hallo ik heb een dr big en mn balhoofd lagers zijn versleten wie weet of dat zelf te doen is of wie kan dat voor mij doen ik kan ook zelf wel wat maar niet alles
groeten ton,HENDRIK IDO AMBACHT
balhoofd lager versleten
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hallo
Als je een beetje handig bent is dit zelf goed te doen.
Denk dat je ze met 2 uur er in hebt zitten.
voorvork er uit oude lagers er af tikken (kunnen erg vast zitten)
En de nieuwe er weer op.
Eigen wijst het zich zelf.
Succes er mee.
Als je een beetje handig bent is dit zelf goed te doen.
Denk dat je ze met 2 uur er in hebt zitten.
voorvork er uit oude lagers er af tikken (kunnen erg vast zitten)
En de nieuwe er weer op.
Eigen wijst het zich zelf.
Succes er mee.
ok bedankt hoef ik t niet warm te stoken om de nieuwe lagers er in te krijgen zo als int boek staat vermeld
groeten en bedankt ton
groeten en bedankt ton
dr is vrijheid echt een enorme een pitter plof
Een vette klapper van de een pitter
Een vette klapper van de een pitter
De buitenring lager in de vriezer, de binnenring lager van de onderkant met industrie fóhn goed op warmen. De onderste kroonplaat (met pin) mag ook in de vriezer. De bovenste ring in het frame gaat er gemakkelijk uit met een lange pen (schroevendraaier) en hamer naar boven eruit tikken.
De onderste ring is lastiger omdat daar bijna geen randje is om de schroevendraaier tegen te zetten. als je een las apparaat hebt dan kan je op de schuine kant van dat oude lager een lasrups zetten (rondom) ondanks dat het lijkt dat je het verkeerde opwarmt komt dit lager er vanzelf uit, het frame warmt ook op en de ring krimpt als de lasrups kleiner wordt bij het afkoelen.
greetz Futurist.
De onderste ring is lastiger omdat daar bijna geen randje is om de schroevendraaier tegen te zetten. als je een las apparaat hebt dan kan je op de schuine kant van dat oude lager een lasrups zetten (rondom) ondanks dat het lijkt dat je het verkeerde opwarmt komt dit lager er vanzelf uit, het frame warmt ook op en de ring krimpt als de lasrups kleiner wordt bij het afkoelen.
greetz Futurist.
Laatst gewijzigd door futurist op zo mar 28, 2010 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik tik beide schalen er zo uit en in..
Echter de ondercoon + lager op de stuurpen is een bitch, voorzichtig inslijpen met de haakse slijper en dan breken met een hamer en schroefendraaier...
Dan onderste kroonplaat met stuurpen een paar uur in de vriezer, onderste lager wat om de stuurpen komt dan een 20 minuten in de oven op 250 graden..
Pen uit de vriezer en gelijk het heten lager snel maar voorzichtig over de pen schuifen..
Echter de ondercoon + lager op de stuurpen is een bitch, voorzichtig inslijpen met de haakse slijper en dan breken met een hamer en schroefendraaier...
Dan onderste kroonplaat met stuurpen een paar uur in de vriezer, onderste lager wat om de stuurpen komt dan een 20 minuten in de oven op 250 graden..
Pen uit de vriezer en gelijk het heten lager snel maar voorzichtig over de pen schuifen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ja het is gelukt het is een rot karwei de schallen gingen er met flinke klappen uit maar van de stuur pen moest ik hem warm stoken anders wilde hij er niet af maar hij ging er met een pijp weer op alles weer in elkaar gezet en hij weer perfectEdwin schreef:Ben benieuwd of het gelukt is, en op welke manier?
ton (toet)
dr is vrijheid echt een enorme een pitter plof
Een vette klapper van de een pitter
Een vette klapper van de een pitter
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
dus de volgende rit ben je er bij?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Chips.. vergeten te zeggen.. bij montage onderste balhoofdmoer op 60NM vast draaien [das best vast] daarna paar x rond met het stuur en iets van een halve slag los.. bovenste moer vast en kijken of ie lekker draait.. evt na stellen..toet schreef:ja het is gelukt het is een rot karwei de schallen gingen er met flinke klappen uit maar van de stuur pen moest ik hem warm stoken anders wilde hij er niet af maar hij ging er met een pijp weer op alles weer in elkaar gezet en hij weer perfectEdwin schreef:Ben benieuwd of het gelukt is, en op welke manier?
ton (toet)
Door de onderste moer eerst goed vast te zetten "zet" deze zich
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Chips.. vergeten te zeggen.. bij montage onderste balhoofdmoer op 60NM vast draaien [das best vast] daarna paar x rond met het stuur en iets van een halve slag los.. bovenste moer vast en kijken of ie lekker draait.. evt na stellen..toet schreef:ja het is gelukt het is een rot karwei de schallen gingen er met flinke klappen uit maar van de stuur pen moest ik hem warm stoken anders wilde hij er niet af maar hij ging er met een pijp weer op alles weer in elkaar gezet en hij weer perfectEdwin schreef:Ben benieuwd of het gelukt is, en op welke manier?
ton (toet)
Door de onderste moer eerst goed vast te zetten "zet" deze zich
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997