletproof en prima om op te beginnen..
op marktplaats zag ik er al een paar in de bouwjaren 2000-2005, alleen zijn ze behoorlijk aan de prijs geworden in de laatste jaren
En onderhoud van zo'n ding: 1x per jaar het blokje uit elkaar voor groot onderhoud en je kunt probleemloos elk weekend los.. (vooral in de maanden okt/nov is er elk weekend wel een rit, soms moet je zelfs kiezen ) succes!
op marktplaats zag ik er al een paar in de bouwjaren 2000-2005, alleen zijn ze behoorlijk aan de prijs geworden in de laatste jaren
En onderhoud van zo'n ding: 1x per jaar het blokje uit elkaar voor groot onderhoud en je kunt probleemloos elk weekend los.. (vooral in de maanden okt/nov is er elk weekend wel een rit, soms moet je zelfs kiezen ) succes!
Ik zal alle adviezen in me opnemen en kijken hoe en wat!
Vandaag in ieder geval ook al laarzen gekregen van een kennis die ook offroad reed en een broek, handschoenen, bril met zo'n rolletje en knieprotectors enz. Alleen nog een jas, helm en motor en dan ben ik er klaar voor:P
Vandaag in ieder geval ook al laarzen gekregen van een kennis die ook offroad reed en een broek, handschoenen, bril met zo'n rolletje en knieprotectors enz. Alleen nog een jas, helm en motor en dan ben ik er klaar voor:P
Husqvarna WR250 '05