CARBURATEUR GEZOCHT!!!!!!!!!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
MANUS-3000

De titel zegt het al,ik heb een carburateur(een goed set mag ook)nodig.
Ben vanmiddag begonnen met het schoonmaken van de carb's omdat ik erg veel last heb van raar stationair lopen.

De ene keer loopt ie geweldig mooi rond de andere keer loopt ie niet stationair soms 1300 rpm soms 2200 rpm.

Nu kwam ik er al wel achter dat de stelschroef van de linkercarb al ontdaan was van de koperen plug die ervoor zit en dan zal er in mijn ogen ook ooit wel eens aan gedraaid zijn maar bij de rechtercarb zat de plug er nog gewoon in.
De stelschroef van de rechtercarb was ongeveer een halve slag open die van de linker is geen beweging in te krijgen.
Warmgestookt,kruipolie ongeveer 2 uur in laten trekken op z'n kop geslagen om te laten schrikken en uiteindelijk de groef in de kop verziekt dus ik heb in ieder geval een linker carb nodig :cry:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000

Het gaat btw om een sr43 van 1993.
Leo

Kzou zweren dat ik er 1 op de schoorsteenmantel van Mr. Z heb zien liggen.
:wink:

LEO
zappa.suzuki

Heb er idd 1 liggen op de schoorsteen mantel.. met het zelfde als die van Manus :(

Jongens, spuit af en toe wat kruipolie op de luchtmengs[el] schroefen!

Manus, de linker hoort open, de rechter is normaal af geplugt en word dus niet gebruikt..
Je hebt geen probleem, je kan nu gewoon de rechter gebruiken :wink:

Voortaan een goede kruipolie een paar dagen de tijd geven, oxidatie oplossen kost meer tijd dan roest :wink:

Maar dat oregelmatig lopen komt niet door de luchtschroef maar door wat anders..

Bij een km-stand van 50.000+ zijn waarschijnlijk de gasnaalden en behuizingen versleten..

Of slecht contact op de bobine bedrading/ slechte linker bougie dop..
Zij standaard switch niet goed ingdrukt.. maar deze dingen spelen meestal op bij het rijden..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000

@ Leo,jij hebt wel zeker een talent voor ritselen en regelen dat je dat soort dingen onthoud :lol:

@ Zappa,ik begrijp uit jouw woorden dat het om het even is met welke carb het luchtmengsel word geregeld?
Mijn wortels liggen natuurlijk in de autowereld en daar is het eigenlijk altijd zo dat iedere carb afzonderlijk afgesteld word maar wel zo dat ze allemaal ongeveer hetzelfde doen.
Het is wel zo dat er bij auto's met meerdere carburateurs er 1 carb per 1 of 2 cilinders aan het werk zijn.

Ik had een beetje de hoop dat er veel rommel in de carburateurs zou zitten want na het verzetten van de gasnaalden had ik de tank leeg gereden(doe nu 60 km minder op een tank 8) ) en had het idee dat het stationaire lopen (zeg maar niet lopen)daarna nog vele malen slechter was dan eerst maar op wat kleine vuiltjes na was het eigenlijk heel schoon daarbinnen.

Ik ga het spulletje dan maar weer in elkaar draaien en reken maar dat er aan ieder schroefje een lik lagervet gaat voordat het weer gemonteerd word.
Had ook nog ff geprobeerd het schroefje uit te boren maar dat is zo hard dat ik er zonder goede kolomboor geen gat in krijg.

Weet jij btw wat het voordeel is van gsxr carburateurs en of ze een beetje 1 op 1 passen?
Ik heb al een bod op een setje gedaan maar het is me nog niet duidelijk wat er precies het voordeel van is.
zappa.suzuki

Doe ff zoekfunctie gebruiken op gsxr in het BIG forum, want niet alle carb's passen.. en alleen de 2 buitenste :wink:

Voordeel meer vermogen, nadeel velle gas respons, lekker op de weg, minder offroad.

Beide carbs komen uit op 1 cillinder bij de BIG, luisterd dus een stuk minder nauw met afstellen, verschillende sproeiers en gasnaald standen makken niet uit :wink:

hoger verbruik duid ook op versleten gasnaalden enzo.. welke km stand heb je?
Maar gasnaalden hoger geeft meer sap.. dus ook meer verbruik :wink:
Set anders 1 naald weer op standaard en kijk wat dat doet.
MANUS-3000

Kilometerstand is iets meer als 50000.
Maar het verbruik was eerst ongeveer 1 op 15 maar nu de gasnaalden omhoog zijn gegaan loopt ie veel vetter en daar ga je dan ook een beetje naar rijden he :D

Dus het verbruik valt eigenlijk wel mee ik zit nu dan op 1 op 13,5 of zo.

Ik zal eens ff zoeken,de carburateurs die ik heb zien staan zijn van een 91 gsxr 750.
MANUS-3000

FF gezocht en het zouden vlakschuifcarb's van de oliegekoelde gsxr moeten zijn.
Die ik gezien heb hebben dezelfde deksel als wat er al op de BIG zit dus dat zouden dan constant vacuum carb's zijn als ik me niet vergis?
zappa.suzuki

Met net gereviseerde carb's en gas naalden hoger, grotere sproeiers en open uitlaat en K&N luchtfilter heb ik 1 op 19 gereden.. dat was snelweg + een allroad rit :wink:

loopt nu 1 op 15 woon/werk..

van de gsxr carbs weet ik verder weinig :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

1:19 met een open uitlaat, grotere sproeiers en hogere gasnaald.. das knap :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Dat was 2 jaar geleden met het Iwan/Leo weekend, tank vol gegooid toen ik van huis ging en toen ik naar huis ging en de dagteller op 370km zag staan begon ik me wel zorgen te maken over m'n benzinekraan..

Maar bij het tanken ging er toch echt net iets meer dan 19 liter in 8)
CrazyWezel
Contacteer:

das erg netjes dan :)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
MANUS-3000

@ CW,ik heb van horen zeggen dat Zappa als een oud w*f rijd.
Dan kan die 1 op 19 wel een haalbare waarde zijn toch? :lol:
futurist

hé hé wel netjes blijven hoor.........
hij rijd als een natte krant...................maar wel één met meer stijfsel d'r in als mijn oma vroeger in de overhemden van opa deed......zoooooo
en doe dat maar eens na!!
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

:lol: :lol:

Thanks Cor! mooi gezegd! die kende ik nog niet :wink:

En manus moet z'n eerste modder nog proefen, geef hem daarin graag een lesje :twisted:
Nee, niet om hem zoek te rijden maar om hem ook verlaafd te krijgen :wink: en heeft nu z'n extra wielen set dus geen smoesjes meer..

En dat verbruik was dus met een allroad rit van 220km achter Iwan aan..
En die hou ik alleen bij om dat m'n conditie wat beter is op de lange duur tegenwoordig.. :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

die doet wel meer tijdens een rit dan rijden alleen :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
MANUS-3000

@ Futurist,de termen oud w*f en natte krant zijn mijns inziens dezelfde uitdrukking in een andere verpakking al klinkt de mijne natuurlijk wel een heel stuk botter maar da's ook maar net wat je gewend bent.

Het is natuurlijk gekscherend bedoeld maar ik zal me de volgende x met iets meer finesse uitdrukken.

Ik denk dat onze Zappa mij zowel op de weg als in de modder het snot voor de ogen rijd en dat terwijl hij op z'n achterwiel rondjes om me heen draait en dat doe ik hem zeker niet na.

Ik ben idd hard op weg om m'n uitrusting voor het modderproeven bij elkaar te krijgen maar ik moet eerst nog ff 2 x op vakantie en er moet nog een donatie gedaan worden aan de snelheisbelastinginspectie genaamd CJIB wat helaas wel een bedrag is waarvoor ik ook een voorband en een paar binnenbanden had kunnen scoren :oops:.

Maar als het zover is dan wil ik graag rijles nemen bij Zappa op voorwaarde dat hij wel op z'n BIG rijd :wink:
zappa.suzuki

een natte krant vol stijfsel is best hard als ie weer droog is :roll:

Maar beetje geine kan hier wel :wink:

Voorbandje met versleten noppen [voor mij] heb ik wel liggen denk ik..
En kom maar eens langs, pak ik zeker de BIG [ mis hem offroad, al een tijd niet op gespeeld] :wink:

Mischien dat er een beginers ritje komt als er wat belangstelling is later dit jaar..
Wat tips, wat rijden op rustig tempo..

enne dat a-wiel rijden... dat moet ik nog oefenen.. gebeurt me meestal per ongeluk.. en op de weg.. ach... ben ik een tikkie roestig... spelen doe ik eigenlijk offroad :wink:
futurist

We zullen er allemaal zeker nog eens om lachen als de ontgroening plaats heeft en Zappa ternauwernood het droog houd bij een mega modder poel (zie joep toep) ha ha enne expres boetes "nemen" om een smoes te hebben om de ontgroening uit te stellen is net zo doorzichtig als de BH van mijn vrouw, nou ja......
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

Deze bedoel je? ben nr 2.. niet droog.. maar ook geen bodem onderzoek :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=xe0x8W7M ... r_embedded

was de eerste rit die ik organiseerde en reed als hekkensluiter achter de beginners aan.. en toen kwam die mooie poel en moest ik ff los :lol:
Plaats reactie