Kawasaki KDX 250 hoog verbruik

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
kasu1
Berichten: 20
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 20:19

Wel nu heb ik een KDX 250(2 takt). Overlaatst een nieuwe powervalve er in gestoken. De uitlaat uitgebrand zodat alle olie resten ook verbrandt zijn.

Vorig weekend ben ik een tripje gaan doen, en moest ik de naft kraan op reserve zetten bij 70 km. In mijn Benzine tank kan er 13l. De carburator is goed afgesteld heb bij gas open en halve gas bruine bougie.

Nu is mijn vraag waaraan kan dit hoge verbruik liggen? Dit is alles behalve normaal als je weet dat ik dat tripje heel rustig heb gereden.

Dit zijn dingen waar ik aan denk:
-Cilinder versleten
-reed valve versleten ( maar dit lijkt me onwaarschijnlijk want de motor draait goed)
-Vlotterkamer loopt over, dit ga ik vandaag eens testen

Mvg Nick
STTEVE
Berichten: 1204
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Lijkt me een carburateur lekje
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
kasu1
Berichten: 20
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 20:19

Daarjuist getest of de vlotter overliep als ik hem schuin hield en dit was niet het geval. Dus het zal aan iets anders liggen. Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Nick
STTEVE
Berichten: 1204
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Misschien een meer voor de hand liggend probleem, lekke benzineslang, lekke tank, kraantje ...
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1313
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Liep de motor voorheen wel zuinig?
Ik stond nooit vreemd tegenover een verbruik van 1:8 bij redelijk doorrijden en 1:12 bij slakkengang tempo (KTM250)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik rijd met mn kx250 ongeveer 1:12 wat ik laatst op de weg heb gereden..
wat ie doet met serieus doorrijden weet ik dus niet, maar vrij normaal rijden 1:12.. alleen een kdx is toch rustiger dan een kx? mijn theorie; dan moet hij dus ook zuiniger zijn in verbruik?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1313
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Bij redelijk bedoel ik Enduro's / Offroad ritten .
Geen cross want dan kom ik (geschat) op ongeveer 1:6 uit.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
kasu1
Berichten: 20
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 20:19

@ gassen de motor liep voorheen niet zuiniger. En 16l voor 100 km is inderdaad zeer veel. Er zal nog wel iets niet juist zijn want 16l is niet normaal
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1313
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Als de motor voor de rest goed loopt, kan er niet zoveel mis zijn.
Het enigste waar ik aan kan denken is de naald + geleider, of de wintersproeier (maatje groter) zit er nog in.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
kasu1
Berichten: 20
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 20:19

Heb het gevonden waardoor het leek dat hij veel verbruikte. De o-ring dichting tussen carburator en de vlotterkamer was wat versleten. Ik heb dat veranderd en nu kom ik op een verbruik van 9,8l/100km dus dat is dik in orde.
Toch bedankt voor de antwoorden

Nick
Plaats reactie